Zelfbevrediging

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

DesertRose

Re: Zelfbevrediging

Berichtdoor DesertRose » 17 mar 2009 10:42

1s

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 18 mar 2009 08:44

DesertRose schreef:Sorry Giovannino,

Kan je op basis van de Bijbel zeggen waarom het fantaseren over het vermoorden van kleuters fout is?

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 18 mar 2009 10:28

DesertRose schreef:Sorry Giovannino,Kan je op basis van de Bijbel zeggen waarom het fantaseren over het vermoorden van kleuters fout is?

Interruptie :mrgreen:

Desert-rose, je plaat lijkt te blijven hangen op de gedachte van dat jij dingen bij voorbaat al bestempeld als fout (lees: zondig), zonder dat jij dieper of verder lijkt te willen kijken dan dat. Je probeert nu door gebruik te maken van een patstelling (fantaseren over het vermoorden van kleuters fout is?) je gelijk te willen halen op een andere punt van jou, nl masturberen is zondig.

Door niet te masturberen ontkom je "niet" aan intrusies, natte dromen etc. Men kan het masturberen wel wegpoetsen, nalaten, dan nog blijven de voorgenoemde feiten voorkomen, die ook niet plaats vinden tijdens een gemeenschap. De geest is een raar ding, die vertaalt sommige dingen in het onderbewust zijn nu eenmaal niet in standaard hokjes van niet zondig of wel zondig. Als iemand bv intrusies ook als zondig zou gaan bestempelen loopt iemand juist eerder de kans dat het omslaat in een obsessie of in dwanggedachten.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 mar 2009 10:32

Harm-J schreef:Door niet te masturberen ontkom je "niet" aan intrusies, natte dromen etc. Men kan het masturberen wel wegpoetsen, nalaten, dan nog blijven de voorgenoemde feiten voorkomen, die ook niet plaats vinden tijdens een gemeenschap. De geest is een raar ding, die vertaalt sommige dingen in het onderbewust zijn nu eenmaal niet in standaard hokjes van niet zondig of wel zondig. Als iemand bv intrusies ook als zondig zou gaan bestempelen loopt iemand juist eerder de kans dat het omslaat in een obsessie of in dwanggedachten.

Het kan inderdaad zo zijn, dat de mensen die NIET masturberen er juist veel meer mee bezig zijn dan mensen die het zo nu en dan wel doen...

En ik heb het al eerder aangehaald volgens mij, sexualiteit laat zich niet onderdrukken. Het komt altijd op een andere plek weer naar boven, en niet altijd in een prettigere vorm.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 18 mar 2009 11:43

Desert-rose, je plaat lijkt te blijven hangen op de gedachte van dat jij dingen bij voorbaat al bestempeld als fout
welnee, hoe kom je erbij?

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 18 mar 2009 11:44

Maar als je wilt interupteren, geef dan aub eerst antwoord op de vraag.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 18 mar 2009 12:07

DesertRose schreef:Maar als je wilt interupteren, geef dan aub eerst antwoord op de vraag.

Gedaan met:

Door niet te masturberen ontkom je "niet" aan intrusies, natte dromen etc. Men kan het masturberen wel wegpoetsen, nalaten, dan nog blijven de voorgenoemde feiten voorkomen, die ook niet plaats vinden tijdens een gemeenschap. De geest is een raar ding, die vertaalt sommige dingen in het onderbewust zijn nu eenmaal niet in standaard hokjes van niet zondig of wel zondig. Als iemand bv intrusies ook als zondig zou gaan bestempelen loopt iemand juist eerder de kans dat het omslaat in een obsessie of in dwanggedachten.

Ter verduidelijking, het fantaseren over het vermoorden van kleuters valt onder intrusies.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 mar 2009 12:14

Harm-J schreef:Ter verduidelijking, het fantaseren over het vermoorden van kleuters valt onder intrusies.

Daarom geloof ik ook niet in straf voor dit soort "zonden". Intrusies overkomen je, daar heb je helemaal niets over te zeggen. Het is daarom dus geen bestrafbare daad. Dat je "gered" moet worden van intrusies is dan weer een ander verhaal...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 mar 2009 12:20

En misschien zijn intrusies dan dus ook niet altijd goed? Dat je er niets aan kan doen kan kloppen maar dat maakt het daarmee nog niet goed. Zoals fantaseren over het vermoorden van kleuters ook niet goed is. De geest is inderdaad een complex iets.... maar het is wat vreemd om te stellen dat we dat op alle fronten maar moeten accepteren, we kunnen er toch niks aan doen. Ik geloof dat we door de zondeval zondig zijn, ook onze geest is dat dus ook. Je kan dus wel alles wat onbewust gebeurt, natte dromen, fantasieën enz afdoen als: Dat gebeurt vanzelf dus is het goed... maar daar zet ik vraagtekens bij. De Bijbel heeft het over onze oude natuur. De zondig is. Natuur is niet alleen wat je bewust doet, waar je invloed op hebt. Het is je aangeboren aard of gestel. Dat gaat dieper.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 18 mar 2009 12:23

fantasie is iets anders als intrusie. Tegen intrusie kan je niets doen. fantasie is het bewust creëren van gedachten. dus dit,
het fantaseren over het vermoorden van kleuters valt onder intrusies.
klopt niet. sla van dale er maar op na.

Mijn vraag blijft dus staan: is het bewust creëren van gedachten, en daar in zekere mate van genieten, over het vermoorden van kleuters, is dat een zonde, of niet?
Als ik eenzaam in mijn kamertje, ga nadenken over hoe ik het beste kleuters kan vermoorden, ben ik dan aan het zondigen, of niet?

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 18 mar 2009 12:53

Ja natuurlijk, DR. Voor het Openbaar Ministerie misschien niet, maar voor God wel. Fantaseren over kleutermoord gaat nogal tegen de Bijbelse boodschap van liefde en leven in.
Fantaseren over seksualteit m.i. niet. God schiep je met die verlangens.

Iedereen kent denk ik wel dat je soms op 'lege' momenten op de dag opeens denkt aan iets seksueels, maar dat zou ik niet intrusies willen noemen. Intrusie is een enigszins pejoratief woord en men duidt dan vaak op dwangmatige, irreële gedachten.

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 18 mar 2009 13:18

het tweede gedeelte ben ik het met je eens.

het eerste gedeelte: Waarom gaat Fantaseren over kindermoord tegen de Bijbelse boodschap van Liefde en leven in? het is toch onconcreet, en slechts een fantasie?

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 18 mar 2009 13:28

Volgensmij is er iets mis je shift-toets, DR :P

Klopt, het is onconcreet, een fantasie, een intrusie wellicht. Maar het gaat nog wel in tegen de lijnen die de Bijbel uitzet voor ons leven.

Ik snap niet zo waar je heen wilt, DR. Eerst doe je moeite ons ervan te overtuigen dat gedachten aan seks ook echt overspel is, nu probeer je via een omgekeerde redenering over het fantaseren over kleutermoord datzelfde weer te bereiken geloof ik.

Kitty
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kitty » 18 mar 2009 13:37

DR probeert te stellen dat indien fantaseren over kindermoord een zonde is, fantaseren over de buurvrouw net zo goed een zonde is. Hiermee wil hij aantonen dat fantaseren een zonde kan zijn. Tenzij je zou zeggen alles wat je fantaseert is slechts fantasie en dus niet zondig.
Nu vind ik iemand die opgewonden wordt van het fantaseren over kindertjes vermoorden niet zondig maar behoorlijk verknipt.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 mar 2009 13:43

Kitty schreef:DR probeert te stellen dat indien fantaseren over kindermoord een zonde is, fantaseren over de buurvrouw net zo goed een zonde is. Hiermee wil hij aantonen dat fantaseren een zonde kan zijn. Tenzij je zou zeggen alles wat je fantaseert is slechts fantasie en dus niet zondig.
Nu vind ik iemand die opgewonden wordt van het fantaseren over kindertjes vermoorden niet zondig maar behoorlijk verknipt.

Volgens mij is iemand dan beiden. En Jezus zegt: Als je iemand aanziet om har te begeren heb je in je hart al echtbreuk gepleegd. Blijkbaar is niet alleen een daad zondig maar kunnen gedachten, fantasieen dat ook zijn.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”