Hoe oud was je...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jan10e
Mineur
Mineur

Berichtdoor jan10e » 21 jan 2006 11:29

Mijn vader en moeder trouwden op hun 23e.. Maar konden eerst geen kinderen krijgen. En na 6 jaar werd ik toch geboren. Dus op hun 29e. Mn ouders zijn nu 48 jaar, en mn jongste broertje is 5. Dus al shij 20 is zijn mn ouders 63. Maar goed in dit geval konden mijn ouders er neits aan doen...
Beminnen en bemind worden is de zon aan twee kanten voelen schijnen.

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 21 jan 2006 11:52

Mijn ma was 21 toen ze trouwde...en ze was 39 toen ik geboren werd...
Ik ben dus niet de oudste! :mrgreen:

(Ik heb et nog effe nagecheckt!) :wink:
Laatst gewijzigd door Poesje op 21 jan 2006 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 21 jan 2006 13:23

jan10e schreef:Mijn vader en moeder trouwden op hun 23e.. Maar konden eerst geen kinderen krijgen. En na 6 jaar werd ik toch geboren. Dus op hun 29e. Mn ouders zijn nu 48 jaar, en mn jongste broertje is 5. Dus al shij 20 is zijn mn ouders 63. Maar goed in dit geval konden mijn ouders er neits aan doen...

mijn ouders waren nog langer getrouwd... ;)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 21 jan 2006 14:46

mijn moeder was 22 toen ze de eerste kreeg... ze was 23 toen ze de 2e kreeg en ze was ook nog 23 toen ze mij kreeg.. :lol: daarna zat er steeds 2 jaar tussen.. en tussen de 6e en 7e 4 jaar..

nu is ze 46 en is oma :mrgreen:

ik zat bij een meisje in de klas op de havo en haar vader was net zo oud als mijn opa

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 21 jan 2006 20:49

ow my dear, wat een jonge moeders allemaal!! Ik moet er werkelijk nog niet aan denken haha! Als je trouwt enzo op je achttiende of twintigste of anyway, jong, dan moet je je meteen zo serieus gaan gedragen! Zoals een mevrouw haha. Ik vind trouwen en kinderen enzo meer iets voor grote mensen :) Ik geniet nog heerlijk van mn studentenleven, ik moet er niet aan denken om achter de kinderwagen te lopen haha. Dat wil ik mn kinderen ook niet aandoen aangezien ze dan wel een btje een gekke moeder krijgen die onder de afwas de polonaise gaat lopen ofzo. Of ontbijt met taart of..enz..Maar dat zal dan wel voor iedereen verschillen. Het ligt er ook aan of je al jaren werkt of nog studeert..En of je werken leuk vindt of niet..Mijn moeder was overigens 27 toen ze trouwde en 28 toen ze mij kreeg. Vind ik wel een mooie leeftijd :) En ze is ontzettend blij dat ze niet al oma is haha, dan voelt ze zich meteen oud! Met mn zusje van 7 blijft ze natuurlijk jong :)
Laatst gewijzigd door Lorijntje op 21 jan 2006 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 jan 2006 20:56

Waarom zou je je dan serieus moeten gaan gedragen? :o Dat is juist de grootste fout die je kunt maken, op vroeg trouwen na.. :P

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 21 jan 2006 21:32

Aragorn schreef:Waarom zou je je dan serieus moeten gaan gedragen? :o Dat is juist de grootste fout die je kunt maken, op vroeg trouwen na.. :P

Nou, dat schijnt te horen. Je hoort je kinderen netjes op te voeden zoals iedereen dat doet en met rust en regelmaat te leven enzo..Dat gaat gewoon nog niet werken bij mij.

Technico

Berichtdoor Technico » 21 jan 2006 21:43

Lorijntje schreef:
Aragorn schreef:Waarom zou je je dan serieus moeten gaan gedragen? :o Dat is juist de grootste fout die je kunt maken, op vroeg trouwen na.. :P

Nou, dat schijnt te horen. Je hoort je kinderen netjes op te voeden zoals iedereen dat doet en met rust en regelmaat te leven enzo..Dat gaat gewoon nog niet werken bij mij.

Hmmm, als dit waar is, acht ik mezelf in ieder geval de eerste 40 jaar niet in staat tot het opvoeden van kinderen 8)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 jan 2006 21:56

Lorijntje schreef:

Ach, 'schijnt te horen'.. daar hoef je je natuurlijk niets aan gelegen te laten liggen.

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 21 jan 2006 23:17

Aragorn schreef:
Lorijntje schreef:

Ach, 'schijnt te horen'.. daar hoef je je natuurlijk niets aan gelegen te laten liggen.

Geeneen kind wordt een goed mens met taart als onbijt en met een moeder die de polonaise loopt op HIreclame onder de afwas en die een half uur doet over koffiezetten die alsnog mislukt vanwege het drukken op een verkeerd knopje..En nee, ik ben zo iemand die kinderen laat vallen, de kinderwagen perongeluk in de Hema laat staan en luiers binnestebuiten omdoet..Het wordt echt niets vrees ik..En dan ben ik ook nog getrouwd en moet ik me netjes voordoen tov mn man :) En wat moet de kerk wel niet denken..!!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 jan 2006 23:44

Welaan, als dat de enige invulling van moeder- dan wel echtgenoteschap is die je je kunt voorstellen zou ik er idd maar vanaf zien. :P

Maar kinderen krijgen niks van polonaise tijdens de reclame, luiers omdoen leer je zo en als het goed is hoef je je tov je man niet anders voor te doen dan je bent. :)

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 22 jan 2006 00:00

Aragorn schreef:Welaan, als dat de enige invulling van moeder- dan wel echtgenoteschap is die je je kunt voorstellen zou ik er idd maar vanaf zien. :P

Maar kinderen krijgen niks van polonaise tijdens de reclame, luiers omdoen leer je zo en als het goed is hoef je je tov je man niet anders voor te doen dan je bent. :)

Wederom schitterend gesproken :mrgreen:

Ik ben 23, getrouwd, moeder van één kind, en het bevalt me prima. Tuurlijk RRR op zn tijd, maar op andere tijdstippen doen we ook nog wel is gek hoor....

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 22 jan 2006 14:45

ik ben getrouwd op mijn 21e en kreeg mijn dochter op 22 jarige leeftijd en mijn zoontje op 26 jarige leeftijd.
Ik zou het zelf niet anders willen, jong trouwen en kinderen krijgen was een bewuste keus van ons.
Ouder zijn moet je leren of je nu 20 jaar of 36 jaar bent. Goed ouderschap heeft niks te maken met leeftijd vind ik. En iedereen maakt fouten, jonge en oudere ouders.
' Als Jezus Christus werkelijk God is en zijn leven voor mij gaf, dan kan mijn offer voor Hem nooit te groot zijn.'

C. T. STUDD

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 23 jan 2006 12:25

simone schreef:ik ben getrouwd op mijn 21e en kreeg mijn dochter op 22 jarige leeftijd en mijn zoontje op 26 jarige leeftijd.
Ik zou het zelf niet anders willen, jong trouwen en kinderen krijgen was een bewuste keus van ons.
Ouder zijn moet je leren of je nu 20 jaar of 36 jaar bent. Goed ouderschap heeft niks te maken met leeftijd vind ik. En iedereen maakt fouten, jonge en oudere ouders.

nee idd maar het is natuurlijk ook je lot. Als je pas op je 36e getrouwd was had je daarvan gezegd dat je niet anders zou willen.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 23 jan 2006 12:36

jan10e schreef:Dus al shij 20 is zijn mn ouders 63. Maar goed in dit geval konden mijn ouders er neits aan doen...

Whaha, ze waren er toch zelf bij hoop ik? (a) :wink:

Ik ben 20, mijn moeder is 61. Mijn zusje is 17, dus als zij 20 is, is m'n moeder 64. Tja, dat is misschien wel oud ja.
Toch is mijn moeder niet anders of ouderwetser dan moeders van vriendinnen die jonger zijn. Mijn vader is 12 jaar jonger dan m'n moeder, en door hem en 'de kinderen' blijft m'n moeder ook een soort jong (zegt ze zelf). Ze is op haar 57ste weer gaan werken, en er zijn niet veel refovrouwen rond die leeftijd die haar dat nadoen. Ze heeft een computercursus gevolgd pas, binnenkort wil ze een internet cursus gaan doen 8) Sinds een tijdje mailt ze ook af en toe, en wie weet zit ze over een tijdje ook op refoweb 8) :mrgreen:
Tja... ik ben gewoon heel trots op mijn oude grijze moeder 8)

Terug naar “Archief”