Nee, we moeten voordat we God's Woord openen de Heilige Geest bidden om Licht.
Dit zegt dus al heel veel over jou als je zegt dat je verstand verduisterd is en je hart betrouwbaar gaan bij mij alle alarmbellen af , totaal onbijbels
Voor de ongelovigen is het verstand verduisterd ja niet voor de gelovige mag ik hopen , dit riekt naar Godslastering.
En als ik het zo lees schijn jij het Licht te bevatten en moeten we maar aannemen dat dat het Licht van God is zoals jij dat zelf zegt ? dacht het niet ,zelfs de duivel kan zich voordoen als een engel des lichts en ik onderzoek eerst bepaalde geesten voordat ik het blind aanneem op een zogenaamd warm gevoel ( al dan niet aangeleerd ) van binnen door iemand.
Maar goed als jij met zulke zweverige ( ja zweverig want dat ben je zeker) antwoorden komt en denkt dat iedereen die de dingen anders interpreteert dan jij , meteen gediskwalificeerd is aan de hand van het volgens jou wel of niet bezittende Licht aangezien het niet overeenkomt met jou denkwijze en dus niet het Licht zoals jij dat noemt kan bevatten aangezien het Licht niet verdeeld kan zijn , dan moet je dat allemaal zelf weten , maar hoop dat je toch anders tegen bepaalde zaken aan gaat kijken en niet meteen zo uit de hoogte gaat doen alsof jij de waarheid over een tekst beter kan interpreteren omdat jij zogenaamd het Licht bevat en een ander niet

Als ik jou zou geloven dan kunnen ongelovigen dus maar beter niet uit bijbel lezen want ze snappen het toch niet, nou als ze inderdaad op zo,n zweverige manier moeten lezen als jij lijkt me dat inderdaad logisch maar aangezien ik dat klinkklare onzin vind en de bijbel er voor iedereen is die er uit wil lezen en juist daardoor tot geloof kan komen ( of via andere wegen kan natuurlijk ook bijv. gehoor enz..) , vraag ik mij af wat jou doel is om zulke uitspraken te doen , wil je alleen recht ? , of wil je mensen ontmoedigen ? ik vind het in ieder geval verontrustend en als ik jou was zou ik nog eens goed nadenken waar het geloof en de bijbel nu eigenlijk om gaat in plaats van zon occulte houding aannemen.