Gezin en ... hobby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 04 jul 2008 09:19

pol schreef:Ik zou best een keyboard willen, niet te duur, wie heeft advies?

Ik heb de Yamaha PRS 290, dat ding speelt heerlijk. Hoewel ik toch liever op een piano speel.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 04 jul 2008 15:09

Waarschijnlijk deze.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 04 jul 2008 16:41

Saskia schreef:Met al dat DMC zijde kun je ontzettend leuke armbandjes vlechten, dat heb ik een keer met m'n meidenclubje gedaan! Je kunt op Internet denk ik wel voorbeelden vinden, ik zou zo uit m'n hoofd niet kunnen uitleggen hoe we dat geknoopt hebben, maar het ziet er wel heel leuk uit!

als je een pakket koopt heb je altijd veel over, ik heb altijd extra over want ik borduur met 1 draad, is het veel fijner en mooier.

Leuk idee, Saskia, heb ook ooit wel es gezien dat ze er van die kwastjes van maakten voor aan een gordijn of kast ofzo. Ga nog wel es op zoek op het wereld wijde onuitputtelijke web.

Heb mijn restjes ook wel gebruikt voor kaarten borduren of met een voorbeeldje uit een blad.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 05 jul 2008 17:01

Rolf schreef:Waarschijnlijk deze.

Yeps mijn chickie :wink: .
Vroeger had ik een andere, die was ook wel leuk om mee te beginnen, maar die is stuk gegaan. Ik weet alleen niet meer hoe die heet.
Laatst gewijzigd door kirsten op 15 jul 2008 10:12, 2 keer totaal gewijzigd.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 jul 2008 08:35

Bij kleine kruisjes borduurde ik ook met een enkele draad, maar bij de grote (normale) kruisjes altijd met twee.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 18 jul 2008 18:34

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 18 jul 2008 20:51

Die is leuk!

maar hoe zou het geluid klinken? Gelijk een schel metaal?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Rolf

Berichtdoor Rolf » 18 jul 2008 21:35

De klank zal wel meevallen, maar weinig mogelijkheden, en o.a. geen nederlandstalige gebruiksaanwijzing.

Iets duurder uitvoering, €44,95. Met nederlandstalige gebruiksaanwijzing, 50 instrumenten,
piano, enz. Adapter kost €10,- en standaard €26. Geen verzendkosten
op dit moment bij Conrad.

Veel duurder moet zon keýboard ook niet worden, want voor €100 is er
heel wat te kiezen op marktplaats en speurders. Soms compleet met
adapter, standaard en boeken.

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 22 sep 2008 14:15

Zijn er nog die nu de herfst/winter in aantocht is , die druk aan het naaien zijn? Ik vroeg me dat af, want zelf ben ik wel weer druk lappen aan het verzamelen om te beginnen.. En nu de tijd nog om er werkelijk iets van te maken! Vanmiddag ben ik wel met een overgooier begonnen en die wil ik eigenlijk met een week wel af hebben...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 22 sep 2008 14:19

Ik heb eindelijk besloten toch maar een naaimachine aan te schaffen. :D Ik ben benieuwd of het mij gaat lukken ook echt wat te naaien of dat ie alleen maar uit de kast gaat komen voor kleine klusjes...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 22 sep 2008 16:26

ja, ik ben al flink aan het naaien. Maar eigenlijk hebben ze niets meer nodig. Ze kunnen nog veel van vorig jaar aan omdat ik geregeld wat leuks koop als het afgeprijsd is.

Ben voor mezelf met een rok bezig en ook voor Caroline. Heb een interne verhuizing gedaan de afgelopen dagen. We hebben een kast onder de trap in de keuken. Die is best groot en daar een soort naaikast van gemaakt. Al het speelgoed wat erin stond (en wat hebben we veel) moet nu elders in huis een plek krijgen. Dat was iets makkelijker bedacht dan gedaan. Waar moet ik al die zooi toch laten :roll:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 22 sep 2008 18:30

Kun je dan in die kast gaan zitten met je naaimachine, Annet? Of ga je daarin al je naaispullen bewaren?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 22 sep 2008 18:46

ik zat voor de kast maar tafelblad (oude deur --> recycling) kan iets naar achter worden geschoven zodat ik stukje in de kast kan zitten. Maar ik vind nu in de praktijk dat het tafelblad te hoog zit.

Zal als de rok is foto van de rok maken en van de naaikast.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 22 sep 2008 18:49

En een nieuwe (hogere) stoel of kruk om op te zitten?

Klinkt anders iig wel als een praktische oplossing, dus leuk om eens te zien hoe het eruit ziet idd :).

Ik was een week geleden ziek en heb weer flink wat 3D-plaatjes geknipt, nu nog de tijd vinden om er echt kaarten van te maken...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 23 sep 2008 14:07

Heerlijk Annet, een eigen naaiplekje! Ik heb hem opgegeven voor slaapplek van de kinderen, maar ik mis hem wel. ik vind het nu soms teveel gedoe om hem voor een uurtje te voorschijn te halen.. Deze week staat ie dus opde tafel/naast de tafel om iedere keer weer verder te kunnen. Eens even goed nadenken of ik ook niet ergens een hoekje over heb..

Terug naar “Archief”