Schoonmoeder --> schoonLoeder?!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daatje123

Re: Schoonmoeder --> schoonLoeder?!

Berichtdoor Daatje123 » 23 mar 2009 14:44

Pfff, dat is inderdaad een erg hoog bedrag. Verder kan ik het verhaal van liefie niet meer lezen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 mar 2009 14:46

Als het met elkaar afgesproken is, dan is het natuurlijk wat anders.
maar dan vind ik het nog belangrijk HOE je het erover hebt met elkaar. Ik bedoel, als mijn zus zou zeggen: zullen we allemaal 100 euro p.p. geven? Dan zou ik me echt bezwaard voelen om te zeggen dat ik dat echt abnormaal veel vind.
Als ze vraagt: zullen we een cadeau geven, en hoeveel willen julliie geven?
Dan vind ik dat weer een heel ander verhaal. Dan heb ik gewoon de keus om wel of niet veel of weinig te geven.
Maargoed, dat gaat meer om bedragen voor cadeautjes denk ik, wat er niet zo toe doet.

Ik vind mijn schoonmoeder nog steeds best :) Ze is helemaal dol op Jurian, wat ik geweldig vind (het is haar 14e/15e kleinkind (14e 'echte' en 15e als ik mijn pleegneefje erbij reken). Is helemaal blij als ze zijn vieze poepluier mag verschonen of de fles mag geven. En als ze om hem geeft, ben ik al helemaal happy :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 mar 2009 14:52

Je weet toch als je een gezamelijk kado gaat geven dat niet iedereen het zelfde bedrag kan geven?

Bij ons in de fam. gaat dat echt niet omdat je toch met veel verschillende inkomens zit.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 23 mar 2009 16:18

Toen wij onlangs 30 jaar getrouwd waren hebben we van de kinderen een kado gekregen.
Wij hadden van te voren gezegd dat het echt niet hoefde en als ze dan wat wilden geven dat het dan gewoon een mooie foto waar iedereen op staat mag zijn.
En volgens mij is niemand verplicht geweest tot een bepaald bedrag te geven maar hebben ze het gewoon in goed overleg met elkaar geregeld.
We hebben inderdaad een mooie foto gekregen waar ze allemaal op staan en eentje waar alleen de kleinkinderen op staan.
Prachtig en die hangt hier te pronken in de huiskamer!
Wij hebben onze kinderen allemaal een kado gegeven toen we met elkaar op vakantie waren ter ere van het heuglijke feit.
En dat hebben we gewoon in overleg gedaan: wanneer kunnen jullie en wanneer is geen optie. Zo waren we eind december 30 jaar getrouwd maar dan werken er twee kinderen in een speelgoedwinkel en je snapt dat die geen vrij mochten. Dus dat was zeker geen optie. In januari is er dan ook balanzen, dus ook niet. Onze oudste kleinzoon gaat naar school dus hebben we ook rekening gehouden met dat feit en zijn we gezellig met elkaar weggeweest in de voorjaarsvakantie.
We hebben alles betaald want wij hebben ze uitgenodigd.

Maar als we deze zomer met onze kinderen op zomervakantie gaan, dan betaald ieder zijn eigen plek. We gaan kramperen. En zijn/haar eigen maaltijden e.d. Dat gaan wij dan toch echt niet betalen voor ze.
Ze mogen mee, maar op eigen kosten.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 mar 2009 16:47

dat doen wij ook. Alleen mijn jongste broertje heeft gewoon nog niet zoveel geld die betaald een deel en mijn ouders springen dan bij. Dat deden ze bij iedereen toen.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 23 mar 2009 17:52

MissF schreef: Ze is helemaal dol op Jurian, wat ik geweldig vind (het is haar 14e/15e kleinkind (14e 'echte' en 15e als ik mijn pleegneefje erbij reken). Is helemaal blij als ze zijn vieze poepluier mag verschonen of de fles mag geven. En als ze om hem geeft, ben ik al helemaal happy :D

En dat is heel wat waard hoor, je mag je gelukkig prijzen. Michael is het eerste kleinkind van mijn schoonmoeder, ze heeft ook 'lang' op hem moeten wachten maar toen mijn man weg was heeft ze heel die 6 weken niets van zich laten horen. Niet eens even een mailtje om te vragen hoe het met hem gaat...terwijl ze mijn man wel gewoon mailde. Dat doet mij dus pijn, dat ze er zo duidelijk in is dat ze (in mijn opzicht) niets om dat kind geeft. Maar...toen ze hier was op zijn verjaardag (wat weer een verhaal apart is) zat ze wel mooi de aanbiddende oma te spelen ](*,) :x

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 mar 2009 18:34

Bah naar is dat he Laura!
Mijn schoonmoeder belt zelf ook niet zo snel hoor, maar ik zie wel aan haar als ik langskom met Jurian, of als ze toevallig wel een keertje overdag langskomt, dat ze helemaal in de wolken is met hem. En dat vind ik echt super.
Mijn eigen moeder mailt of belt ongeveer elke dag hoe het met hem is, zo is mijn schoonmoeder gewoon wat minder.

En je eigen moeder?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 23 mar 2009 18:59

Oeh, dat is vervelend Laura..
Mijn schoonmoeder doet ook wel anders met mn dochter dan m'n eigen moeder..
M'n moeder doet gewoon leuker met haar, lekker spelen, knuffelen, eendjes voeren, etc.
Bij mn schoonmoeder lijkt het alsof ze geen kleine kids is gewend, beetje onwennig ofzo. (terwijl ze 5 kinderen heeft.)
Maar ze zijn beide gek op haar, dat weet ik wel. :)

Heb wel een lieve schoonmoeder.
Alleen hoorde ik pas van mn man, dat ze het helemaal niet leuk vond dat mn man met mij verkering kreeg.
Heeft zelfs gezegd dat hij het maar uit moest maken. Omdat ik toentertijd zwaar depressief was.
Gelukkig heeft mn man niet naar haar geluisterd. ;)
Maar ja, als je dat achteraf hoort, kijk je opeens wel anders naar haar.

happy mom
Mineur
Mineur

Berichtdoor happy mom » 23 mar 2009 19:35

Mijn schoonmoeder en ik konden in het eerste tot eerste anderhalf jaar echt niet met elkaar overweg,
dit omdat ik vooroordelen had ten opzichte van haar en haar gezin.
Ook zagen mijn man (toen vriend natuurlijk) en ik elkaar iedere dag, wat zij niet gewend was, wat haar het gevoel gaf dat ze haar zoon kwijt raakte.
Mijn schoonmoeder heeft echt gebeden voor mij, onze relatie, en de relatie tussen haar en mij.
Nu moet ik zeggen dat wij na anderhalf jaar elkaar gewoon mochten, toen heb ik later nog een jaar bij haar in huis gewoond wat onze relatie ontzettend goed heeft gedaan.
Nu is zij mij ontzettend veel waard en heb ik een zeer intense relatie met haar!
God heeft echt haar gebeden verhoord!

Voor de mensen die echt niet goed met hun schoonouders overweg kunnen;
bid erom en ga ermee tot God, ik heb zelf echt ervaren dat het gebed van mijn schoonmoeder veel kracht heeft gehad.

Ook zou ik zeggen; probeer je vooroordelen opzij te zetten, want die kleurt je bril zodanig dat je ze niet meer in goede verhouding ziet.

heel veel sterkte voor iedereen die niet goed overweg kan met zijn schoonouders,
gr happy mom

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 mar 2009 08:37

Ik heb echt een schat van een schoonmoeder. Zij wilde al jaaaaren oma worden en met Hugo is het eindelijk gelukt. Ze doet inderdaad anders met hem dan mn eigen moeder en ze belt ook wat minder. MIjn eigen moeder belt ook elke dag om te vragen hoe het met hem gaat. Toch kan ik zien dat ze dol op hem is. Zij is van huis uit niet zo gewens om te knuffelen. Nu zeggen we steeds tegen Hugo als hij gaat slapen...geef oma maar een kus en ik merk dat ze hem nu ook meer spontaan begint te knuffelen...erg leuk om te zien.

Toch hebben wij ook erg aan elkaar moeten wennen. Zij zijn niet kerkelijk en moesten erg wennen aan een chr. ger. schoondochter...haha

@ AG Ik denk dat het niets met jou persoonlijk te maken had dat je schoonmoeder zei dat je man de verkering uit moest maken. Kiezen voor iemand met een depressie vraagt immers ook heel veel van de partner. Ik denk dat het gewoon moederlijke bezorgheid was, die het liefst zou willen dat je kind geen enkele moeilijkheid in het leven hoeft te hebben.

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 24 mar 2009 09:13

Ik heb weinig problemen met mijn schoonouders, prima mensen!
Ik heb meer issues met mijn eigen ouders :?

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 24 mar 2009 09:18

marjo schreef:Ik heb weinig problemen met mijn schoonouders, prima mensen!
Ik heb meer issues met mijn eigen ouders :?

Herkenbaar!
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 24 mar 2009 09:55

In hoeverre houden jullie rekening met je kledingkeuze als je naar je schoonouders gaat? Mijn schoonmoeder maakt nogal een drama van dames in een broek, wij hebben daar absoluut geen moeite mee. Om de lieve vrede gaan mijn dochter en ik altijd gerokt (nee geen broek-rok discussie aub) en zo'n ramp is dat nou ook weer niet maar soms denk ik wel eens: ik ben toch volwassen en maak mijn eigen beslissingen?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 mar 2009 10:01

Heel goed. Geen aanstoot geven aan je broeders en zusters. Dat is de bijbelse lijn.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 mar 2009 10:02

Mijn schoonouders zijn niet gelovig, dus dat probleem speelt bij ons niet. Ik zou er zelf geen rekening mee houden. Ik draag toevallig wel heel vaak rokken, dus als ik een rok aan zou hebben, dan zou ik ook niet expres een broek aandoen. Maar als ik die dag toevallig een broek zou dragen, dan heeft ze pech gehad. Misschien krijg je de eerste keren commentaar, maar ze wennen er vast wel aan.

Terug naar “Archief”