Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

linde
Kapitein
Kapitein

Re: Afslanken (deel 3)

Berichtdoor linde » 19 jun 2010 20:06

Zit ook aan 4 deze week, maargoed iedereen moet zelf weten wat ie doet!
ik ga verder in stilte voordat ik weggekeken wordt :lol:
PaSaP Hoogh!!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 jun 2010 20:34

nou nee hoor.

het hangt er wel vanaf wat je daarnaast eet.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 19 jun 2010 20:50

Ik dacht dat eieren juist het goede cholesterol bevatte?

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 19 jun 2010 21:23

Ik dacht dat ook, maar als het op de website van het Voedingscentrum staat...
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 21 jun 2010 10:00

Dat 'eier-dieet' zeg maar heb ik ergens van internet geplukt. Een collega van mij had dat gedaan en die was idd 5 kilo in de week afgevallen. Per dag eet je zo'n 5 tot 8 eieren, aangevuld met heel veel rauwkost en soms een steak ofzo. Je mag het ook maar een week doen, omdat je cholesterol er idd ontzettend van kan stijgen. Het leek mij wel wat om even die paar overtollige kilootjes kwijt te raken...ik ben vanmorgen begonnen maar ben er nu al van genezen 8-[ Ben echt kotsmisselijk van die 3 eieren en moet er niet aan denken dat ik er nog 5 zou moeten =; Ga dus maar gewoon weer over op rauwkost en veel fruit en water. Dan val ik ook vanzelf wel wat af alleen dan duurt het wat langer. :wink:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 jun 2010 10:21

Merisja schreef:Dat 'eier-dieet' zeg maar heb ik ergens van internet geplukt. Een collega van mij had dat gedaan en die was idd 5 kilo in de week afgevallen. Per dag eet je zo'n 5 tot 8 eieren, aangevuld met heel veel rauwkost en soms een steak ofzo. Je mag het ook maar een week doen, omdat je cholesterol er idd ontzettend van kan stijgen. Het leek mij wel wat om even die paar overtollige kilootjes kwijt te raken...ik ben vanmorgen begonnen maar ben er nu al van genezen 8-[ Ben echt kotsmisselijk van die 3 eieren en moet er niet aan denken dat ik er nog 5 zou moeten =; Ga dus maar gewoon weer over op rauwkost en veel fruit en water. Dan val ik ook vanzelf wel wat af alleen dan duurt het wat langer. :wink:

Haha lijkt mij ook helemaal niks zoveel eieren :shock: :lol:
Suc6 met afvallen!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 jun 2010 10:22

Deze week ben ik niks afgevallen maar ook niks aangekomen ben helemaal blij :D

@Petra en Daphne hoe gaat het met jullie?
@Missf nog steeds netjes op gewicht?

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 21 jun 2010 10:55

-3 =D>
ben dr wel blij mee maar t gaat zo langzaam.................. #-o

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 jun 2010 11:03

Goedzo Petra!
En ja, ik zit nog keurig netjes, denk ik tenminste. De weegschaal gaat nu steeds voor een week de kast in, en vrijdag of zaterdagochtend weeg ik. Is het boven de 65, dan moet ik de week erna gewoon meer opletten. Maar tot nu toe gaat het prima. Ik blijf elke vrijdagochtend sowieso sporten, en ik blijf een beetje opletten, maar ik heb gister gewoon een stukje taart op ter ere van het slagen van mijn zusje, en als het goed is kom ik daar dan niet meer van aan (tot ik het elke dag ga doen, dan natuurlijk wel ;) ).
En wie weet krijg ik wel weer eens zin om nog 2 kilootjes eraf te krijgen, dan kan ik mezelf echt wel weer slank noemen denk ik ;) maar daar heb ik nu echt geen zin in. Eerst maar eens een paar maanden 65 aanhouden.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 21 jun 2010 12:11

Hoe lang ben jij dan, MissF?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 jun 2010 12:35

1.65 meter, niet zo lang dus. En ach, superslank zal ik nooit worden, dat ben ik nooit geweest. En het is gewoon te zien dat er ooit een kindje in mijn buik zat, dat moet ik maar accepteren. Toen ik 15 was ben ik eens 11 kilo afgevallen, en woog ik 59, maar dat was niet mooi, mijn gezicht ziet er dan zo ingevallen uit, alsof ik ziek ben. Dat wil ik liever ook niet meer.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 21 jun 2010 12:55

65 kilo is namelijk ook een beetje mijn streefgewicht, liefst 63 kilo, dat was ik namelijk altijd voordat ik de meiden kreeg. Ik ben 1.73 dus wel iets langer. Ik ben er nu dus echt wel bewust mee bezig en de mensen die het merken aan me verklaren me allemaal voor gek. Tja, misschien hebben ze wel gelijk en is het niet zo dringend nodig, maar ik vind 68 toch net teveel voor me, ik weet het niet, maar ik voel me daar gewoon niet zo lekker bij. En zeker nu weer met de zomer in aantocht dacht ik: ik ga het gewoon eens proberen, kijken of het lukt. En ja...er is toch al wel 1 kilo af, terwijl ik gisteren wel gewoon gesnoept heb, nou ja, niet zo onwijs, maar toch wel chips enzo.

Respect hoor, voor iedereen die er heel veel kilo vanaf krijgt zonder te snoepen...ik vind het echt vreselijk moeilijk 8-[ En dan gaat het bij mij maar om een paar kilootjes... :oops:

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 21 jun 2010 15:21

@liefie:
Ik zit inmiddels op -7. Afgelopen week vond ik het wel moeilijk om niet te snoepen. Heb het niet gedaan, op zo nu en dan een Mentosje na... :oops: Dit 'moet' ik soms gewoon eten. Heb nu meer kauwgom in huis, dat is beter denk ik. Heb ik toch wat te 'snoepen' als ik zin heb om wat te kanen. 8)
Mijn man was afgelopen donderdag met eten niet thuis. Toen heb ik voor mezelf lasagne gemaakt (ook niet al te gezond natuurlijk... 8) , wel veel groenten erdoor gedaan trouwens). Hij houdt daar niet van, dus normaal gesproken eten we dat nooit. Dus ik heb het er nu toch maar even van genomen... :)
Afbeelding

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 21 jun 2010 15:24

Merisja schreef:Dat 'eier-dieet' zeg maar heb ik ergens van internet geplukt. Een collega van mij had dat gedaan en die was idd 5 kilo in de week afgevallen. Per dag eet je zo'n 5 tot 8 eieren, aangevuld met heel veel rauwkost en soms een steak ofzo. Je mag het ook maar een week doen, omdat je cholesterol er idd ontzettend van kan stijgen. Het leek mij wel wat om even die paar overtollige kilootjes kwijt te raken...ik ben vanmorgen begonnen maar ben er nu al van genezen 8-[ Ben echt kotsmisselijk van die 3 eieren en moet er niet aan denken dat ik er nog 5 zou moeten =; Ga dus maar gewoon weer over op rauwkost en veel fruit en water. Dan val ik ook vanzelf wel wat af alleen dan duurt het wat langer. :wink:

Ja, dat kan ik me voorstellen ! bleegh, zoveel eieren, nou dan val je zeker af, omdat het zo gaat tegenstaan.
Lijkt me heel ongezond. Zoals alle eenzijdige dieten trouwens.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 21 jun 2010 16:05

Ja, dat is ook de reden dat ik niet aan een dieet doe. Als je met een dieet stopt, kom je 9 van de 10 keer weer aan, zo gaat dat bij mij tenminste. Ik probeer nu meer op te letten wat ik binnen krijg aan calorieën en vetten en dergelijke. Ik snoep niet meer, alleen nog biscuitjes, evergreen of fruit. Maar ik probeer dan wel weer 3 tussendoortjes op een dag te eten. Als ik dat niet doe, functioneer ik veel minder. Trouwens, je spijsvertering moet ook de hele dag werk hebben, anders verbrand je niets.
Afbeelding

Terug naar “Archief”