Angst voor het onderwerp seks(ualiteit)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 14 feb 2007 20:07

Aragorn schreef:Nou, romantiek of iig veel liefde mag je toch zeker wel verwachten? :roll:

Zeker wel, maar dan wel op realistische wijze...want anders blijkt het toch een leegzuchtende ballon ;)

Het genot is natuurlijk niet onwaarschijnlijk lang, maar dat wordt erna alleen maar beter. :) Het is sowieso ook wel handig als je je eigen lichaam op seksueel gebied een beetje kent, dan kun je beter aangeven wat je fijn vindt en de ander zo ook helpen jou te leren kennen.

De woordkeuze was niet de meest verbijstende om duidelijk te maken wat ik bedoelde, maar ik denk wel dat jevoelt wat ik bedoel.

Je snijdt wel iets aan....je eigen lichaam kennen. En een heel klein beetje dat van de ander, is dat heel erg ver gezocht? Het voorkomt denk ik wel een hoop verkeerde verwachting, of angst.
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 feb 2007 21:11

Night schreef:
Aragorn schreef:Nou, romantiek of iig veel liefde mag je toch zeker wel verwachten? :roll:

Zeker wel, maar dan wel op realistische wijze...want anders blijkt het toch een leegzuchtende ballon ;)

Ja oke, je hoeft natuurlijk ook niet te verwachten dat het opeens veel romantischer is dan je het anders met elkaar hebt. :)

Het genot is natuurlijk niet onwaarschijnlijk lang, maar dat wordt erna alleen maar beter. :) Het is sowieso ook wel handig als je je eigen lichaam op seksueel gebied een beetje kent, dan kun je beter aangeven wat je fijn vindt en de ander zo ook helpen jou te leren kennen.

De woordkeuze was niet de meest verbijstende om duidelijk te maken wat ik bedoelde, maar ik denk wel dat jevoelt wat ik bedoel.

Mjah ok, ik denk het wel. :)

Je snijdt wel iets aan....je eigen lichaam kennen. En een heel klein beetje dat van de ander, is dat heel erg ver gezocht? Het voorkomt denk ik wel een hoop verkeerde verwachting, of angst.

Nuja, men zegt altijd dat de verkeringstijd ervoor is om elkaar zowel geestelijk als lichamelijk te leren kennen, dus ik denk niet dat dat vergezocht is. Dan is de gemeenschap zelf ook geen enorme sprong opeens meer, want dat lijkt me ook niet zo wenselijk.
En daarvóór al of tegelijkertijd je eigen lichaam leren kennen, maar er rust soms nog best een taboe op zelfbevrediging.

HansenMirjam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HansenMirjam » 16 feb 2007 17:55

Nou ja, het is wel iets waar je naar toeleeft als stel, tenminste wij wel, en volgens mij zijn wij niet echt apart.. :wink:
Maar ik denk wel dat het idd goed is om je er niet op vast te pinnen dat het HEERLIJK moet zijn en de hele nacht moet duren...dat wordt idd dan een anticlimax... Het is wel heerlijk maar niet de hele nacht... :oops:
Ach en dan gaat het haast vanzelf, idd een beetje communicatie en een beetje egoisme (nee dit vind ik niet lekker en dat wel)
(oefening baart kunst)

Ik denk dat het normaal is om elkaars lichaam te kennen, daarbij is niemand van ons meer wereldvreemd, dacht ik zo. Wie weet er nu niet hoe een man/vrouw in elkaar zit? Je hebt op school toch ook bio gehad?
En volgens mij heb je niet echt een gezonde relatie als je niet over seks(ualiteit) praat met elkaar!
A smile costs nothing, but gives much

Terug naar “Archief”