Je maakt een eventuele zegening van een huwelijk tot hoofddoel van het huwelijk, en dat zie ik toch echt anders. Mijn vrouw en ik verlangen naar elkaar, en we zijn getrouwd om samen verder te gaan. Dat daar eventueel kinderen bij komen, is mooi, maar niet het doel van het trouwen op zich.
- is een kinderloos huwelijk dan een mislukt huwelijk? Ben je dan voor niets getrouwd?
- als je kinderloos bent omdat je geen kinderen kunt krijgen, heb je dan nog wel sex? (tenslotte weet je al dat er geen kind van komt, dus waarom het nog doen).
- Waarom trouwen met iemand waar je van houdt? Dan kan je nog wel lang alleen blijven, terwijl je trouwt om kinderen te krijgen, dan kan je net zo goed de eerste de beste kandidaat trouwen?
- als je alles aflaat hangen van de Voorzienigheid, dan doe je inderdaad niet aan NFP? Dus dan heb je alleen sex op de vruchtbare dagen, en de rest van de maand niet? (je moet wel consequent blijven dan, nietwaar?).
- en als je na 8 kinderen te horen krijgt van artsen dat het niet verantwoord is om nog aan meer kinderen te beginnen, volg je dat advies dan ook op, of sla je dat in de wind?
- en wat als je het financieel niet meer rond krijgt met een groot gezin?
- en wat moet je dan met het bijbelse gebod dat je met wijsheid bij je vrouw moet liggen?
Zomaar even wat overdenkingen die me te binnen schieten bij je commentaar.
Daarnaast, in je berekeningen heb je geen rekening gehouden met meerlingen.
Wat betreft Canada, dat land kent geen hypotheek rente aftrek, dus je kunt de situatie niet 1 op 1 vergelijken met een huis kopen in Nederland. Daarnaast is het ook nog de vraag hoeveel hypotheek je maximaal op je inkomen kunt krijgen, (en welk deel je eventueel zelf moet aandragen, zoals in Duitsland, daar moet je zelf ook spaargeld in je huis stoppen).
Maar goed, ieder zijn mening. Deel die mening in ieder geval wel even met je eventuele toekomstige partner, komt die niet voor verrassingen te staan

Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.