VERWIJDERD

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 24 okt 2006 08:34

L'être extraterrestre schreef:Ik geloof ook best wel dat een leeftijdsverschil niet uit hoeft te maken, maar je zal echt niet meemaken dat een inteligente man van 50 met een 'normale' jongen van 20 krijgt. Op je 20e ben je net zelf volwassen! Als hij nu 30, en die man 60 was...

Denkertje is toch ook 28? (= bijna 30)

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 24 okt 2006 08:36

Hippieblijhoofd schreef:
L'être extraterrestre schreef:Ik geloof ook best wel dat een leeftijdsverschil niet uit hoeft te maken, maar je zal echt niet meemaken dat een inteligente man van 50 met een 'normale' jongen van 20 krijgt. Op je 20e ben je net zelf volwassen! Als hij nu 30, en die man 50 was...

Denkertje is toch ook 28? (= bijna 30)
Geen idee... maar dan nog, vanaf 30 *schijn* je pas volwassen te zijn.

Maar, ik vind, ik vind, ik vind dat ik teveel oordeel. :oops: (Ik bedenk dat altijd pas als ik al gepost heb)

froske
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor froske » 24 okt 2006 08:38

Geen idee... maar dan nog, vanaf 30 *schijn* je pas volwassen te zijn.

volgens mij spreekt de theorie anders hoor :wink:
- Home is in my head -

scape
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor scape » 24 okt 2006 08:41

Thanks danker. . . ik bedacht mij gisteren dat ik wel lukraak allerlei vragen neergeplant had, anyway.

Denkertje21 schreef:
scape schreef: @ denkertje: voordelen / nadelen van zo'n leeftijdsverschil? Is dit verschil in man/man relaties anders dan man/vrouw relaties?

Voordelen zijn er legio! Het enige nadeel dat ik kan bedenken vormt de reacties van de omgeving. Dat zie je hier al: iedereen heeft zijn/haar mening klaar.

En zoiets als een verschillende tijdspanne in de biografie? Ik merk met tien jaar al veel verschil. Mijn geliefde is echt iemand van de 80's en ik van de 90's. Op zich ook wel weer leuk omdat je elkaar veel te vertellen hebt.

Overigens ben ik er van overtuigd dat het niet uitmaakt of het nu om man/man of man/vrouw gaat.

Hm . . . jij en ik hebben misschien minder last van een biologische klok. Maar ik wil deze factor niet direct bagataliseren.

marma
Mineur
Mineur

Berichtdoor marma » 24 okt 2006 09:46

Kan zeer zeker wel. Kan zelfs al met 15-35 jaa!!

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 24 okt 2006 10:03

Ik hoor nou zoveel gekraak...
Maar waar lijgt dan de grens? Watr is voor jullie wel acceptabel?

Neem nou Koningin Emma, de overgroot moeder van onze huidige koningin: Zij in de leeftijd van 21 jaar, de tweede vrouw van de 41 jaar oudere Koning Willem III. Uit dit huwelijk wordt op hun enige kind geboren: prinses Wilhelmina.

Misschien dat ik nu wat ver ga, maar God heeft dit volgens velen waarschijnlijk krankzinnige huwelijk gebruikt voor het voortbestaan van het Huis van Oranje... Anders was het uitgestorven!

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 24 okt 2006 10:07

Denkertje21 schreef:Ik hoor nou zoveel gekraak...
Maar waar lijgt dan de grens? Watr is voor jullie wel acceptabel?

Neem nou Koningin Emma, de overgroot moeder van onze huidige koningin: Zij in de leeftijd van 21 jaar, de tweede vrouw van de 41 jaar oudere Koning Willem III. Uit dit huwelijk wordt op hun enige kind geboren: prinses Wilhelmina.

Misschien dat ik nu wat ver ga, maar God heeft dit volgens velen waarschijnlijk krankzinnige huwelijk gebruikt voor het voortbestaan van het Huis van Oranje... Anders was het uitgestorven!
Dat vind ik inderdaad te ver gaan. Hoe veel refo's denken over het huis van Oranje is daar verder niet relevant voor.
Hoe gelukkig was dat huwelijk nou eigenlijk?

rafaell

Berichtdoor rafaell » 24 okt 2006 10:45

Waren ze maar uitgestorven zegt de republikein 8)

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 24 okt 2006 10:48

Machiavelli schreef:Hoe gelukkig was dat huwelijk nou eigenlijk?

Nee dat huwelijk was niet echt gelukkig. Maar welk huwelijk in die kringen was dat wel?

Ik bedoel alleen maar aan te geven dat God Zijn gan gaat en dat God zich NIET laat tegenhouden door 'gekke' leeftijdsverschillen...

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 24 okt 2006 10:49

Vroeger was alles anders...
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

rafaell

Berichtdoor rafaell » 24 okt 2006 10:49

Welja, God wordt vrolijk van een ongelukkig huwelijk. Dat andere huwelijken in die kring ook niet altijd even gelukkig waren wil niet zeggen dat het daarom niet erg is.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 24 okt 2006 10:58

Denkertje21 schreef:Nee dat huwelijk was niet echt gelukkig. Maar welk huwelijk in die kringen was dat wel?

Ik bedoel alleen maar aan te geven dat God Zijn gan gaat en dat God zich NIET laat tegenhouden door 'gekke' leeftijdsverschillen...
Zelf ga ik niet uit van de aanname dat God zich ermee bemoeit heeft en dan komen we tot de conclusie dat jouw voorbeeld niet echt een voorbeeld is dat doet volgen.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 24 okt 2006 11:00

bedoel jij dat God zich er niet mee bemoeid wie met wie trouwt?
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 24 okt 2006 11:02

Gerdien B. schreef:bedoel jij dat God zich er niet mee bemoeid wie met wie trouwt?
Dat bedoel ik ja. Ik denk dat God dat over het algemeen aan onszelf overlaat.

Sowieso moeten die refo's eens ophouden met dat gedweep met vrijzinnige oranjes, maar dat terzijde.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 24 okt 2006 11:05

Dat ben ik dan echt niet met je eens!
Zonder God had ik waarschijnlijk de stap nooit gezet en waren Optimatus en ik dus nu nog vrijgezel. Ben blij dat God zich er wel mee bemoeid een mij toen een duw in de rug heeft willen geven.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Terug naar “Archief”