Gezin en financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 07 jan 2008 11:52

Voor de oudste gaan de pakken sneller als voor de jongste, omdat daar er minder van in zitten en ik ze eigenlijk even vaak verschoon op een dag. Dus hoelang ik er precies mee doe, zal het eens uitrekenen.

@ habibi, volgens mij gaan er nog wel meer kinderen van 1 jaar 2 keer naar bed hoor. Mijn vriendin heeft een zoontje van bijna 2 jaar en die gaat vaak nog 2 keer op een dag slapen. Het ene kind heeft ook meer behoefte aan slaap als de andere. Christiaan slaapt tussen de middag regelmatig niet meer en sliep met 8 maanden nog maar 1 keer op een dag. Simon daarentegen is echt een slaapkoppie en gaat zeker nog wel drie keer op een dag naar bed (ruim 5 maanden).
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 jan 2008 11:54

wij redden het hier ook makkelijk van 20 euro in de week!!

k heb vandaag vlees gehaald... 10 euro.. en met een zak aardappels van 5 kilo voor 2 euro kan je lang doen.. paar potjes dr bij!! en tis weer klaar!!

goedkoopste yoghurt van de boni!! iets van 40 cent.. met een pak doen we drie dagen!! en fruit komt van de markt.. ookeen zak vol voor haast niks!

chips en koeken hebben we nooit in huis alleen soms in het weekend en als er visite is!! we zijn niet zo van die snaaidozen... of niet meer!! en verder ishet hier ook op is op!

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 07 jan 2008 11:59

lammetje schreef:Ja ongeveer een maand met 3 pakken. Ik had kortingsbonnen voor pampers, 10 euro erbovenop, dat tikt lekker aan! Zo heel tevreden ben ik er niet over, vind ze na 1 nacht echt stinken! Nu zal het met ochtendurine nooit lekker ruiken maar met de europrofit luiers van kruidvat had ik er geen last van. Maar ze heeft ondertussen een andere maat dus is het weer uitvogelen welke luiers het beste passen. Maarja, 3 pakken luiers voor 10 euro is natuurlijk geen geld 8) Jammergenoeg zitten er altijd maar 2 bonnen in voor 4 maanden en dat red ik niet.

waar haal je dan die kortingsbonnen vandaan 3 pakken voor € 10,-? bij kruidvat?

Ik zit hier in een klein dorp en heb alleen maar etos of c 1000.
als dat zo is dan laat ik manlief wanneer hij naar de zaterdagmarkt boodschappen doet voor de zaak ff langs de kruidvat wippen haha.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 07 jan 2008 12:00

Die bonnen komen over de post, met een of ander boekje. Zit van alles tussen, vaatwastabletten, wasmiddel, eten en drinken, shampoo etc overal korting op. Echt makkelijk, hoe ik eraan kom zou ik niet weten opeens hadden we ze.

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 07 jan 2008 12:01

*Annet* schreef:
*|Scatie schreef:Waar doet ze dan haar boodschappen en wat haalt ze allemaal in huis wat zo duur is?

Ik viel ook bijna van mijn stoel toen ik dat hoorde. Ze haalt boodschappen bij c1000, Aldi de markt enzo. Maar minimaal eens per week wordt er chinees gehaald of shoarma besteld enzo. Ja dan gaat het errug hard. Ze had koekjes gehaald bij de bakker (was €6,00) toen wij kwamen, ik bak bijv. een cake of kwarktaart als we iemand krijgen.

vooral chinees kan aardig aantikken als je met 5 pers. bent en het zijn grote eters. qua shoarma ligt er aan als je tijdens actie dag gaat scheelt het geld. of pak een familiemenu.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 07 jan 2008 13:23

lammetje schreef:Ja ongeveer een maand met 3 pakken. Ik had kortingsbonnen voor pampers, 10 euro erbovenop, dat tikt lekker aan! Zo heel tevreden ben ik er niet over, vind ze na 1 nacht echt stinken! Nu zal het met ochtendurine nooit lekker ruiken maar met de europrofit luiers van kruidvat had ik er geen last van. Maar ze heeft ondertussen een andere maat dus is het weer uitvogelen welke luiers het beste passen. Maarja, 3 pakken luiers voor 10 euro is natuurlijk geen geld 8) Jammergenoeg zitten er altijd maar 2 bonnen in voor 4 maanden en dat red ik niet.

Waar haal jij die bonnen?

habibi
Mineur
Mineur

Berichtdoor habibi » 07 jan 2008 13:38

haha dat vroeg ik net ook al pol. altijd handig.

Krijg als goed is deze week de blije doos binnen zit er ook een kortingsbon in van pampers. :lol:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 07 jan 2008 13:56

Deze week zijn bij de kruidvat de luiers in de aanbieding dames :)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 07 jan 2008 14:06

paprikameisje2 schreef:wij redden het hier ook makkelijk van 20 euro in de week!!

20 euro?! Doe ik toch iets verkeerds denk ik.
Ben per week 50 euro kwijt aan alles. Dacht dat dat wel aardig was, maar nu ik dit lees...

Zal straks ook met de kleine er bij wat meer zijn, ben benieuwd.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 jan 2008 14:11

20 euro vind ik ook heeeel erg weinig.
Maargoed, wij eten dan ook geen yoghurt als toetje, maar gewoon vla (en zelfs dat kost bij de AH amper 80 cent, dat heb ik veel liever dan yoghurt).
En vlees kost al snel veel. Ik ben zo 2 euro voor 2 stukjes vlees kwijt, minimaal. Dat is al 14 euro p.w.
En koffiepads, die koop ik sowieso alleen van een merk. Thee trouwens ook. Dat verschil proef ik echt. Ook koop ik elk weekend bolletjes. En lekkere toetjes als chocolademousse van een duurder merk.
Ik geef liever wat meer geld uit aan lekker eten, zodat we ook eens iets anders hebben, dan dat ik daarop bespaar.

Als ik alles meereken wat ik koop, gemiddeld per week, shampoo, douchefris, badschuim, kaarsen voor in huis etc, dan komen we denk ik wel aan de 40 euro bijna.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

André

Berichtdoor André » 07 jan 2008 14:16

AikonGirl schreef:
paprikameisje2 schreef:wij redden het hier ook makkelijk van 20 euro in de week!!

20 euro?! Doe ik toch iets verkeerds denk ik.
Ben per week 50 euro kwijt aan alles. Dacht dat dat wel aardig was, maar nu ik dit lees...

Zal straks ook met de kleine er bij wat meer zijn, ben benieuwd.
Ach, als ppm haar pin en kontante uitgaven bij elkaar optelt komt ze misschien ook wel iets hoger uit. :-oo

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 jan 2008 14:28

Wij ook hoor MissF. Ik red het echt niet van € 20. Toen ik nog studeerde was dat mijn budget voor de hele week....€ 3 per dag. Nu we met zn tweeën zijn redden we dat echt niet. Ik moet ook wel zeggen dat ik eerder ( tijdens mijn studie) bijna nooit vlees kocht, omdat ik dat te duur vond. Daarbij at ik toen echt heel karig..... en kreeg ik kliekjes mee van thuis.

Ik heb echt geen flauw idee wat wij per week kwijt zijn. Ik koop hetgeen in nodig heb. Ik let wel altijd op aanbiedingen en eet seizoensgroenten. De ene week is het € 100, omdat ik dan veel voorraden haal, maar een week later kan het € 30 zijn.

Daarbij wil ik ook wel wat genieten van eten....je leeft maar 1 keer toch! In het weekend halen we daarom altijd wat lekkers bij de koffie en ik chips en chocola hebben we ook meestal wel in huis. Niet dat ik het elke dag eet, maar als ik er zin in heb, is de mogelijkheid er wel.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 07 jan 2008 14:41

Ik heb vanaf 1 januari al 400 euro uitgegeven..

Mwa, ik moet er wel bijzeggen dat onze stofzuiger het begaf, èn manlief klusspullen bij de praxis heeft gehaald. :wink:

Rolf

Berichtdoor Rolf » 07 jan 2008 15:12

€20,- / week voor een tweepersoonshuishouden lijkt mij ook wel zeer scherp.

Ik schrijf alles op.
En dan kom ik (eenpersoonshuishouden) over de afgelopen drie jaar, gemiddeld op:
  • ~€85,- / mnd voor vlees en zuivelproducten (kan makkelijk gehalveerd worden, koop veel en duur vlees)
  • ~€85 / mnd voor overige boodschappen (dagelijkse, dus geen gereedschap, iets voor de PC, e.a.. Maar wel alle schoonmaakmiddelen, enz.)
  • ~€30,- /mnd voor kleding en schoeisel

Zoek het wel een beetje uit, maar kies ook wel eens het lekkerste en duurste. Gooi per jaar misschien hooguit 1 kg echt weg.
Laatst gewijzigd door Rolf op 07 jan 2008 15:28, 3 keer totaal gewijzigd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 jan 2008 15:17

Wasmiddel en vlees is het duurste wat ik haal van boodschappen!

Wij eten alleen in het weekend soms een toetje. Door de weeks meestal fruit na het eten (ik merk aan m'n darmen dat het veel beter is). Kijken naar Aanbiedingen doe ik wel (vooral met vlees en wasmiddel). Dat scheelt toch.

Volgens mij is het fruit op de markt goedkoper als in de winkel (en soms nog lekkerder ook). Weet niet of er anderen zijn die dat ook vinden!?

Terug naar “Archief”