waarom niet geaccepteert ,dat mannen rokken en jurken dragen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 04 mei 2004 15:55

Rapidootje schreef:
Als je dat zo graag wilt doen, Kurtyo, doe het dan gewoon thuis in je slaapkamertje, en wees maar blij dat jou ouders er wel trots op zijn dat je verkleed als vrouw gaat. Persoonlijk denk ik dat je met zulke behoeftes, om je zo aan iedereen te laten zien, toch beter in therapie kunt gaan.
Sorry, ik wil je niet kwetsen, maar hoe jij mij gelijk aanvalt omdat ik dat geen leuk gezicht vind dat is van jou uit ook niet leuk tegen mij. Ga op de Rozengracht in Amsterdam lopen, daar val je niet op.

MM, jij maakt mij niet wijs dat dit niet persoonlijk bedoeld is. En ik ben niet bóos, ik vind het gewoon jammer. Maar als jullie het saampjes weer goed gemaakt hebben, vind ik het allemaal wel best :D :wink:

Moeten we nou DOORGAAN?????
Moet ik ook zijn postings die niet leuk waren weer even terughalen?????
Wil je dat dan???
Kan ik ook wel doen hoor...... jij zet alleen mijn antwoorden op zijn postings terug maar niet wat hij voor lulligs schreef.
Ik hou er toch ook over op?
Ik kan ook wel doorgaan hoor, als je dat beter vind.
Jij staat duidelijk aan 1 kant en vergeet wat hij EERST geschreven heeft.
Dat ik dat schreef was een reactie op zijn dingen.
Leuk, lekker door blijven zieken :? :? :?

Rapidootje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Rapidootje » 04 mei 2004 23:08

Maar als jullie het saampjes weer goed gemaakt hebben, vind ik het allemaal wel best
God is able
to do so much more
then we can ever
pray or realize
(Ef. 3:20)

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 04 mei 2004 23:21

Nu graag weer ontopic. Zaken die personen aan gaan bespreken we gewoon via PB en als dat niet lukt meldt het even aan een moderator.

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 13 mei 2004 16:15

1 ding is zeker: je mag mij niet zomaar meer een rokkenjager noemen Aragorn ;)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 mei 2004 16:28

Cybercurse schreef:1 ding is zeker: je mag mij niet zomaar meer een rokkenjager noemen Aragorn ;)

JUIST wel.... :mrgreen:

tobyfan
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor tobyfan » 12 jan 2005 20:50

mensjezzzz het gaat om innerlijk niej om uiterlijk zuuuuuuugt :? :? :? maarjaah :mrgreen:
JESUS loves you! love JESUS too!!

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 12 jan 2005 23:14

Zo ik kwam deze discussie tegen en heb het eens even allemaal doorgelezen Caprice schreef toen
En deuteronomium 22:5 is voor mij ook geen onbelangrijke tekst.
Het kleed eens mans zal niet zijn aan een vrouw, en een man zal geen vrouwenkleed aantrekken; want al wie zulks doet, is den HEERE, uw God, een gruwel.
Dat wil een Christen toch niet graag?
hij kon het antwoord hierop al lezen want surfer verweees naar een duidelijk antwoord met helaas een link en ik citeer maar even
Er wordt verschillend gedacht over het dragen van een broek door vrouwen. Sommigen vatten de tekst Deut.22:5 zo op dat het voor de Heere een gruwel, een diepe afschuw is, wanneer een man een rok of een vrouw een pantalon draagt. Van deze uitleg wordt echter terecht afstand genomen om de volgende redenen:
a. Het gaat hier om de voor het oudtestamentische Israël geldende burgerlijke wetgeving. We houden ons als christenen niet aan de spijswetten en zoveel andere voorschriften uit Leviticus en Deuteronomium, bijv. Deut.14:21 (een bokje niet koken in de melk van zijn moeder). Dan is het willekeurig om ineens een bepaald voorschrift wél streng te handhaven.
b. Waarschijnlijk droegen mannen in die tijd gewaden die wij nu als lange jurken zouden aanduiden en de pantalon voor vrouwen was onbekend. Waar het in werkelijkheid om gaat is dat mannen zich niet als vrouwen mogen verkleden en vrouwen niet als mannen. Dat gebeurde namelijk in het kader van ontucht rond de afgodstempels. Hier ligt dan ook de blijvende actualiteit van het verbod. Het is een verbod van travestie.
c. Je zou wel een bredere toepassing kunnen maken bij dit gebod, in de zin van: kleed je als man als je man bent en als vrouw als je vrouw bent. Probeert niet opzettelijk onzichtbaar te maken of je man of vrouw bent. Dat kan heel goed door als vrouw een typisch vrouwelijke pantalon te dragen. Omgekeerd hebben de Schotten zodanige kilts, dat het duidelijk is dat het niet om rokken van vrouwen gaat.
d. Wie tot God bekeerd is, wil naar Gods wil leven. Maar dan komt het er wel op aan de juiste uitleg te geven aan de bijbelwoorden. Anders worden de gewetens gebonden zonder bijbelse noodzaak en wordt de christelijke vrijheid aangetast. Hier hebben de kerkhervormers juist scherp tegen geprotesteerd! Het is onjuist te stellen dat het Gods wil is dat een vrouw nooit een pantalon draagt. Het is nog veel meer onjuist te zeggen dat een vrouw die een pantalon draagt, niet bekeerd is. Zulke uitspraken bedroeven de Heilige Geest.
e. God ziet het innerlijke aan, maar het innerlijke komt ook uiterlijk openbaar. Wie gelovig avondmaal viert, zal dat met gepaste kleding doen, dus niet in slordige vrijetijdskleding, niet in een minirok, niet met kleren die aanstootgevend zijn. Als je als vrouw weet dat bepaalde broeders en zusters er moeite mee hebben wanneer je in een broekpak ten avondmaal komt, dan pas je uit liefde je kleding aan en draag je een rok. Hetzelfde geldt voor een man die bijvoorbeeld een kanariegeel kostuum draagt. Als je weet dat medegelovigen die kleur te opzichtig vinden voor een avondmaalsviering, dan trek je een ander pak aan. Zo eenvoudig ligt dat vanuit de fijngevoeligheid van de liefde.
Ik vrees dat mijn antwoord niet voor iedereen bevredigend is, maar ik meen dat het zo ligt. Dergelijke punten rond uiterlijke zaken zijn niet onbelangrijk, maar ze moeten evangelisch, niet wettisch benaderd worden.

Persoonlijk vindt ik dat een vrouw best een broek kan dragen , zolang ze maar als een vrouw te herkennen is, rokken vindt ik ook leuk , en smaken daarin verschillen, Rokken bij mannen, ik pers. Moet er niet aan denken maar waarin de topic starter refereerde was dat mensen eigenlijk heel strak in het geheel lopen en met de meute meegaan, (eigenlijk onbedoeld raakte hij een dieper essentieel punt aan ) zonder eigenlijk na te denken waarom ze dat doen. Een goed voorbeeld hiervan is de tweede wereldoorlog en Duitsland
Waarom mogen mannen geen rokken dragen, omdat dat niet hoort. Ja maar waarom hoort dat niet, omdat ik en mijn buurman dat zeggen ? goed ik dwaal af want dat is weer een punt waar een heel apart topic over opgezet kan worden.
Maar ik moet zeggen ik heb me prima vermaakt om het heen en weer gekakel hier, een soap zou voor dit verhaal goud bieden

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 13 jan 2005 15:14

Je dwaalt niet af, want de discussie ging over mannen met rokken... :)

PeterD

Berichtdoor PeterD » 13 jan 2005 15:28

kurtyo schreef:Je dwaalt niet af, want de discussie ging over mannen met rokken... :)

Lol, denk je off-topic bezig te zijn, blijkt daar nou net het topic over te gaan :lol: :mrgreen:

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 13 jan 2005 18:29

waarin de topic starter refereerde was dat mensen eigenlijk heel strak in het geheel lopen en met de meute meegaan, (eigenlijk onbedoeld raakte hij een dieper essentieel punt aan ) zonder eigenlijk na te denken waarom ze dat doen. Een goed voorbeeld hiervan is de tweede wereldoorlog en Duitsland
wat ik bedoel te zeggen is dat mensen iets gemakkelijk aannemen zonder er over na te denken , kortom , ik spring in het water en iedereen doet mij na, zonder na te denken van , ik wordt nat,kan wel ziek worden , het vriest zowat dus ik doe het maar niet.

dat bedoelde ik te zeggen en mischien de topicstarter ook wel , al dan niet bewust.

heeft iemand ooit de film Blue wave gezien ?

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 14 jan 2005 10:52

Nee die heb ik niet gezien. Maar ik ben het met je eens (dat moge duidelijk wezen gezien veel discussies) dat mensen zelf moeten nadenken en dat het daar bij veel mensen aan ontbreekt.

lindita
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor lindita » 14 jan 2005 13:18

kurtyo schreef:Nee die heb ik niet gezien. Maar ik ben het met je eens (dat moge duidelijk wezen gezien veel discussies) dat mensen zelf moeten nadenken en dat het daar bij veel mensen aan ontbreekt.

Ik denk dat veel mensen het verleerd zijn om zelf na te denken.
De kerk denkt wel voor hen... :cry:
the most important things in life are not things

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 14 jan 2005 15:59

Dit is niet alleen een probleem van christenen. Ik ben het met je eens dat de kerk het nadenken veel te veel van de mensen overneemt. Maar om het alleen op christenen vs. de kerk te betrekken gaat me te ver.

Absoluut
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Absoluut » 14 jan 2005 16:34

Ik denk dat het nonsens is om te gaan tornen aan iets dat al vroeger is vastgesteld. Waarom zouden wij nu iets gaan veranderen wat vroeger is vastgesteld? Er moet toch verschil te zien zijn tussen man en vrouw? En dan mag je best afvragen waarom die verschillen er zijn, maar het is vreemd om dan juist op die verschillen te gaan aanvallen. Er is een duidelijk verschil tussen man en vrouw als de vrouw een rok aan heeft en de man een broek en waarom zouden we dan daar zonodig een heikel punt van gaan maken?

-Rianne-

Berichtdoor -Rianne- » 14 jan 2005 19:18

Ehm tja... een travestiet is een man die zich een vrouw voelt toch? Jij bent dus een man die zich een man voelt maar toch graag in rokjes en jurken loopt. Kan t niet helpen, maar moet er wel om lachen.
Ik vind het goed raar, zoiets kan hier idd echt niet. Een man heeft ook niet bepaald een lichaam die ervoor gemaakt is om rokken en jurken aan te trekken. Afgezien van het feit dat het niet zo hoort, STAAT het ook helemaal niet :lol: :lol: :lol:

Terug naar “Archief”