Verhuizen????

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 20 nov 2007 16:18

Sjonge, wat een verhalen zeg over verhuizen... Nou, nog een poosje, dan kan ik er ook over meepraten. Nog 4,5 week en dan krijgen we de sleutel! Ben aan het aftellen hoor!

Lalage: hoe komt het dat het bij jullie zo koud is?

Bouwkundige keuring is altijd aan te raden (tenzij het nog heel nieuw is, 5 jaar oud). Heb je nieuwbouw gekocht, laat het ook keuren voor de oplevering.

Hebben jullie vragen over huizen etc, stel ze maar of pb me. Werk op een makelaarskantoor en heb al heel wat ervaring!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 nov 2007 16:41

Al die hulp is wel keihandig. Wij hadden de dikke pech dat mijn twee vriendinnen ook net getrouwd waren, dus die hadden genoeg aan hun eigen huis. De rest heeft net een fulltime baan, dus had het ook druk genoeg met zichzelf.
Mijn ouders werken allebei, vader 6 dagen, moeder 3. Mn moeder kan ook niet schilderen, en dat was wat vooral gebeuren moest hier.
Mijn schoonmoeder heeft internet aangelegd, mn vader en schoonvader hebben al hun vrije tijd in ons huis gesopt.
Mijn zwager is ook keiveel geweest, naast zn 50 uur tellende werkweek.
En de rest woont gewoon te ver weg.
Het lastige was ook dat ons huis er heel mooi uitzag toen we het kregen. Dus niemand bedacht ook dat het best een klus was om alles af te krijgen. En zelf vragen doe ik ook niet, omdat ik anderen er liever niet mee belast.

Maar......het muurtje om de garage door midden te delen staat. Nu nog de deur erin, en ik kan lekker mijn kant roze gaan schilderen :) Jippie :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 21 nov 2007 08:06

Markie schreef:Heej Annet!

Ben je die Werkendammers nu eindelijk zat? ;)

ssssssssssssssst :lol: je weet nooit wie er mee leest! Maar Werkendam is nooit echt "mijn dorp" geweest.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 nov 2007 10:07

GIsteren weer heel de dag aant schilderen geweest! mijn vriend kwam om 5 uur en die had echt zoiets heb je dat allemaal alleen gedaan!!! JA hij was echt zo trots ik had nog nooit geschilderd maar al zeg ik het zelf is super netjes geworden!
Wij vragen ook aan niemand van kom je helpen want dat moeten ze uit der eigen vragen en gelukkig doen veel mensen dat en alle hulp is welkom!
Wij zitten nog te twijfelen wat we met de houten vloer doen deze helemaal opschuren lakken enz
Of een hele nieuwe vloer erin dus daar gaan we donderdag voor op pad

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 nov 2007 10:19

Ik heb gewoon een mailtje gestuurd aan goede vrienden of ze wilden helpen schilderen en verhuizen, waarom zou je dat niet mogen vragen?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 nov 2007 10:25

Tuurlijk mag je dat wel vragen dat maakt niks uit Maar wij doen het gewoon niet willen gewoon dat mensen uit der eigen vragen.
Anders vind ik het zo opdringerig staan en hebben mensen misschien idee dat ze moeten en geen nee durven zeggen.
We kunnen het doen zonder hulp maar alle hulp is welkom

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 nov 2007 10:36

Als je een algemeen oproepje doet dan merk je vanzelf wie reageert, als je rechtstreeks vraagt dan is het voor sommigen misschien lastig om nee te zeggen... al heb ik liever dat mensen eerlijk zijn.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 nov 2007 10:54

Daarom hebben wij liever dat mensen het zelf aanbieden en dan weten we zeker dat ze het leuk vinden om ons te helpen maar iedereen doet dit gewoon op zijn eigen manier natuurlijk!
Ik ga nog even wat was ophangen en dan naar het schikdersbedrijf op dorp verf voor de kozijnen en deuren ophalen en verf voor de keuken uitzoeken!

Klusse allemaal!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 21 nov 2007 11:57

Wij hebben toen helemaal niet bewust besloten of we wel of niet mensen zouden vragen om te helpen. Dat ging gewoon 'vanzelf'. Ik ben zo blij dat wij nu helemaal gesetteld zijn. Er zijn nog best een paar dingetjes blijven liggen, bijvoorbeeld de trapleuningen die nog steeds niet geschilderd zijn. Hihi, we zijn nu anderhalf jaar getrouwd en we hebben gewoon geen zin om dat te doen. Stom eigenlijk ;) Maar als ik nu bij vrienden kom om te helpen behang trekken of zo en ik kom dan weer thuis, dan slaak ik een zucht van verlichting "oh héérlijk, weer thuis...!". Ben dus blij dat we uit de verhuis- en klusperikelen zijn!

Rolf

Berichtdoor Rolf » 21 nov 2007 19:58

Voor wie in de buurt van IJsselmuiden woont:
"Nog een week opheffingsuitverkoop, met kortingen tot 70%."
Tuinman Interieur, Trekvaart 19-21, tel. 038 331 29 27.
Bankstellen, kasten, tapijt, enz.
Geopend wo-, do-, vr- en za-middag.

Verder, ik ben nu 7 keer verhuisd.
Een aantal plaatsen heb ik minder dan 2 jaar gewoond.
En ook aan dit dit plekje zit ik niet vast.
Sauzen, schilderen, behangen, vloerbedekking leggen, enz., het wordt een beetje routine.
Ik heb het nu zo ingericht dat het er ook weer heel makkelijk uit kan.
O.a. tapijttegels, hout vind ik wel mooi, maar is minder warm.
En zo weinig mogelijk vast aan de wand.
Eerst had ik lamellen, maar nu gordijnen, velours.
Waren wel een beetje prijzig, maar zijn ook mooi, en kunnen lang mee.
Laatst gewijzigd door Rolf op 22 nov 2007 08:40, 2 keer totaal gewijzigd.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 21 nov 2007 22:09

Wij zijn nu twee jaar getrouwd en nog steeds niet klaar in en om huis. Soms word ik helemaal gek van de rommel, maar manlief vind het leuk om te klussen, dus dat maakt een hoop goed. En toen ik gisteravond in ons nieuwe bad in de nieuwe badkamer zat.... Heerlijk!!! :D :D

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 nov 2007 08:31

ik vind het klussen echt geweldig gaaf om te doen de woonkamer schiet al heel erg op!
Vanmiddag is mijn vriend vrij en gaan we een nieuwe houten vloer uitzoeken. Een donkere vloer waarschijnlijk ook gaan we een diepvriezer halen en een wasmachine.
Waarschijnlijk is vandaag de woonkamer helemaal klaar kwa schilderen! dus dat is wel heel erg fijn! Zal vandaag foto s maken!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 nov 2007 08:38

Wij willen een verhoogde dakkapel op het huis zetten (moet dan ook nog een vaste trap naar de zolder gemaakt worden).

Als ik straks verhuisd ben en dicht bij m'n vriend woon dan ga ik zo nu en dan wat schilderen etc.

Maar eerst maar eens mijn spullen inpakken en plannen. HEt schiet niet echt op. Moet alles op de vrijdagavond en zaterdag over verhuizen.

Annet? hoe gaat het bij jullie?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 22 nov 2007 09:28

houten vloer zit er sinds gisteren in. Vandaag gaat mn ega de plinten leggen. Ik mag de bouw over struinen om de mensen erbij te halen die de laatste bouwfoutjes kunnen verhelpen. Daarna ga ik naar huis om dozen in te pakken.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 nov 2007 09:47

De eerste drie weken vond ik schilderen zooo leuk. De slaapkamer heb ik helemaal alleen gedaan, ik wilde geen hulp, ik vond het te leuk om zelf te doen.
Nu we bijna aan de garage schilderen toe zijn ben ik het spuugzat. En wij willen over een jaar of 6,7 verhuizen naar een superoud huisje dat we lekker zelf helemaal op willen knappen. Hmm...laat dat nog maar even toekomstplannen blijven ;) Ik blijf lekker zitten waar k zit :D

Het scheelt trouwens wel of je een huis koopt waar je een beetje uit kunt breiden denk ik. Hebben mensen hier daar hun huis ook voor gekocht?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”