Feike ter Velde en homo lessen.....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

henkie
Beheerder

Re: Feike ter Velde en homo lessen.....

Berichtdoor henkie » 04 feb 2013 20:07

Nog nooit een familie ratjes of hamsters bij elkaar in een hok gezien, Mortlach?
Dat aantal blijft niet gelijk hoor ;-)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 feb 2013 20:11

henkie schreef:Nog nooit een familie ratjes of hamsters bij elkaar in een hok gezien, Mortlach?
Dat aantal blijft niet gelijk hoor ;-)

Dank je voor het onderschrijven van mijn punt. Ahum, zoals ik al zei: bij gebrek aan voldoende partners. Een kooi met 8 hamsters is nou niet echt een natuurlijke situatie.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 04 feb 2013 20:13

Mortlach schreef:
Inteelt komt verrassend weinig voor. Echt als er geen andere keus is omdat er simpelweg niet voldoende partners te vinden zijn, vallen dieren erop terug (met alle gevolgen van dien).

Van incest in de dierenwereld heb ik werkelijk waar nog nooit gehoord (behalve dan in bovengenoemde uitzonderingssituatie).

Wat een keurige manieren hebben die dieren...het lijken wel mensen.
Sommige dieren vreten mekaar op na de daad, anderen, ganzen bv. blijven elkaar hun leven lang trouw.
Alles hangt af van het instinct waarmee ze door God zijn geprogrammeerd.
En omdat de mens Gods beeld heeft, wil Hij dat ze zich eervol gedragen...

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 04 feb 2013 20:48

Mortlach schreef:Dank je voor het onderschrijven van mijn punt. Ahum, zoals ik al zei: bij gebrek aan voldoende partners. Een kooi met 8 hamsters is nou niet echt een natuurlijke situatie.

Een deviatie van een deviatie...had ik moeten bedenken! ](*,) :-oo
Maar nu we de wetenschappelijke presumpties in acht hebben genomen, ben ik erg benieuwd naar de natuurlijk reactie van Hubert.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 04 feb 2013 22:49

Nou Jip...snap je nu waarom Hans61 het artikel plaatste?

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 05 feb 2013 16:38

henkie schreef:In de dierenwereld is incest, inteelt en kannibalisme ook heel gewoon. Begrijp ik het goed dat je daar bij mensen ook niet druk over maakt?

Ja dat doet zich ook voor, maar wat heeft dat te maken met 2 mensen van gelijk geslacht die elkaar willen dienen in liefde en trouw? Waarom zou je je daar druk om moeten maken? Waarom bestrijden? Welk doel zou dit moeten dienen?
Bij dieren is er (denk ik) geen kwestie van liefde en trouw maar van een natuurlijk aanleg. Als 2 mannetjes dieren wat met elkaar doen noemen we dat toch ook niet onnatuurlijk?
Waarom dan wel bij mensen, die nota bene van elkaar houden. Alleen omdat men daar vroeger anders over dacht? Wij weten nu toch meer dan Paulus op dit punt.
En waarom wordt nu uitgerekend dit ene punt uit Leviticus getild en die ander 700 punten niet?
Beetje selectief? Eigenlijk moeten homo's nog gedood worden ook, als je goed leest................
Raar geloof!
Ik kan het zo niet zien, als het waar is dat God Liefde is.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 05 feb 2013 23:00

Elke normaal ouder die zijn/haar kinderen lief heeft zal ze gelijk van school halen als kinderen op gedrongen krijgen dat homosex normaal is;de les dat homosex hoogst ab normaal is en dat sex tussen man en vrouw normaal en natuurlijk is dat zijn homo lessen,men houdt een kind niet het kwade voor maar wel het goed dus de normale sexbetrekkingen tussen man en vrouw en meer niet. :-({|= :-({|= :-({|= :-({|= :-({|= :!: :!: :!: :!:
VERITAS VOS LIBERABIT.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 feb 2013 23:03

Alle scholen dienen een dergelijk lespakket op te stellen, dus het van school halen van kinderen is tamelijk zinloos.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 06 feb 2013 08:05

Lichtzwaard schreef:Elke normaal ouder die zijn/haar kinderen lief heeft zal ze gelijk van school halen als kinderen op gedrongen krijgen dat homosex normaal is;de les dat homosex hoogst ab normaal is en dat sex tussen man en vrouw normaal en natuurlijk is dat zijn homo lessen,men houdt een kind niet het kwade voor maar wel het goed dus de normale sexbetrekkingen tussen man en vrouw en meer niet. :-({|= :-({|= :-({|= :-({|= :-({|= :!: :!: :!: :!:

Ten eerste zijn het de ouders zelf ddie sexuele voorlichting horen te geven, ipv de school.
Dat gebeurt nauwelijks en te laat, en de kinderen weten vaak al meer dan de oouders durfden vermoeden.
Onderschat de nieuwsgierigheid van een kind nooit.
Een kind hoort bijgebracht te worden dat homosexualiteit geen keuze is , en dat het praktiseren ervan een moreel twistpunt is vooral voor hen die leren dat je niet door het doen of laten (!) van werken , maar alleen (!) door genade behouden wordt.
(Maar dat kun je natuurlijk niet zomaar aannnemen, nee dat moet je (nogmaals!) gegeven worden.

En aangezien predestinatie net zo individualistisch is als de homosexualiteit, zit je dan dus met een leer die zichzelf nogal tegenspreekt en het nodige aantal zenuwinzinking-patienten oplevert in allerlei instellingen, niet slechts homosexuelen, maar een ieder die ''dat mysterieus bevindelijke'' nooit heeft mogen ontvangen en dus verworpen denkt te zijn.
Oplossing: Jezelf te buiten gaan en 's avonds toch bidden of het ooit nog mocht verdwijnen??

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 06 feb 2013 08:27

Haha, boer, prachtig.

Ik denk dat men in de voorlichtingslessen inderdaad gewoon eerlijk moet zijn over dat een klein deel van de mensheid nou eenmaal homoseksueel is. En dat daar vrij weinig aan te doen is. Als dat gezegd zou worden, zou er al veel opgelost zijn.

Ik las pas in het RD dat een refoschool een homo die met een vrouw getrouwd is voor de klas zette. Dat vind ik dan weer een slecht voorbeeld. 9 van de 10 huwelijken waarbij een van de partners homoseksueel is, eindigt namelijk voortijdig.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 feb 2013 22:42

Ik denk dat ik, mocht ik kinderen mogen opvoeden, de kids eerder van school zou halen als er van die doorgedraaide flapdrollen als Lichtzwaard of fanatici als Salty voor de klas komen te staan, die onschuldige kinderen proberen te hersenspoelen met hun extremistische ideeën, dan wanneer er wordt vertelt dat sommige gezinnen uit twee papa's of twee mama's bestaan.

Als ik denk aan de (weinige) homo's die ik in mijn kennissenkring heb en waarvan enkele al jaren en jaren in liefde samen leven, dan ben ik er van overtuigd dat deze mensen hun medemensen heel wat meer goeds hebben gebracht dan bovengenoemde fanatieke flapdrollen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 06 feb 2013 22:52

Het meest absurde is nog wanneer bepaalde mensen heel vroom geen inentingen willen, maar wel IVF in gang zetten, wanneer ze niet zwanger willen worden.
Of niet een arm weesje uit Roemenie aannemen bij onvruchtbaarheid, maar wel de straat op gaan en protest aantekenen, wanneer de wet het toelaat dat misschien 2 lesbo-moeders een kind willen aannemen uit zo'n land.

Riska

Berichtdoor Riska » 07 feb 2013 12:40

Afbeelding

(zag ik op Facebook)

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 07 feb 2013 13:42

Riska schreef:Afbeelding

(zag ik op Facebook)

=D> =D> =D> =D> =D>
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 feb 2013 14:06

Ik verbaas mij er altijd over hoe 'spastisch'er gedaan wordt over seksuele voorlichting op scholen en thuis. Het lijkt mij niet meer dan normaal dat je dat thuis al doet en het liefst op zo'n jong mogelijke leeftijd. Kinderen hebben juist als ze zo jong zijn genoeg aan anatomische informatie. Kan je als ouder oefenen om daarover te praten :wink: En als ze iets ouder zijn, komen gevoelens van liefde ter sprake. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat dan homoseksualiteit ook benoemd wordt. En dan niet in de sfeer dat het iets verderfelijks is.
Toch merk ik nu al dat ik het lastig vindt. Mijn zoon en dochter ( 3 en 4 jaar) vroegen pas ook of mannen en vrouwen samen konden trouwen. Mijn antwoord was dat dat volgens de wet wel mocht. In hoeverre ik ze nu al moet opzadelen met alle morele kwesties die daarmee samenhangen, wist ik eigenlijk ook niet.

Terug naar “Archief”