'Vrouw stelt zich kandidaat voor SGP'

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Riska

Re: 'Vrouw stelt zich kandidaat voor SGP'

Berichtdoor Riska » 09 sep 2013 19:41

alexander91 schreef:Eva liet zich verleiden om de vrucht te plukken of de eerste hap te nemen. Of ze beiden of Eva alleen verleid werden maakt denk ik niet heel veel uit: de vrouw voerde de actie uit. Dat staat er immers wel letterlijk. De man deed niets. En daar schuilt het probleem van de man volgens mij: passiviteit. Hij stond erbij en keek ernaar.

Erger nog: als je goed leest geeft hij God de schuld: "De vrouw die Gij mij gegeven hebt...." En hij deed niet helemaal niets: hij at ook.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 09 sep 2013 19:50

==
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 10 sep 2013 20:18

Adam (nog zonder Eva) hoort uit des Heeren mond het verbod.....gij zult niet eten....
Daar was Eva dus niet bij.
Adam heeft Eva(nadat ze door de Heere uit een rib van hem gebouwd is) over dit verbod onderwezen.

Eva heeft (in de paradijselijke staat!) geluisterd naar de slang, terwijl ze had moeten luisteren naar wat haar man haar gezegd had over Gods verbod.
Adam heeft (in de paradijselijke staat!) geluisterd naar zijn vrouw terwijl hij had moeten luisteren naar wat God hem gezegd had.

Eva had, naar wat Paulus (Thim.) zegt niets moeten doen.
Door te eten neemt ze een plaats in die haar niet toekomt.
Door te eten, onderwijst ze Adam! (dat hij ook moet eten............)

Ze had het aan Adam over moeten geven. Hij was de verantwoordelijke persoon(Rom.5 en 1Kor.15:22).

Daarom ook ging de slang tot Eva, om zó Adam tot eten te brengen.

Zo ging het in het paradijs.

En zo zal het zeker buiten het paradijs gaan als de vrouw een plaats inneemt die haar van Godswege niet toe komt.

Door de vrouw werd het mogelijk dat Adam verleid werd!

h.g.
Learsi

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 10 sep 2013 21:15

Dat Eva Adam onderwijst door hem te laten eten, vind je dat zelf niet wat vergezocht? Je mag over vrouwen in de regering/het ambt vinden wat je wilt, maar a.u.b. geen teksten uit zijn verband halen om de Bijbel te laten sporen met jouw theologie en dogmatiek...
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Riska

Berichtdoor Riska » 10 sep 2013 21:48

Inderdaad - een logica waarvan ik niets snap...

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 10 sep 2013 21:56

Race406 schreef:Dat Eva Adam onderwijst door hem te laten eten, vind je dat zelf niet wat vergezocht? Je mag over vrouwen in de regering/het ambt vinden wat je wilt, maar a.u.b. geen teksten uit zijn verband halen om de Bijbel te laten sporen met jouw theologie en dogmatiek...

In Christus is iedereen hetzelfde, laten we het inderdaad bij het NT houden.

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 16 sep 2013 18:18

Race406 schreef:Dat Eva Adam onderwijst door hem te laten eten, vind je dat zelf niet wat vergezocht? Je mag over vrouwen in de regering/het ambt vinden wat je wilt, maar a.u.b. geen teksten uit zijn verband halen om de Bijbel te laten sporen met jouw theologie en dogmatiek...

Wat jij haalt uit wat ik zeg geeft aan dat je slecht leest.
:D

Ik zeg dat nl. niet, dat ze hem onderwijst door hem te laten eten.
Ze onderwijst hem door zelf te eten.
En dat is wat anders.

h.g.
Learsi

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 16 sep 2013 21:15

Sowieso vind ik het wat gezocht. Hoe je het ook wendt of keert.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 16 sep 2013 21:20

Race406 schreef:Sowieso vind ik het wat gezocht. Hoe je het ook wendt of keert.

Gebod en verleiding.
Waarheid en leugen.

Doormiddel van onderwijs.

h.g.
learsi

1a2b3c
Majoor
Majoor

Berichtdoor 1a2b3c » 17 sep 2013 13:25

learsi schreef:Adam (nog zonder Eva) hoort uit des Heeren mond het verbod.....gij zult niet eten....
Adam heeft Eva(nadat ze door de Heere uit een rib van hem gebouwd is) over dit verbod onderwezen.

Eva heeft (in de paradijselijke staat!) geluisterd naar de slang, terwijl ze had moeten luisteren naar wat haar man haar gezegd had over Gods verbod.
Adam heeft (in de paradijselijke staat!) geluisterd naar zijn vrouw terwijl hij had moeten luisteren naar wat God hem gezegd had.

Ze had het aan Adam over moeten geven. Hij was de verantwoordelijke persoon(Rom.5 en 1Kor.15:22).

En zo zal het zeker buiten het paradijs gaan als de vrouw een plaats inneemt die haar van Godswege niet toe komt.

h.g.
Learsi

Eva onderwees helemaal niet, ze liet zich misleiden door de slang en at.
Adam stond erbij en deed niets om het te verhinderen terwijl hij niet misleid was. (1 Tim.2:14)
Hij pakte de vrucht die Eva hem aanreikte aan, ze hebben beide gegeten. Adam werd hiervoor verantwoordelijk gehouden. Rom.5:12.
Het woord onderwezen leg je zelf in, en wat dit met de politiek van nu te maken heeft? ](*,)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 17 sep 2013 13:33

learsi schreef:Adam (nog zonder Eva) hoort uit des Heeren mond het verbod.....gij zult niet eten....
h.g.
Learsi

Goed gezegd Learsi! En zo is het nog steeds. De man wordt verleid door de vrouw.
Kenmerkend is ook de schaamte die ontstaat, toen zij zagen dat zij beiden naakt waren. Dat was voorheen geen probleem en "natuurlijk". Daarna niet meer!
En is het ook niet vaak zo dat achter elke succesvolle man een vrouw staat? En 1 vrouw in staat is een man op een hoge positie daar vanaf te krijgen? Daar zijn veel voorbeelden van.

De vrouw heeft in de Bijbel altijd een andere plaats dan de man. Waarom koos de Heere Noach uit om de ark te bouwen? Waarom koos de Heere Mozes uit om het volk Israël te leiden?
Mannelijke discipelen. De vrouwen rondom de Heere Jezus hebben een andere plaats, zeker niet minder belangrijk dan de mannen! Maar wel anders.

1a2b3c
Majoor
Majoor

Berichtdoor 1a2b3c » 17 sep 2013 13:42

schelpje3 schreef:Goed gezegd Learsi! En zo is het nog steeds. De man wordt verleid door de vrouw.
1 Tim.2:14 En niet Adam is misleid, maar de vrouw is, toen zij misleid werd, tot overtreding gekomen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 17 sep 2013 13:55

1a2b3c schreef:1 Tim.2:14 En niet Adam is misleid, maar de vrouw is, toen zij misleid werd, tot overtreding gekomen.

Mijn zin sloeg op het feit dat mannen zich soms laten verleiden door een vrouw.

1 Tim. 2 vers 14:
14 En Adam is * niet verleid geworden, maar de vrouw verleid zijnde, *1 is in overtreding geweest.
Gen. 3:6.

* Namelijk eerst en van den satan zelven.

*1 Namelijk niet alleen voor zichzelve, maar ook voor haar man, dien zij tot de zonde en overtreding heeft gebracht.

Zo zeggen de kanttekeningen.

1a2b3c
Majoor
Majoor

Berichtdoor 1a2b3c » 17 sep 2013 14:06

schelpje3 schreef:Mijn zin sloeg op het feit dat mannen zich soms laten verleiden door een vrouw.
Learsi had het over de zondeval en jij reageerde daarop: Goed gezegd Learsi! En zo is het nog steeds. De man wordt verleid door de vrouw. en direct erachteraan: Kenmerkend is ook de schaamte die ontstaat, toen zij zagen dat zij beiden naakt waren. Dat was voorheen geen probleem en "natuurlijk". Daarna niet meer!
Dat lijkt niet echt op wat je nu zegt: mannen zich soms laten verleiden door een vrouw.

Overigens zijn er ook zat mannen die een vrouwen verleiden.

schelpje3 schreef:1 Tim. 2 vers 14:
14 En Adam is * niet verleid geworden, maar de vrouw verleid zijnde, *1 is in overtreding geweest.
Gen. 3:6.

* Namelijk eerst en van den satan zelven.

*1 Namelijk niet alleen voor zichzelve, maar ook voor haar man, dien zij tot de zonde en overtreding heeft gebracht.

Zo zeggen de kanttekeningen.
Ik hou het op wat de Bijbel zelf zegt, zo lijkt het net alsof alleen de vrouw schuld heeft. Rom.5:12 Daarom, zoals door één mens (!?!) de zonde in de wereld is gekomen, en door de zonde de dood, en zo de dood over alle mensen is gekomen, in wie allen gezondigd hebben.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 17 sep 2013 15:30

1a2b3c schreef:Ik hou het op wat de Bijbel zelf zegt, zo lijkt het net alsof alleen de vrouw schuld heeft. Rom.5:12 Daarom, zoals door één mens (!?!) de zonde in de wereld is gekomen, en door de zonde de dood, en zo de dood over alle mensen is gekomen, in wie allen gezondigd hebben.

Pardon?
Het is letterlijk overgenomen uit de Bijbel! Met kanttekeningen erbij.
Dus houd ik het ook op wat de Bijbel zelf zegt.
De mens betekent hier Adam trouwens.

Terug naar “Archief”