Klopt inderdaad ja, je hebt goede en slechte bacterien. Maar ook slechte bacterien kunnen goed voor je zijn als er niet teveel van zijn en als je lichaam aan soortgelijke bacterien al immuun is gemaakt.schelpje3 schreef:We zijn omringd door bacteriën en die huizen ook met miljarden in ons lichaam. Zonder die beestjes kunnen we niet eens overleven, want er zijn ook nuttige bij. En soms wonen ze "gewoon" in je keel, maar wordt je er verder niet van.
Wat je zegt over conditie bijhouden, is wel waar maar behoeft toch nuancering. Bij een jonge baby is hier geen sprake van. En momenteel heb ik zelf te kampen met een aandoening, waar ik helemaal niks aan kan doen, of had kunnen voorkomen en zoals de dokter dan zegt: toeval.
Over conditie bijhouden was een van de vele voorbeelden. Een baby ontwikkelt zich van de geboorte af om zich dingen aan te leren en zich te bekwamen. Reageren op gevoelens, op omgevingsfactoren, op geluid etc.
Maar wat bedoel je met je argument dat je te kampen hebt met een aandoening die je had kunnen voorkomen? Ik zie het punt niet dat je wilt maken ermee in het geheel van de discussie. Wat moeten we eruit concluderen? Dat we niet alles kunnen voorkomen of voorzien? Dat heb je gelijk, maar dat is geen discussiepunt volgens mij voor iemand hier. Maar met inentingen kunnen we wel een groot deel van die ziektes voorkomen. En ja, als God het wil, dan zal het zeker geschieden, maar daar hoeven we niet over na te denken bij een inenting in het bijzonder, daar moeten we bij alles continu bij nadenken.