Jm schreef:Jas, ik ga mezelf even citeren:
'Ik denk dat dit een moeilijk onderwerp is, maar toch denk ik vrij stellig dat iemand die zelfmoord gepleegt heeft wel een echt kind van God kan zijn. Als genade is dat je alles krijgt om niets, houdt dat in dat alles vergeven zal worden. Als een kind van God geen zelfmoord zou mogen plegen betekend dat, dat diegene genade heeft gekregen die niet volledig is, want er ligt nog een eis, nl. geen zelfmoord plegen. Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden, want ik denk dit nu even uit, maar wellicht is er genoeg wat hier tegen pleit.'
ik ben heel benieuwd wat je hier van vindt. Ik heb nl nog geen reactie hierop gelezen.
Dan moet je de reacties op je postings beter in de gaten houden. Ik heb er nl. al lang op gereageerd:
Jm schreef:Ik denk dat dit een moeilijk onderwerp is, maar toch denk ik vrij stellig dat iemand die zelfmoord gepleegt heeft wel een echt kind van God kan zijn. Als genade is dat je alles krijgt om niets, houdt dat in dat alles vergeven zal worden. Als een kind van God geen zelfmoord zou mogen plegen betekend dat, dat diegene genade heeft gekregen die niet volledig is, want er ligt nog een eis, nl. geen zelfmoord plegen. Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden, want ik denk dit nu even uit, maar wellicht is er genoeg wat hier tegen pleit.
Een kind van God zal vanuit die genade leven, niet om te zondigen maar om God te verheerlijken. De genade is hem reeds geschonken, niet
omdat hij geen zonde meer doet, maar
opdat hij geen zonde meer doet en zijn handel en wandel richten naar Gods helige wet.
Daar is Hebr. 10:26 duidelijk over:
"Want
zo wij willens zondigen,
nadat wij de kennis der waarheid ontvangen hebben, zo blijft er geen slachtoffer meer over voor de zonden;
Maar een schrikkelijke verwachting des oordeels, en hitte des vuurs, dat de tegenstanders zal verslinden."
Het niet zondigen is kan echter nimmer een voorwaarde zijn voor de genade, omdat de genade aan de heiligmaking voorafgaat en niet daarop volgt.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )