belangrijkste in een relatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

André

Berichtdoor André » 19 sep 2007 10:28

Gerdien B. schreef:fijne dag morgen!

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 19 sep 2007 11:50

Geniet ervan Missf! Of het nou mooi weer is of niet....in Rhenen kan je altijd mooie foto's maken :wink: .
Afbeelding

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 19 sep 2007 14:38

Je bent zelf het zonnetje toch? En wat bidden betreft, het kan heel goed plaatselijk mooi weer zijn :wink:

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 22 okt 2007 09:10

Is verliefdheid en romantiek het belangrijkste in een relatie?
Dat leek voor mij altijd zo. Maar ik geloof er niet meer zo erg in. Sterker nog, ik denk dat een dergelijk beeld dé manier is om jezelf te bedriegen en te bezeren. (De vloek van de Romantiek!)
Veel belangrijker is volgens mij of je goede maatjes met elkaar bent. Volgens mij is dat een veel betere basis. Mijn beste ervaringen heb ik dan ook met contacten waarin dat dik voor elkaar was.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 22 okt 2007 09:21

Dan kun je volgens mij net zo goed gaan samenwonen met een broer of zus. Het lijkt mij gezond in een relatie dat er een beetje romantiek in de lucht hangt. Al denk ik alleen al aan het sexleven. Misschien een beetje vreemd omschreven maar een beetje kriebelfactor moet er wel zijn zo nu en dan.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 22 okt 2007 10:02

Ik denk dat er wel degelijk liefde in het spel moet zijn. En dan niet gewoon verliefdheid maar: liefde.
Liefde tot de ander en daaruit vloeien al die andere zaken voort.

Voor mij blijft de liefde tot Christus het aller belangrijkste in een relatie.
Als je dat beide hebt, dan vorm je een drievoudig snoer.
En dat kan niet makkelijk verbroken worden.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 22 okt 2007 11:39

jamillah schreef:Dan kun je volgens mij net zo goed gaan samenwonen met een broer of zus. Het lijkt mij gezond in een relatie dat er een beetje romantiek in de lucht hangt. Al denk ik alleen al aan het sexleven. Misschien een beetje vreemd omschreven maar een beetje kriebelfactor moet er wel zijn zo nu en dan.

Samenwonen met een broer of zus... nee, dat is toch echt heel wat anders dan met een vrouw waarbij niks - ik bedoel: ze is geen familie, en ze is niet al getrouwd - in de weg staat om een relatie mee te hebben. Al is het met een broer of zus natuurlijk ook stukken gezelliger dan alleen in huis.
Verder is het zo dat dat gekriebel ook wel eens vèr van je vandaan kan raken in de loop van een relatie. Dat gebeurt gewoon! Als je dan zou stellen dat die kriebelgevoelens de basis van je relatie zijn, dan betekent dat in zo'n geval: einde relatie!
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 22 okt 2007 13:30

Het hoeft ook niet de hele dag te kriebelen boekenlezer 8) Maar gewoon de gezonde spanning en romantiek tussen twee echtelieden. Als je relatie goed zit mag het best een tijdje niet kriebelen maar betekent niet dat je dan meteen maar 'enkel maatje' van elkaar bent.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 22 okt 2007 20:41

Je kunt ook best eerst zeer goede maatjes zijn voor het gaat kriebelen, misschien is dat meer wat je bedoelt boekenlezer?
Alleen goede maatjes lijkt me inderdaad ook niet helemaal genoeg.
Maar ik denk wel dat je een bepaalde voorsprong hebt wanneer je voor je relatie al goede maatjes met elkaar bent. Al is dat ook weer geen voorwaarde natuurlijk :)
pobody's nerfect

André

Berichtdoor André » 22 okt 2007 23:54

Jo'tje schreef:Je kunt ook best eerst zeer goede maatjes zijn voor het gaat kriebelen, misschien is dat meer wat je bedoelt boekenlezer?
Alleen goede maatjes lijkt me inderdaad ook niet helemaal genoeg.
Maar ik denk wel dat je een bepaalde voorsprong hebt wanneer je voor je relatie al goede maatjes met elkaar bent. Al is dat ook weer geen voorwaarde natuurlijk :)
Soms lopen dingen gewoon zoals ze lopen heh? 8) :wink:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 23 okt 2007 09:07

Precies Andre!
Aangezien veel mensen van te voren bedenken hoe het zal gaan, daardoor kan het soms in werkelijkheid tegen vallen en stoppen ze maar met de relatie. Ik vraag me af hoe vaak het echt zo gegaan is als je van te voren bedacht had. Bij mij niet, maar ben nu nog steeds enorm blij met mijn vriend.

Klamp je niet vast eaan wat je zou moeten voelen, moeten ervaren, moeten kunnen delen met elkaar, maar geniet en zie waar het schip strand.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 23 okt 2007 11:09

Sterker nog, dat beeld van 'hoe het zou moeten' (soms op basis van eerdere ervaringen) kan er ook voor zorgen dat mooie vorderingen niet eens opgemerkt worden.
pobody's nerfect

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 23 okt 2007 11:39

jamillah schreef:Het hoeft ook niet de hele dag te kriebelen boekenlezer 8) Maar gewoon de gezonde spanning en romantiek tussen twee echtelieden. Als je relatie goed zit mag het best een tijdje niet kriebelen maar betekent niet dat je dan meteen maar 'enkel maatje' van elkaar bent.

Maar zou het erg zijn, als het op een gegeven moment helemaal niet meer kriebelt, maar je nog wel goede maatjes van elkaar bent? Dat is immers denkbaar, toch? Ik bedoel: dat zal best in bepaalde huwelijken voorkomen.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 23 okt 2007 12:10

Ik denk wel dat relaties die ontstaan uit een langdurige, goede vriendschap erg duurzaam zijn.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 23 okt 2007 16:30

Als het om contacten gaat, voel ik wel wat voor de benadering van John Dewey: "dat wat werkt, is waar". (Ik ken hem verder niet, maar die spreuk las ik in mijn boek over denkers bij hem.) Da's heel pragmatisch, en lekker met beide benen op de grond.
Ik heb namelijk best wel ervaringen opgedaan met dames waarbij er van alles in de lucht hangt, en die een hele hoop gevoelens op weten te roepen, maar zodra je het een beetje concreet handen en voeten probeert te geven door het wat directer te gaan benaderen, zijn ze plotseling niet thuis. Dat werkt dus niet (en is dus niet het ware). :D

Terug naar “Archief”