keessie schreef:Antoinette schreef:keessie schreef:
Naar mijn mening hoeft een homo hiervan ook niet bevrijd te worden. Alleen moeten ze naar mijn mening toegeven dat ze anders zijn (waar ze overigens zelf niet voor gekozen hebben natuurlijk) en moeten ze zich onthouden van gemeenschap, samenwonen en de naakte bink uithangen op homofeesten.
Dat kun je onmogelijk van mensen verwachten Keesie!
Er zit iets in hun wat hun er toe aanzet dat ze deze verlangens hebben en dat moet eruit!!!
Er is als mens niet tegen te knokken!
Kijk dat is nou net wat er mis gaat in reformatorische kerken, ze moeten zich maar "gewoon" onthouden van allerlei zaken.
Dat kun je niet van iemand vragen, en daarom worden deze mensen depressief!!
Als je een homo bent en je komt eerlijk voor deze gevoelens uit, en je leeft met een man, en je hebt er ook sexueel contact mee.
"is er voor je geen plaats in het refohotel" en dat is mijns inziens heel fout!
Laat mensen komen zoals ze zijn, en bezie daarna wat ze willen.
Zorg dat je een gastvrije gemeente bent, waar iedereen welkom is!
En als mensen geen zin hebben om te veranderen, kun je ze dat ook niet verplichten, ze hebben nu eenmaal ook eigen verantwoording.
Dat hebben wel allemaal.
Keessie je wilt niet weten hoeveel sexuele onreinheid er is in de reformatorische kerken onder hetero mensen.
Heb je je daar weleens in verdiept? Waarschijnlijk niet, daar lopen ze natuurlijk niet mee te koop.
Je zou er eens een "balletje" over op moeten gooien er zal menig refo weglopen met het "schaamrood" op de kaken!
Nee oké heb je enigzins gelijk in. Maar ik ken een homo die wel samenwoont maar verder niet te koop loopt met alles. Dat vind ik positief.
Ik snap dat het je stoort dat veel "wereldse" homo's er erg mee te koop lopen, net als hetero's met sommige dingen.
Dat stoort mij ook, zoals de Gayparade.
Maar homo's die christen zijn walgen daar vaak net zo van!