In de Hemel geen herkenning?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

goofy1978
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor goofy1978 » 31 jan 2006 19:23

ok sorry kreeg alleen de indruk
maar als je zelf gelooft waar helpt God je dan mee?

Technico

Berichtdoor Technico » 31 jan 2006 19:37

Gerdien B. schreef:wat heeft geloven in God te maken met Herkenning in de hemel?

Marnix had ook om een afsplitsing gevraagd :wink:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 feb 2006 23:52

goofy1978 schreef:ok sorry kreeg alleen de indruk
maar als je zelf gelooft waar helpt God je dan mee?

Ik dacht dat je de Bijbel wel een beetje kende.

God maakt het geloof mogelijk. Zonder Jezus Christus konden we nooit bij God terugkomen... en wilden we ook niet. Zonder de Geest zouden we geen andere mensen worden. Dat is allemaal aan God te danken! Dat neemt de menselijke verantwoordelijkheid om aan de oproep tot bekering niet weg.... en als mensen niet geloven is dat niet omdat God ze niet bekeert... maar omdat ze dit zelf niet doen.

Mensen zijn geen robots die doen wat God in ze heeft ingeprogrammeerd. Mensen gaan niet verloren omdat God ze niet wil redden want de bijbel zegt dat God wil dat iedereen gered wordt.

Je gelooft niet zelf... Geloof gaat echter ook niet buiten jezelf om, want hoe zou God dan ons om overgave kunnen vragen (als Hij dat zelf zou moeten regelen)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

goofy1978
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor goofy1978 » 02 feb 2006 17:33

maar als je zelf mee moet helpen met je bekering krijgt God toch niet alle eer in de hemel?
maarja we hadden het over herkenning in de hemel
denk niet dat je iemand herkend aan zn uiterlijk
en over vroeger praten doe je denk ik niet meer is niet belangrijk
bent toch allemaal broers en zussen en Jezus is je oudste broeder

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 feb 2006 12:05

goofy1978 schreef:maar als je zelf mee moet helpen met je bekering krijgt God toch niet alle eer in de hemel?
maarja we hadden het over herkenning in de hemel
denk niet dat je iemand herkend aan zn uiterlijk
en over vroeger praten doe je denk ik niet meer is niet belangrijk
bent toch allemaal broers en zussen en Jezus is je oudste broeder

God krijgt wel alle eer van zonder Hem zou je je helemaal niet kunnen bekeren.... maar daarom heb jij daar zelf ook wel verantwoordelijkheid in. Hoe kan de bijbel anders vol oproepen staan aan mensen om zich te bekeren, en wie zich bekeerden hoorden bij de behoudenen.

Ik denk dat je mensen in de hemel op de een of andere manier wel herkent... en dat je nog best dingen van vroeger weet... en of over vroeger praten niet meer belangrijk is? Misschien is dat het daar juist wel, want de basis van de het leven op de nieuwe aarde is wat vroeger gebeurde, (de lijn van zondeval, en Gods antwoord: Jezus Christus.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Peter Mout
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Peter Mout » 29 apr 2006 20:14

Ik weet niet of iemand het al genoemd heeft (het is een lange discussie) maar ik denk bij deze vraag altijd aan Petrus op de berg der verheerlijking.

Hoewel hij ze nog nooit gezien heeft, herkent hij op de een of andere manier Mozes en Elia als die in heerlijkheid verschijnen.
(Matth.17:4)

En Petrus zelf was nog niet eens in de hemel!
Afbeelding

goofy1978
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor goofy1978 » 30 apr 2006 15:47

Hoewel hij ze nog nooit gezien heeft, herkent hij op de een of andere manier Mozes en Elia als die in heerlijkheid verschijnen.
(Matth.17:4)

hm das erg scherp opgemerkt idd

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 mei 2006 10:04

Hee, hier had gister onze dominee het over, over da het sterven van een christen geen dood, sterven of overlijden genoemd hoeft te worden, maar ontslapen.
het is immers een soort deur tot een nieuw leven.
Hij vertelde toen:' Als ik jullie zo zie zitten, zie ik va veel kinderen bij wie ze horen. Aan de ene kant omdat je naastje papa of mama zit, maar ook omdat je op ze lijkt!
En dat is juist zo mooi als je ontslapen bent en in de hemel bent. Dan herken jij je papa en mama nog wel, maar dan ziet papa of mama er wel heel anders uit want dan lijkt hij heel veel op de Heere Jezus, en dat is heel erg mooi...'

Wel een mooi vooruitzicht :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Teh Smiem
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Teh Smiem » 01 mei 2006 17:36

Inderdaad een schitterend vooruitzicht!
Ik denk zelf ook dat het "niet herkennen" te maken heeft met het feit dat straks al je aandacht op God is gericht. Hij krijgt daar immers alle eer die Hem toekomt. Ik denk zelf dat je niet meer aan herkennen en bijpraten met anderen toekomt omdat je het te druk hebt met het verheerlijken van je Hemelse Vader. Daar gaat dan ook alle plezier naartoe lijkt mij.
Kun je wat harder typen? Ik versta er nikz van!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 mei 2006 23:39

Teh Smiem schreef:Inderdaad een schitterend vooruitzicht!
Ik denk zelf ook dat het "niet herkennen" te maken heeft met het feit dat straks al je aandacht op God is gericht. Hij krijgt daar immers alle eer die Hem toekomt. Ik denk zelf dat je niet meer aan herkennen en bijpraten met anderen toekomt omdat je het te druk hebt met het verheerlijken van je Hemelse Vader. Daar gaat dan ook alle plezier naartoe lijkt mij.

Hm ik vraag het me af. Zouden we daar God ook niet verheerlijken door met elkaar te praten en samen dingen te doen?

Zo was het in het paradijs toch ook, met Adam en Eva? Ik lees nergens dat ze 24/7 aan het praisen waren, Adam was ook fijn dieren een naam aan het geven, tuinieren, werken... en lol maken met Eva vast ook wel... en ook daarin kreeg God de eer. Ik denk dat het daar ook zo zal zijn. Het wordt daar geen postmoderne individualistische maatschappij waarin iedereen separaat God looft... Als dat zo was hadden we hier op aarde nooit een kerk gehad.

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 02 mei 2006 13:30

Ik denk dat wij niet teveel moeten speculeren of veronderstellen over dit onderwerp.
Anders maken wij ons zelf wat wijs, met ons verduister verstand en gevoel, zoals de Jehovah’s getuigen ons doen willen laten geloven met hun wartaal vanaf 1914.
De gelijkenis van de rijke man en Lazarus in Lukas16:19-31 wordt ons als afschrikwekkend en waarschuwend voorbeeld genoemd dat er weldegelijk een terugzien is van waaruit wij gekomen zijn.

Daarom kunnen wij ons beter houden hetgeen Paulus schreef:
1Co 2:9-10 Maar gelijk geschreven is: Hetgeen het oog niet heeft gezien, en het oor niet heeft gehoord, en in het hart des mensen niet is opgeklommen, hetgeen God bereid heeft dien, die Hem liefhebben. Doch God heeft het ons geopenbaard door Zijn Geest; want de Geest onderzoekt alle dingen, ook de diepten Gods.

Met alle respect Marnix, maar jou laatste posting is niet anders dan speculeren.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 mei 2006 14:54

Jantjes schreef:Ik denk dat wij niet teveel moeten speculeren of veronderstellen over dit onderwerp.
Anders maken wij ons zelf wat wijs, met ons verduister verstand en gevoel, zoals de Jehovah’s getuigen ons doen willen laten geloven met hun wartaal vanaf 1914.
De gelijkenis van de rijke man en Lazarus in Lukas16:19-31 wordt ons als afschrikwekkend en waarschuwend voorbeeld genoemd dat er weldegelijk een terugzien is van waaruit wij gekomen zijn.

Daarom kunnen wij ons beter houden hetgeen Paulus schreef:
1Co 2:9-10 Maar gelijk geschreven is: Hetgeen het oog niet heeft gezien, en het oor niet heeft gehoord, en in het hart des mensen niet is opgeklommen, hetgeen God bereid heeft dien, die Hem liefhebben. Doch God heeft het ons geopenbaard door Zijn Geest; want de Geest onderzoekt alle dingen, ook de diepten Gods.

Met alle respect Marnix, maar jou laatste posting is niet anders dan speculeren.

Nee. Het is gebaseerd op wat de Bijbel zegt, over de nieuwe hemel en aarde, maar ook op het paradijs, waar de mens in leefde zoals God het bedoeld had. De nieuwe hemel en aarde is niet een vage grote witte zaal waar we allemaal wazig rondvliegen en alleen maar zingen... Het is een aarde, met een stad, met bomen, met huizen, Wat zou de functie van al die dingen zijn als de hemel een 24/7 kerkdienst was?

De Bijbel zegt hier meer over dan we soms beseffen... (als ik hoor wat voor beelden sommigen van het hiernamaals hebben wordt dat me wel duidelijk).... Mijn post is absoluut geen speculatie maar Bijbelinterpretatie.

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 02 mei 2006 17:08

Ja, Bijbelinterpretatie van je zelf inderdaad, maar waar kom je dan terecht.
Volgens mij bij tiental zo niet honderdtal mensen die allemaal droombeelden c.q. waanbeelden maken en verschillende interpretatie hebben over het hiernamaals (lees het niet als belediging of veroordeling van mijn naar jou).

Nog even terugkomend op 1Co 2:9 ‘en in het hart des mensen niet is opgeklommen’ daarvan zeggen onze vaderen, dat het een verborgenheid is om over het toekomende hemelleven te spreken, alsdan alleen over wijsheid Gods die in Christus verborgen is en de wereld niet is geopenbaard, verder mogen wij niet gaan.
Als je tot besef komt dat er meer gezegd wordt, ook door andere, is het uit de vader der leugen.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 02 mei 2006 18:05

Als ik het beeld zie wat wordt geschetst in openbaring, dan kun je toch tot de conclusie komen dat de nieuwe aarde en den nieuwe hemel, perfect zullen zijn.
Waarom je dan nu al druk gaan maken over hoe het precies er uit zal zien, en of je iemand gaat herkennen.
Het zal eeuwig goed zijn, en dat is voor mij genoeg. :)
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 02 mei 2006 19:13

Ja, mee eens Wullimpie, en dan nog te bedenken dat in Openbaring veel beeldspraak gebruikt wordt om het voor ons enigszins duidelijk te maken hoe de liefde tussen God en zijn gevallen, en weer wederopgerichte schepsel zal zijn.
Als je dat gaat uitleggen of interpreteren kom je heel veel te kort.

Terug naar “Archief”