Moderator: Moderafo's
Mariamagdalena schreef:Aragorn schreef:Mariamagdalena schreef:Ergens geloof ik dit ook wel, want vroeger, in de middeleeuwen en tot 200 jaar geleden nog, konden alleen de rijken het zich perminteren om te trouwen. De armen leefden dus allemaal "ongehuwd " samen. Als man en vrouw. Wel denk ik dat het tegenwoordig voordeliger is om wel getrouwd te zijn als je kinderen hebt. Voor allemaal. Maar trouwen is ook maar iets van de laatste paar honderd jaar, en lange tijd alleen voor de rijken.
Dat geloof ik niet..
Iedereen kon even langs de pastoor om getrouwd te worden, alleen niet met zo´n groot feest erbij natuurlijk. Maar dat is ook niet noodzakelijk.
Misschien toch langer dan 200 jaar geleden, maar het is jaaaaren zo geweest dat trouwen alleen voor de rijken was (misschien alleen trouwen voor het gemeentehuis)
Lalage schreef:Een feest is wel wat anders dan met elkaar naar bed gaan. Ik bedoelde eigenlijk in het openbaar elkaar trouw beloven. En dat doe je in onze huidige maatschappij inderdaad op het gemeentehuis (nouja je kunt tegenwoordig op de gekste plekken trouwen).
joepie schreef:Ik denk eerder dat we tegenwordig gewoon meedelen wanneer de huwelijksdag is, en vervolgens gewoon gemeenschap hebben met elkaar.
En dat blijft de omgekeerde wereld. Je bent pas samen één als God je heeft samen gevoegd. Tot die tijd ben je met elkaar aan het rotzooien zou mijn schoonvader zeggen. Behandel je elkaar respectloos.
Als je namelijk echt van elkaar houd dan wil je wel wachten tot God er Zijn zegen over heeft gegeven. En dan kun je dat ook.
Verzin niet allemaal smoesjes om het goed te praten dat je gewoon niet kunt wachten op de dag dat je huwelijk voor God rechtsgeldig is.
joepie schreef:Aangezien God zegt dat we de overheid moeten gehoorzamen geld voor ons dus dat een gesloten huwelijk op het stadhuis geldend is.
Maar een geregistreerd partnerschap is niet een huwelijk.
Maar inderdaad gaat de topic over samenwonen zonder seks.
Mag dat? Nee.
Kan dat? Ja.
Is dat volgens Gods orde? Nee.
joepie schreef:Als er in een partnerschap niet van een huwelijk zordt gesproken is het dat ook niet natuurlijk.
Wat Gods orde is dat kun je natuurlijk weten.
Daar kun je genog over lezen in de Bijbel.
Niet een langdurige relatie tussen mensen van hetzelfde geslacht b.v.
Maar de man zal... enz....
Dat er mensen extremen vast laten leggen in hun huwelijkse voorwaarden wil nog niet zeggen dat het daarom goed is. Ook daarin kun je dus dingen fout doen.
Vind zowiezo trouwen op huwelijkse voorwaarden niet zoals het "hoort"
Maar goed, dat is mijn mening.
En ja, zolang als de regering in die wetten niet tegen Gods woord ingaan, zal ik ze daarin gehoorzamen.
Omdat ik daarmee God gehoorzaam.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten