Moderator: Moderafo's
rosalie83 schreef:jamillah schreef:Kleerhanger.. Herkenbaar. Mijn zusje is eens zo bewerkt dat ik later twee helften terug vond. Maar ze had het er wel zelf naar gemaakt en broerlief en ik stonden onderaan de trap te luisteren hoe mn moeder schreeuwde: 'Het is: Heere dànk u!!!!!'
En Smurffie: 'Heere zegen deze spijze' *klets*
Geloof niet dat ze er wat aan heeft over gehouden![]()
Ik bedoel te zeggen dat je als kind het bloed onder de nagels van ouders vandaan kunt halen. De klappen die ik gehad heb waren meestal terecht en zo niet dan kwam ze er op terug. Mijn vader heeft me nooit geslagen en heb ik ook nooit naar geluisterd. Die had in mijn ogen niets te vertellen omdat mijn moeder degene was die ons opvoedde.
O en ik werd niet structureel geslagen hoor, de keren dat het gebeurde weet ik nog heel goed en had ik het er zelf naar gemaakt.
Ze had het er wel zelf naar gemaakt? Klappen wel terecht? Daar ben ik het dus echt niet mee eens. Ookal haalt het kind het bloed onder je nagels vandaan, ookal is het kind eigenwijs en blijft het 'zegen' in plaats van 'dank' zeggen, een kind vraagt nooit om geslagen te worden (met een kledinghanger).
Hippieblijhoofd schreef:rosalie83 schreef:Ik vind het zo erg...
Waarom?
Als smurffie er nou iets aan over had gehouden, maar dat heeft ze niet. Wat is dan het probleem? Projecteer je niet teveel je eigen gevoelens op anderen?
Of had je het over mijn post?
jamillah schreef:rosalie83 schreef:Ik vind het zo erg...
Kom even op zeg en probeer wat minder sentimenteel te doen. Mijn zusje was een jaar of 8/9. Ga me niet vertellen dat je dan niet weet hoe je gebedje hoort.
jamillah schreef:rosalie83 schreef:Ik vind het zo erg...
Kom even op zeg en probeer wat minder sentimenteel te doen. Mijn zusje was een jaar of 8/9. Ga me niet vertellen dat je dan niet weet hoe je gebedje hoort.
Smurffie schreef:
Ik wist wel degelijk hoe het hoorde. Maar omdat ze alsmaar bozer werd, wist ik dus niet meer hoe het was, puur uit angst. Ik heb het ma wel degelijk kwalijk genomen en doe dat nog steeds. Of ik van al die klappen emotionele schade heb over gehouden? Ja, ik heb nou niet bepaald een hechte band met ma. Ik kan het prima met d'r vinden en daar houdt het mee op.
Ik zie nog die vuurspuwende ogen en opgeheven hand voor, klaar om te meppen. Ik praat niet zoveel, misschien is dat de reden dat ik er nog nooit iets over gezegd heb. Bij deze.
Toen ik ouder werd ging het over. Toen werden het (zinloze) discussies. De laatste was denk ik 2 jaar geleden over het feit dat ik een weekend naar mn broer en schoonzus zou gaan. Dat mocht niet, want ik 'zou dan heel de zondag internetten en televisie kijken'. Toen heb ik geschreeuwd dat ik nooit, maar dan ook nooit meer een discussie wenste, over wat dan ook. Sindsdien is dat ook nooit meer gebeurd.
Nou, dan heb je het aardig voor elkaar, of niet? Kinderen horen met hun ouders over alles te kunnen praten. En dat kan prima zonder gezagsverlies.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten