Nee hoor.
Maar ik zou het wel een probleem vinden als ze niet meer bidden of zo, helemaal het contact kwijtraakten.............. het gaat erom waar je jezelf goed voelt en ook niet of je perse elke zondag gaat...........
Moderator: Moderafo's
bschutte schreef:Kdenk dat 2 geloven wel kan, maar je moet dan op dat punt gewoon heel respectvol met elkaar omgaat. Als je het respect op kan brengen voor elkaars religie/mening denk k dat t geen probleem hoeft t zijn.
Mariamagdalena schreef:Nee hoor.
Maar ik zou het wel een probleem vinden als ze niet meer bidden of zo, helemaal het contact kwijtraakten.............. het gaat erom waar je jezelf goed voelt en ook niet of je perse elke zondag gaat...........
Marnix schreef:Ik denk dat je met je filosofie nog best een punt hebt... verschillen over details kunnen je juist heel scherp houden... omdat je er dan over praat.... als je toch precies hetzelfde gelooft, oko wat details betreft, kan het heel makkelijk zijn dat je het helemaal niet meer over geloof hebt.
saartje schreef:wat ik nog ff kwijt wil, is dat ik het onzettend bewonder als mensen aan zo'n relatie een eind KUNNEN maken. Ik kan het niet, nu niet tenminste, vooral omdat ik het niet WIL denk ik. Ik wil er gewoon niet aan, ik hou van hem
Marnix schreef:Ik wil wel meebidden.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil niet zeggen dat het dus beter is dat je vriend/vriendin uit een andere kerk komt.... maar het gebeurt gewoon, en ik wil duidelijk maken dat het dan ook positieve kanten heeft. (Want Joepie, mijn reactie was een reactie op Lalage's filosofie over relaties waarbij het 2 christenen uit verschillende kerken betreft... ik weet niet hoe je er dan tegenaan kijkt?
joepie schreef:Dat is ook één van de redenen waarom ik pertinent tegen "eigen" scholen ben.
joepie schreef:Dus wat ik bedoel: ja , ik denk dat je ook van dezelfde kerkrichting zult moeten zijn.
joepie schreef:Daarbij betwist ik dat het "gewoon" gebeurd... Vind ik dus de allergrootste onzin die er is. Je bent niet ineens hersenloos als je verliefd wordt.
Lalage schreef:Als ik bij Borkdudes ouders ben, dan ga ik gewoon met hun mee naar de kerk (alleen als het avondmaal is weiger ik dat, maar we proberen te vermijden dat dat nodig is). Ik zou niet lid willen worden van die kerk, maar ik wil me best aanpassen. Ik hou dan ook rekening met de kledingsmaak van zijn moeder, trek dus geen lompe schoenen aan naar de kerk. Dat vind ik echt geen probleem.
Het wordt natuurlijk anders als je schoonouders in spe het maar nix vinden dat je van een andere kerk bent. Toch denk ik dat je ook dat kunt overleven. Mijn moeder kwam thuis met een katholieke jongen, nou je snapt wel dat ze dat nix vonden in het rokjes-Katwijkse gezin waar ze vandaan kwam. Maar ze hebben haar vrij gelaten haar eigen keus te maken.
Jij zegt dat het uitging tussen je dochter en die jongen van de andere kerk. Ik denk dat dat niet alleen door die kerken kwam. Als die jongen vrijgemaakt wilde worden, was er toch geen probleem? En dat je je dan aanpast als je toevallig een weekendje bij die ouders bent, tja, een beetje flexibiliteit lijkt me dan wel op z'n plaats.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten