Heeft God mij lief?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

coby
Kapitein
Kapitein

Re: Heeft God mij lief?

Berichtdoor coby » 31 jul 2012 15:46

schelpje3 schreef:

Coby: en wat vind je dan van de stelling: Geloof is een gave?
En houdt God wel van iedereen?[/quote]
Geloof is een gave inderdaad. Het is niet zo dat als ik maar lang genoeg Bijbelteksten uitspreek tegen iemand die niet in God gelooft, hij zich dan zeker zal bekeren. Maar als je het offer van Jezus hebt aanvaard en je bent christen, hebben we allemaal een mate van geloof ontvangen, anders hadden we niet eens in God kunnen geloven. En dat geloof kan groeien door Gods Woord te horen. Waarom zou je anders de moeite nemen om de Bijbel te lezen of naar een preek te luisteren? Dat doe ik zodat mijn geloof wordt opgebouwd. Petrus had ook niet zoveel geloof toen hij over het water liep en naar de golven keek en begon te zinken. Later toen mensen in zijn schaduw werden genezen had hij een groot geloof. Dus dat moet zijn gegroeid.
Houdt God wel van iedereen? Alzo lief heeft God de wereld gehad. Iedereen in de wereld. God hield van ons toen we nog dood waren in onze zonden. Goddelijke liefde is geen menselijke voorwaardelijke liefde.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Riska

Berichtdoor Riska » 31 jul 2012 15:57

Coby schreef:Goddelijke liefde is geen menselijke voorwaardelijke liefde.
Amen!

Robin84
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Robin84 » 01 aug 2012 20:50

Alleen al de tekst: "Heeft God mij lief?" zorgt er bijna voor dat de tranen in mijn ogen springen...

Ja, God heeft jou zeker lief!! De Bijbel knalt bijna uit elkaar met liefdesbetuigingen van God over ons als mens.

God is liefde. Hij heeft Zijn Zoon naar de wereld gezonden uit liefde voor JOU!

Mensen die het tegenovergestelde menen moeten dus eerst de bijbel eens opnieuw gaan lezen. te beginnen bij Hooglied.

Gods zegen,

Robin
~ Sola Gratia ~

Terug naar “Archief”