Nu neem je me te serieus
Mannen die op zondag netjes in het pak lopen, maar door de weeks lopen ze in een (hoe verschrikkelijk) korte broek. Of nog erger, in een mouwloos shirt. Zoiets?
Moderator: Moderafo's
Gerdien B. schreef:Sommige rokjes zijn daarom ook geen rok meer te noemen.
Gerdien B. schreef:Dan kan je beter doen, hetgeen waarvan je zeker weet dat je God er geen verdriet mee doet.
Ik las pas wel een treffende uitspraak (van wijlen ds. Hoogerland): Kleed je zo dat Gods volk niet om je huilt en de wereld niet om je lacht.
pol schreef:Mijn overbuurman, niet kerkelijk, beste kerel overigens, langer haar, armen vol met tattoos etc. is met pasen in de kerk geweest. En sindsdien wekelijks...... ziet er bep. niet refo uit hoor. Strak t-shirt tattoo armen, vale spijkerbroek. Maar hij is er en daar ben ik heel erg dankbaar voor en het doet me meer dan al die keurig nette gekapte gehoedde dames in speksnijderkleding!
dan iemand die meer bezig is te kerke te gaan, met de gedachte van: 'Heb ik wel de juiste kleding aan of zien de mensen wel dat ik een (peperduur en bij de juiste winkel gekocht) nieuwe outfit draag'.
Dan kan je beter doen, hetgeen waarvan je zeker weet dat je God er geen verdriet mee doet.
TheKeimpe schreef:Op zich mee eens, maar je doet God ook verdriet als je Zijn kinderen ergert.
TheKeimpe schreef:Maar concreet: als je, terwijl je uit een behoudende gemeente komt, in die gemeente bewust in spijkerbroek en zonder hoed komt, terwijl je bij voorbaad weet dat dat daar echt schokkend is, dan denk ik dat dat zonde is.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten