ok sorry kreeg alleen de indruk
maar als je zelf gelooft waar helpt God je dan mee?
Moderator: Moderafo's
goofy1978 schreef:ok sorry kreeg alleen de indruk
maar als je zelf gelooft waar helpt God je dan mee?
goofy1978 schreef:maar als je zelf mee moet helpen met je bekering krijgt God toch niet alle eer in de hemel?
maarja we hadden het over herkenning in de hemel
denk niet dat je iemand herkend aan zn uiterlijk
en over vroeger praten doe je denk ik niet meer is niet belangrijk
bent toch allemaal broers en zussen en Jezus is je oudste broeder
Teh Smiem schreef:Inderdaad een schitterend vooruitzicht!
Ik denk zelf ook dat het "niet herkennen" te maken heeft met het feit dat straks al je aandacht op God is gericht. Hij krijgt daar immers alle eer die Hem toekomt. Ik denk zelf dat je niet meer aan herkennen en bijpraten met anderen toekomt omdat je het te druk hebt met het verheerlijken van je Hemelse Vader. Daar gaat dan ook alle plezier naartoe lijkt mij.
Jantjes schreef:Ik denk dat wij niet teveel moeten speculeren of veronderstellen over dit onderwerp.
Anders maken wij ons zelf wat wijs, met ons verduister verstand en gevoel, zoals de Jehovah’s getuigen ons doen willen laten geloven met hun wartaal vanaf 1914.
De gelijkenis van de rijke man en Lazarus in Lukas16:19-31 wordt ons als afschrikwekkend en waarschuwend voorbeeld genoemd dat er weldegelijk een terugzien is van waaruit wij gekomen zijn.
Daarom kunnen wij ons beter houden hetgeen Paulus schreef:
1Co 2:9-10 Maar gelijk geschreven is: Hetgeen het oog niet heeft gezien, en het oor niet heeft gehoord, en in het hart des mensen niet is opgeklommen, hetgeen God bereid heeft dien, die Hem liefhebben. Doch God heeft het ons geopenbaard door Zijn Geest; want de Geest onderzoekt alle dingen, ook de diepten Gods.
Met alle respect Marnix, maar jou laatste posting is niet anders dan speculeren.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten