het koningshuis? AFSCHAFFEN!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 15 mar 2006 09:30

pandabeertje schreef:Ah owke, ik snap m. Maar ze is voor ons land toch belangrijk! Zij mag dingen die de president niet mag.

Gezien het feit dat wij geen president hebben is deze stelling nogal zinloos.

Indien wij een president krijgen, kan aan deze functie een aantal rechten en plichten worden gehangen.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 15 mar 2006 11:06

Het is natuurlijk maar een naar systeem die troonopvolging, wat nu als Amalia helemaal niet geschikt blijkt om te regeren? En wanneer is iemand wel of niet geschikt om te regeren? Afschaffen die hap, een gekozen president is democratisch en een koning/koningin niet.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 15 mar 2006 12:08

Wat is er nu mis met het vorstenhuis? :shock:
Het levert altijd weer leuke plaatjes op in de Vorsten en Terdege, dus zeúr niet 8)

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 15 mar 2006 14:12

Smurffie schreef:Wat is er nu mis met het vorstenhuis? :shock:
Het levert altijd weer leuke plaatjes op in de Vorsten en Terdege, dus zeúr niet 8)

hehe, als die bladen daarmee afgeschaft worden, ben ik ervoor om het koningshuis vandaag nog op te heffen 8)
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 15 mar 2006 15:43

Dat zou de dood van een antal Die-Hard-Vorstenlezers betekenen 8)
Afgezien daarvan is het natuurlijk alleen maar toe te juichen.

ik krijg bij die koninklijke familie een hoog FransB. gevoel met dit verschil dat laatstgenoemde zo gewoon gebleven is :D
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 15 mar 2006 15:52

Napoleon schreef:
Smurffie schreef:Wat is er nu mis met het vorstenhuis? :shock:

hehe, als die bladen daarmee afgeschaft worden, ben ik ervoor om het koningshuis vandaag nog op te heffen 8)

Je moest het lef eens hebben 8)

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 15 mar 2006 23:35

't schijnt z'n voordelen te hebben, maar wat mij betreft dient het koningshuis per direct enkel een ceremoniële funtie te krijgen

rafaell

Berichtdoor rafaell » 16 mar 2006 11:15

Ik vind dat ze zelfs geen ceremoniële functie moeten krijgen, laat ze gaan werken!

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 16 mar 2006 13:04

Het koningshuis doet nogal veel achter de schermen naar het schijnt...Ik kan me drukker maken om andere dingen, dan om afschaffing van het koningshuis. Ik steek mijn tijd liever in het opheffen van de SGP en het minimaliseren van de zichtbaarheid/invloed van reformatorischen in deze samenleving!
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 mar 2006 13:16

Dat is zo mogelijk nog zinlozer. Van de SGP kan tenminste nog gezegd worden dat het democratisch is.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 16 mar 2006 13:23

Katlheen schreef:Het koningshuis doet nogal veel achter de schermen naar het schijnt...Ik kan me drukker maken om andere dingen, dan om afschaffing van het koningshuis. Ik steek mijn tijd liever in het opheffen van de SGP en het minimaliseren van de zichtbaarheid/invloed van reformatorischen in deze samenleving!

Omdat we anders hopeloos offtopic gaan.
http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?p=1040057#1040057
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 16 mar 2006 19:32

Katlheen schreef:Het koningshuis doet nogal veel achter de schermen naar het schijnt...
Waar wij dus geen duidelijk beeld van hebben...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 23 mar 2006 19:25

rafaell schreef:Ik vind dat ze zelfs geen ceremoniële functie moeten krijgen, laat ze gaan werken!

Geef mij het aantal uren wat jíj gewerkt hebt, dán praten we verder, oke? :roll: 8)

SirLancelot
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor SirLancelot » 29 apr 2006 13:20

Afschaffen v/h koningshuis zou een zware vergissing zijn, om met de woorden van Lodewijk XVI te spreken..

Het Koninklijk huis is als gevolg van de in 1814 doorgevoerde wijziging in hun aanwezigheid in Nederland bijzonder staatsbelang geworden. Dit brengt kosten met zich mee en voor hen een verschrikkelijke lotsbestemming, stel je voor: je word geboren en als je daar al niets over te zeggen hebt ben je ook nog bijzonder staatsbelang :roll: tot overmaat van ramp kan je niets, maar dan ook niets zeggen/doen of er rollen mensen overheen, je bent van privaat persoon zomaar geworden tot een publiek figuur.. Een keurslijf de naam van ijzeren maagd waardig..

Afschaffen is niet het eind van het verhaal, ze zijn dan nog steeds bijzonder staatsbelang en kosten worden dan ook nog gemaakt, immers dit is geen revolutie die een bruut en bloedig einde brengt aan de rechten en plichten van deze mensen zoals bv de Bourbons is overkomen.
Het hervormen van de constitutionele monarchie in een republiek of anders bekent dat er nu een extra staatshoofd te beveiligen is.

Laten we zeggen dat de monarchie in deze alleen ceremonieel te verantwoorden is
Doe wel......en zie niet om!!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 29 apr 2006 13:55

Het koningshuis kost de burger anderhalf biertje per jaar. Me dunkt dat dit een prima inverstering is, omdat we er een substantieel groter bedrag aan voordelen mee binnenhalen. Een koningshuis is een veel beter visitekaartje dan een of andere omhooggevallen en nooit neutrale partijkleuter (de eerste Duitse president met allure moet nog geboren worden) en een hansworst als GW Bush wil natuurlijk geen weldenkend mens in Nederland aan het hoofd van de natie hebben.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Terug naar “Archief”