Homofilie deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: Homofilie deel 5

Berichtdoor Antoinette » 02 feb 2010 20:02

keessie schreef:
Antoinette schreef:
keessie schreef:
Naar mijn mening hoeft een homo hiervan ook niet bevrijd te worden. Alleen moeten ze naar mijn mening toegeven dat ze anders zijn (waar ze overigens zelf niet voor gekozen hebben natuurlijk) en moeten ze zich onthouden van gemeenschap, samenwonen en de naakte bink uithangen op homofeesten.

Dat kun je onmogelijk van mensen verwachten Keesie!
Er zit iets in hun wat hun er toe aanzet dat ze deze verlangens hebben en dat moet eruit!!!
Er is als mens niet tegen te knokken!
Kijk dat is nou net wat er mis gaat in reformatorische kerken, ze moeten zich maar "gewoon" onthouden van allerlei zaken.
Dat kun je niet van iemand vragen, en daarom worden deze mensen depressief!!
Als je een homo bent en je komt eerlijk voor deze gevoelens uit, en je leeft met een man, en je hebt er ook sexueel contact mee.
"is er voor je geen plaats in het refohotel" en dat is mijns inziens heel fout!
Laat mensen komen zoals ze zijn, en bezie daarna wat ze willen.
Zorg dat je een gastvrije gemeente bent, waar iedereen welkom is!
En als mensen geen zin hebben om te veranderen, kun je ze dat ook niet verplichten, ze hebben nu eenmaal ook eigen verantwoording.
Dat hebben wel allemaal.
Keessie je wilt niet weten hoeveel sexuele onreinheid er is in de reformatorische kerken onder hetero mensen.
Heb je je daar weleens in verdiept? Waarschijnlijk niet, daar lopen ze natuurlijk niet mee te koop.
Je zou er eens een "balletje" over op moeten gooien er zal menig refo weglopen met het "schaamrood" op de kaken!

Nee oké heb je enigzins gelijk in. Maar ik ken een homo die wel samenwoont maar verder niet te koop loopt met alles. Dat vind ik positief.

Ik snap dat het je stoort dat veel "wereldse" homo's er erg mee te koop lopen, net als hetero's met sommige dingen.
Dat stoort mij ook, zoals de Gayparade.
Maar homo's die christen zijn walgen daar vaak net zo van!
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 02 feb 2010 20:36

Antoinette schreef:
keessie schreef:
Nee oké heb je enigzins gelijk in. Maar ik ken een homo die wel samenwoont maar verder niet te koop loopt met alles. Dat vind ik positief.

Ik snap dat het je stoort dat veel "wereldse" homo's er erg mee te koop lopen, net als hetero's met sommige dingen.

Dat is van harte te hopen inderdaad.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 feb 2010 21:30

Antoinette schreef:Dat mensen de meest gekke toestanden overhoop kunnen halen geloof ik meteen, ik zou ook beginnen met de 'tuinslang'.
Ik geloof dat het eerste textgedeelte wat ik typte ook het meest voorkomt onder "evangelisten" die naar de bosjes in Papoea gaan, er zijn getuigenissen dat mensen probeerden de evangelisten te vergiftigen maar dat het mislukte.

Zolang er ook gevallen zijn waarin het wél lukte die evangelisten te vergiftigen - wat volgens die bijbeltekst niet zou moeten kunnen - blijf ik deze tekst op niet-letterlijke manier lezen.

ik geloof niet dat je meteen de fles Amonia leeg moet gaan drinken die in het keukenkastje staat.
Ik mag hopen dat je met een "gezond" verstand dezen texten leest.

Ja, maar daar zit net de crux. Mijn gezond verstand zegt dat christenen niet immuun zijn voor cobragif of Glorix, en daar zal (bijna) iedereen het mee eens zijn. Nu zegt datzelfde gezonde verstand mij dat je niet geneest van AIDS, Huntingtons of 3egraads brandwonden door te bidden, maar dan klimmen sommigen meteen in de gordijnen.

Waar het mij om gaat is dat er in veel kerken niet eens meer krachtig gebeden wordt voor genezing en dat er in veel kerken niet meer wordt geloofd in demonische machten, die eigenlijk heel makkelijk uitgedreven kunnen worden.

Je leest wel eens stukjes in de krant over dat soort uitdrijvingen, meestal blijkt de bezetene tijdens het ritueel overleden wegens door de uitvoerenden toegebracht letsel. Ook als je in Afrika kijkt wat voor een vreselijke ellende het geloof in demonen en hekserij aanricht (soms openlijk gesteund door de kerk daar) lopen de rillingen over je lijf. Er was laatst een zeer indrukwekkende documentaire over op tv.

Bidden voor genezing voor iets ongeneselijk heeft mijns inziens geen zin. Wél kun je bidden voor kracht, en met de hoop dat degene waar het over gaat op een goede manier met zijn/haar aandoening om leert gaan. Dat heeft als je het mij vraagt veel meer zin, en is ook de ware betekenis van "genezen" in deze context.

En dat is jammer, mensen blijven zodoende jaren gebukt gaan onder de meest uiteenlopende ziektes of omstandigheden terwijl er niet eens een poging van "krachtig" gebed aan gewaagd wordt.
Persoonlijk geloof ik écht in herstel en genezing na zalving, ik kom het wekelijks tegen in de praktijk.

Tja, ik hoop het echt hoor, voor de betrokkenen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 feb 2010 21:33

keessie schreef:Naar mijn mening hoeft een homo hiervan ook niet bevrijd te worden. Alleen moeten ze naar mijn mening toegeven dat ze anders zijn (waar ze overigens zelf niet voor gekozen hebben natuurlijk) en moeten ze zich onthouden van gemeenschap, samenwonen en de naakte bink uithangen op homofeesten.

Ze "moeten" natuurlijk helemaal niks, maar goed. De meeste homo's zullen er geen moeite mee hebben toe te geven dat ze anders zijn. Maar wat dan nog? Een linkshandige is anders dan ik ben, want ik ben rechtshandig. Iemand met rood haar is anders dan ik ben, want ik ben blond.

Over hoe een homo zijn leven inricht mag jij natuurlijk best een mening hebben, en die mening mag elke homo natuurlijk zonder opgaaf van reden negeren. En over hoe ze zich op feestjes gedragen... ik kom nooit op dat soort feestjes, dus mij kan het weinig schelen. Jou kan het blijkbaar wel wat schelen, mag ik daaruit concluderen dat....

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 feb 2010 21:37

keessie schreef:Nee oké heb je enigzins gelijk in. Maar ik ken een homo die wel samenwoont maar verder niet te koop loopt met alles. Dat vind ik positief.

Waarom zou een homo zich moeten verstoppen. Het zijn geen melaatsen. Dat een groot gedeelte van de bevolking ernstig homofoob is, is het probleem van de homofoben, niet van de homoseksuelen.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 02 feb 2010 22:38

Antoinette schreef:Ik snap dat het je stoort dat veel "wereldse" homo's er erg mee te koop lopen, net als hetero's met sommige dingen.

Ook genoeg homo,s die geen Christen zijn walgen daarvan net zoals er genoeg zijn die walgen van de halfnaaktloperij tijdens zomer carnaval in Rotterdam.
Ik ken ook genoeg niet christen homo,s die er gewoon niet mee te koop lopen. Alhoewel ik me af vraag wat je met te koop lopen bedoeld....

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 feb 2010 22:47

tante-tortel schreef:Ook genoeg homo,s die geen Christen zijn walgen daarvan net zoals er genoeg zijn die walgen van de halfnaaktloperij tijdens zomer carnaval in Rotterdam.
Ik ken ook genoeg niet christen homo,s die er gewoon niet mee te koop lopen. Alhoewel ik me af vraag wat je met te koop lopen bedoeld....

Waarschijnlijk vallen de betekenissen van "ergens mee te koop lopen" en "ik merk er iets van" voor 100% samen. In dat geval is een bril met een beetje kek montuurje, een bepaalde mate van guitigheid of een ietwat geaffecteerd stemmetje als genoeg om "ermee te koop te lopen".

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 03 feb 2010 08:07

keessie schreef:
Antoinette schreef:
keessie schreef:

Dat is van harte te hopen inderdaad.

Die ik ken wél in elk geval!
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 03 feb 2010 08:14

tante-tortel schreef:
Antoinette schreef:Ik snap dat het je stoort dat veel "wereldse" homo's er erg mee te koop lopen, net als hetero's met sommige dingen.

Ook genoeg homo,s die geen Christen zijn walgen daarvan net zoals er genoeg zijn die walgen van de halfnaaktloperij tijdens zomer carnaval in Rotterdam.

Dat is waar, ook heel veel niet-christen homo's walgen daarvan.
Ik walg van homo's net als van hetero's die zonodig op straat elkaar af moeten lebberen, op verjaardag zonodig bij elkaar op schoot moeten zitten, en dergelijke toestanden!!
Laatst gewijzigd door Antoinette op 03 feb 2010 08:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 03 feb 2010 08:15

Mortlach schreef:
tante-tortel schreef:Ook genoeg homo,s die geen Christen zijn walgen daarvan net zoals er genoeg zijn die walgen van de halfnaaktloperij tijdens zomer carnaval in Rotterdam.

Waarschijnlijk vallen de betekenissen van "ergens mee te koop lopen" en "ik merk er iets van" voor 100% samen. In dat geval is een bril met een beetje kek montuurje, een bepaalde mate van guitigheid of een ietwat geaffecteerd stemmetje als genoeg om "ermee te koop te lopen".

Mag ik a.u.b zelf antwoord geven :wink: Bedankt!! :)

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 03 feb 2010 08:54

keessie schreef: Nee oké heb je enigzins gelijk in. Maar ik ken een homo die wel samenwoont maar verder niet te koop loopt met alles. Dat vind ik positief.

Ik ken een hetero die wel samenwoont maar verder niet te koop loopt met alles. Vind ik dat positief? :-k
Ik ken iemand met het syndroom van down die wel in een tehuis woont, maar verder niet te koop loopt met alles. Vind ik dat positief? :-k
Ik ken een blinde die alleen maar een zonnebril draagt maar verder niet te koop loopt met alles. Vind ik dat positief? :-k
Ik ken een dominee die gewoon op zondag preekt, maar verder niet te koop loopt met alles. Vind ik dat positief? :-k
Ik ken een forumlid dat gewoon hier bezig is maar daar absoluut niets van tegen z'n vrienden zegt. Vind ik dat positief? :-k
Ik ken een dislectische jongen, die overal gewoon doet als of-ie goed kan lezen. Vind ik dat positief? :-k

Ik had afgelopen zondag drie jongen homo's op bezoek, die uiteraard mee gingen naar de kerk. Jawl, de 'mijn kerk' is er een met hoedjes en psalmen. Bij twee van hen kon je dat gewoon zien. Duidelijk zelfs. Daar paradeerden ze de kerk in. Mensen keken... Ik liep wat ongemakkelijk. Maar wat hoor ik daar?
IK BEN DE HEERE UW GOD...

Dat vind ik positief..
Laatst gewijzigd door JeeWee op 03 feb 2010 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 03 feb 2010 12:28

JeeWee schreef:
keessie schreef: Nee oké heb je enigzins gelijk in. Maar ik ken een homo die wel samenwoont maar verder niet te koop loopt met alles. Dat vind ik positief.

Ik ken een hetero die wel samenwoont maar verder niet te koop loopt met alles. Dat vind ik positief :-k
Ik ken iemand met het syndroom van down die wel in een tehuis woont, maar verder niet te koop loopt met alles. Dat vind ik positief :-k
Ik ken een blinde die alleen maar een zonnebril draagt maar verder niet te koop loopt met alles. Dat vind ik positief :-k
Ik ken een dominee die gewoon op zondag preekt, maar verder niet te koop loopt met alles. Dat vind ik positief :-k
Ik ken een forumlid dat gewoon hier bezig is maar daar absoluut niets van tegen z'n vrienden zegt. Dat vind ik positief :-k
Ik ken een dislectische jongen, die overal gewoon doet als of-ie goed kan lezen. Dat vind ik positief :-k

Ik had afgelopen zondag drie jongen homo's op bezoek, die uiteraard mee gingen naar de kerk. Jawl, de 'mijn kerk' is er een met hoedjes en psalmen. Bij twee van hen kon je dat gewoon zien. Duidelijk zelfs. Daar paradeerden ze de kerk in. Mensen keken... Ik liep wat ongemakkelijk. Maar wat hoor ik daar?
IK BEN DE HEERE UW GOD...

Dat vind ik positief..

AMEN!!!...

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 03 feb 2010 23:04

JeeWee schreef:dat staat LETTERLIJK nergens, maar ik laat je toch een paar dingen meelezen:

1 Korinthe 7

7 Want ik wilde, dat alle mensen waren, gelijk als ikzelf ben; maar een iegelijk heeft zijn eigen gave van God, de een wel aldus, maar de andere alzo.
8 Doch ik zeg den ongetrouwden, en den weduwen: Het is hun goed, indien zij blijven, gelijk als ik.
9 Maar indien zij zich niet kunnen onthouden, dat zij trouwen; want het is beter te trouwen dan te branden.

Uit Romeinen 14
2 De een gelooft wel dat hij alles eten mag, maar wie zwak is, eet plantaardig voedsel.
3 Wie wel alles eet, moet hem niet minachten die niet alles eet. En wie niet alles eet, moet hem niet veroordelen die alles eet. God immers heeft hem aanvaard.

5 - De een acht de ene dag boven de andere dag, maar de ander acht al de dagen gelijk. Laat ieder in zijn eigen geest ten volle overtuigd zijn.

10 U echter, wat oordeelt u uw broeder? Of ook u, wat minacht u uw broeder? Wij zullen toch allen voor de rechterstoel van Christus gesteld worden.

12 Zo zal dan nu ieder van ons voor zichzelf rekenschap geven aan God.
13 Laten wij dan niet langer elkaar oordelen, maar oordeel liever dit: de broeder geen aanstoot of oorzaak tot struikelen te geven.

14 - Ik weet en ben ervan overtuigd in de Heere Jezus dat niets in zichzelf onrein is.
Alleen voor hem die van mening is dat iets onrein is, voor die is het onrein.

19 Laten wij dus najagen wat de vrede en de onderlinge opbouw bevordert.

23 Wie echter twijfelt als hij eet, is veroordeeld, omdat hij het niet uit geloof doet. -
En alles wat niet uit geloof is, is zonde.

Even een vraag, om je beter te begrijpen:........wat versta jij in de aangehaalde teksten onder ¨alle dingen¨? En in vers 23 onder ¨alles¨

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 04 feb 2010 00:07

learsi schreef:
Even een vraag, om je beter te begrijpen:........wat versta jij in de aangehaalde teksten onder ¨alle dingen¨? En in vers 23 onder ¨alles¨

Eigenlijk heel letterlijk en niets meer of minder dan wat er staat: ALLES. Zo strak ligt het.
En als er dan een homo komt die in geloof in God een relatie aangaat, dan spreekt dat voor zich
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 04 feb 2010 09:52

JeeWee schreef:
learsi schreef:

Eigenlijk heel letterlijk en niets meer of minder dan wat er staat: ALLES. Zo strak ligt het.
En als er dan een homo komt die in geloof in God een relatie aangaat, dan spreekt dat voor zich

Bedankt voor je reactie JeeWee.

Even in het kort een reactie op jou interpretatie van het woordje ¨alles¨ in de door jou aangehaalde
teksten.

Jou interpretatie houdt geen enkele rekening met de context. Op die wijze laat je de tekst dat zeggen wat deze niet bedoelt te zeggen. Jij misbruikt dit stukje uit het Woord om iets goed te praten wat elders als zonde aangemerkt wordt.
Lees Paulus´ uitspraak in zijn context en het is duidelijk dat het gaat over ¨zwakken en sterken¨
( beide eerste verzen van Rom.14 en 15) in het geloof. Pas dat nu eens toe op waar we het in dit draadje over hebben. Dan zegt het juist het tegenovergestelde van wat jij er uit haalt.
Onder het woordje ¨alles¨ vallen volgens de context zaken als ......alles eten......enkel moeskruiden eten.....de ene dag boven de andere dag achten......alle dagen gelijk achten.....spijs en drank.......
vlees eten en wijn drinken.

En daar valt de invulling van relaties natuurlijk niet onder, die worden elders in het Woord genoegzaam besproken en aangehaald.

h.g. Learsi

Terug naar “Archief”