Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 29 apr 2008 09:26

coupe soleil schreef:
jamillah schreef:
coupe soleil schreef:Helemaal geen slecht idee. Als je kiest voor kinderen, moet je ze niet de hele week ergens dumpen.

Welk een heerlijk genuanceerde opmerking. Als je je in het onderwerp zou verdiepen zou je zulke reacties niet geven denk ik.

Gastouders zijn juist in het leven geroepen om voor 1 of 2 daagjes op je kind te passen zodat een moeder om welke (financiele) reden dan ook een bijbaantje kan hebben.

Ik heb me er enigzins in verdiept. Het gaat om het totaal van kinderopvang; niet alleen om gastouders.

In het artikel gaat het over enkel gastouderopvang. Als jij bedoeld dat je kinderopvang in het algemeen (dagverblijf/ creche of psz) ook niets vind dan snap ik je reactie maar vergeet dan niet dat er soms geen andere oplossing is. (alleenstaande moeders, financiele shit bijv)
Ik meen dat er ergens een topic over bestaat trouwens waar je je mening kan spuien over kinderopvang
:wink:

Ger(nl)
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ger(nl) » 29 apr 2008 09:53

Vind het inderdaad ook onvoorstelbaar dat zoiets zomaar ineens kan. Eerst zegt de regering "we moeten kinderopvang aantrekkelijker maken om zo arbeidsparticipatie van de vrouw te verhogen" vervolgens blijkt dat er inderdaad een groot aantal gezinnen gebruik te maken van deze regelening en dan gaat men het ineens lopen terugdraaien. Soms denk ik wel eens hoe kortzichtig is men in den Haag. Denken ze dan niet aan de gevolgen die dit met zich meebrengt (Gastouders die ineens zonder werk komen te zitten, GOB die failliet gaan, minder vrouwen die gaan werken waardoor weer minder belastinggeld binnen komt).

Inderdaad de principe kwestie of je voor of tegen kinderopvang bent is een andere. Als je mijn voorgaande stukje leest lijkt het misschien of ik erg voor kinderopvang ben, dit is echter niet het geval :) Vind alleen wel erg vreemde gang van zaken hoe dit allemaal geregeld wordt.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 29 apr 2008 10:36

Ik hoop toch niet dat het verdwijnt, want dan ben ik m'n baan kwijt :(

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 29 apr 2008 14:56

Tuinfluiter schreef:Ik hoop toch niet dat het verdwijnt, want dan ben ik m'n baan kwijt :(

Ikke ok :x

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 29 apr 2008 18:58

zegt de overheid je tegemoet te komen, moet je weer dubbelop betalen... grrr :x
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 29 apr 2008 19:02

Weet je heel dat kabinet deugd niet. Ik hoor die balkenende nog zeggen"na het zure komt het zoet en vanaf vlg jaar gaat iedereen in koopkracht vooruit. Hij staat maar wat te balken want wij gaan er elk jaar in koopkracht op achteruit. En het zal echt niet beter worden hoor vlg jaar.
Gezinsvriendelijk hoor!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 apr 2008 07:46

zeg dat wel, netzoals bij het WMO gebeuren! Het is gewoon schandalig.

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 30 apr 2008 09:29

Ach en wee. En toch hebben we dit kabinet zelf gekozen. De beste stuurlui...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 30 apr 2008 09:48

coupe soleil schreef:Ach en wee. En toch hebben we dit kabinet zelf gekozen. De beste stuurlui...

Nee, de beloftes die ze doen tijdens de verkiezingen maken ze niet waar. Gezinsvriendelijke CU??? Laat je nakijken. Er komt niks van terecht. Ik geloof ook niet dat het komt!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 30 apr 2008 09:52

nou mij laten nakijken hoeft niet.. maar ik weet wel dat er het een en ander toch wel veranderd is! kijk maar eens naar cb's die hebbenextra geld gekregen om jonge gezinnen te helpen met extra begeleiding! fijn toch!

mensen mensen.. kijk toch eens na wat wel goed is! pffff....

en idd coupe de nogwat... de beste stuurlui staan aan wal!

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 30 apr 2008 20:26

Ik had begrepen dat het kabinet voornamelijk de bijdrage aan opa's en/of oma's wil verminderen wanneer zij op hun kleinkinderen passen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 01 mei 2008 12:11

vanmiddag komen dat meisje en haar moeder hier even kijken!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 01 mei 2008 15:06

ik denk niet dat ze het kunnen 'verbieden' als je gastouder wordt kun je dat gewoon blijven doen, alleen particulier. Zal voor de ouder niet veel opbrengen, maar voor de ouders van het kind niet veel duurder worden toch?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 01 mei 2008 15:47

tuuurlijk kunnen ze gastouder worden... maar ze krijgne dan geloof ik geen toeslag meer... en dan wordt het voor de ouders veel te duur!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 01 mei 2008 16:14

oke ik wist niet dat je toeslag kreeg :) Tja dan zal het gastouderschap óf niet veel meer opbrengen of te duur worden.
Vind het wel prettig dat we hier in de omgeving vaak kunnen combineren, ik bv de maandag werken en de ander de dinsdag. Zodat we op elkaars kinderen kunnen passen, kost je ook geen geld.
Maar voorlopig heb ik mn moeder nog die bij mij thuis zit en dat levert ook geen geld op, opa en oma's moeten echt zelf thuis zijn en daar oppassen.

Terug naar “Archief”