Zwanger deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 02 dec 2008 19:43

@ Heidebloem: Heb je een foto van het pip behang. Wij willen die misschien namelijk ook gaan gebruiken. (zo leuk). Maar zullen we verder gaan in het huizen, inrichtingen e.d. topic?

Hoe gaat het met alle zwangeren? MissF: je hebt nu toch zwangerschapsverlof?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 dec 2008 21:18

Ja :) sinds vandaag 16.00 uur heb ik officieel verlof. Ik ga donderdag maar meteen weer naar een training en sinterklaas vieren op de groep, ik ga het echt wel missen denk ik ;)
Maar het werd wel erg zwaar, dus het is wel beter.

Vandaag kwamen al twee mensen vragen of het kindje al is ingedaald, dat zagen ze aan mijn buik. ONafhankelijk van elkaar. Nouja, van het weekend lag het nog alle kanten op, op zijn kop, koppie omlaag, helemaal overdwars. Maar wie weet, morgen zal de verloskundige het wel zeggen of het zo is :)

Hoe is het met de rest van de zwangeren?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 02 dec 2008 22:38

Nou MissF, hopelijk is de kleine in de juiste houding ingedaald, als het idd zo is... :wink:
Heb je wel wat dingen te doen tijdens je verlof?

Hier gaat alles z´n gangetje. Ben eigenlijk zo veel met Thomas bezig, dat ik niet zoveel stil sta bij de zwangerschap. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant gaat de tijd zo wel lekker snel! :) Zowieso vind ik dat de decembermaand altijd heel snel gaat en dan zijn we alweer een maand verder!
Iedereen heeft nu wel een mening over de grootte van m´n buik. De een vind em opeens hard groeien, terwijl de ander vind dat je amper ziet dat ik zwanger ben. :P
Nog steeds geen buikfoto gemaakt... :oops:
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 03 dec 2008 10:46

geniet van je verlof missF!!

enne bloempie, dat van je buik hoor je echt altijd, de een vind hem dik, de ander vind dat je niks ziet...

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 03 dec 2008 11:06

Lekker genieten van je verlof Miss F.

Ik ben een paar weken geleden foto´s wezen maken van een collega die zwanger was. Had nog geen een buikfoto gemaakt, dus dat wezen doen voor de lijstjes op het kamertje, twee dagen erna is ze bevallen met bijna 6 weken te vroeg. Foto´s dus echt net op tijd gemaakt :mrgreen:

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 03 dec 2008 12:14

lammetje schreef:geniet van je verlof missF!!

enne bloempie, dat van je buik hoor je echt altijd, de een vind hem dik, de ander vind dat je niks ziet...

Ja idd. Weet nooit zo goed wat ik met dat soort opmerkingen aan moet. Het lijkt vaak wel of mensen zulke opmerkingen maken om maar iets te zeggen omtrent je zwangerschap. :roll:
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 dec 2008 12:19

vaak weten ze niets te zeggen idd :) ik hou mij meestal afzijdig en vraag hoe het gaat. Mijn collega is nu bijna 8mnd en ze krijgt dit te horen:
"Tsjonge wat heb jij een klein buikje zeg!"
"Pff wat ben je gegroeid de afgelopen keer dat ik je zag."
"Aan de stand van de buik te zien krijg je een meisje."
"Nou ik vind dit echt een jongensbuik."
:mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 03 dec 2008 12:22

Toen ik zwanger was van Juliëtte, waren de opmerkingen idd niet van de lucht. Ik werd er gewoon een beetje zat van!
Ik had ook wel echt een hele dikke buik, dat wel. Maar ja om daar nu heel de tijd opmerkingen over te maken

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 dec 2008 12:49

miss f ..geniet van je verlof!! Tijd vliegt!

Dat gezeur over de grootte van je buik kwam mij ook de keel uit. Vanaf 5 weken zwangerschap was het bij mij al ruimschoots te zien en het commentaar was niet van de lucht.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 03 dec 2008 13:03

Juultje77 schreef:Toen ik zwanger was van Juliëtte, waren de opmerkingen idd niet van de lucht. Ik werd er gewoon een beetje zat van!
Ik had ook wel echt een hele dikke buik, dat wel. Maar ja om daar nu heel de tijd opmerkingen over te maken

ja dat vind ik dus ook. Waar ik helemaal een hekel aan heb: van die mensen die denken dat ze nu ineens aan je buik mogen zitten. :x
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 dec 2008 13:06

haha! Dat had ik bij de etos toen ik 8 mnnd zwanger was. Staat er een vrouw naast mij en die zit ineens aan mn buik te voelen. Ik was echt helemaal verbouwereerd. Op dat moment zei ik er niets van,omdat je het gewoon niet verwacht.

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 03 dec 2008 13:10

'k Heb nog steeds een bescheiden buikje, 't schijnt dat ik sterke buikspieren heb volgens de verloskundige.
Bij Mathilde was ik ook niet echt dik, alleen was hield ik toen vocht vast, dus de rest van m'n lichaam was toen wel dikker.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 dec 2008 14:37

Kindje is nog niet ingedaald, maar volgens de vk kan het best zijn dat het kindje er wel mee bezig is. Het lag iig prima.
Ik vroeg nog of die extra kilo's en mijn buik niet extreem waren. haalde ze haar schouders op:' Ach, wat is extreem. Heel weinig is het niet, maar wat maakt dat uit? Het is prima zo toch?'

Nouja, gelukkig maar :)
Achja, iedereen bemoeit zich er tegenaan. Zelfs in de winkel een mevrouw:' Zo, dat duurt niet lang meer. Je buik zit zo laag! pas maar op.'
Ja hallo, moet ik dan nu al thuis gaan zitten en niks meer doen? En wachten? Ben je mal. Ik ben nog maar 34 weken. voor hetzelfde geld duurt het nog 8 weken.

Het is wel zwaar aan het worden. Ik ben helemaal gestructureerd geworden, ik mik mijn schoenen en tassen niet meer op de grond, want bukken werkt niet meer zo makkelijk. Maar met wat foefjes gaat het prima :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 03 dec 2008 14:59

Gewoon lekker mensen laten praten hoor. Je voelt zelf het beste wat je nog wel en wat je nog niet kan toch?

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 03 dec 2008 15:18

Ghe dat had ik eens in een schoenenzaak op Zuidplein. De verkoper liep naar me toe, strekte zijn hand uit.. Maar bedacht zich echt op het laatste moment. Het is een soort magische aantrekkingskracht, die toeter. :mrgreen:

Terug naar “Archief”