Lid van een politiek partij, en zo ja welke?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 18 aug 2005 13:30

Webmaster CU Leiden schreef:
mw schreef:nergens lid van

plaatselijk voel ik me het beste thuis bij CU
en landelijk bij de SGP. de landelijk cu heeft een standpunt waar ik me totaal tegen ben. het vrouwenstandpunt van de sgp geef ik niet om.

Kunt u duidelijker zijn over het standpunt van de landelijke CU?

natuurlijk,

met de mening over het beleid t.a.z. van de visserij van de landelijke CU kunnen wij absoluut niet eens zijn, aangezien wij van de visserijleven.
Als ze die zouden bijstellen (en wij het erdan mee eens zouden zijn) kregen ze gelijk mijn stem.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 19 aug 2005 09:11

Aangezien 'mijn' partij niet bestond heb ik er zelf maar een opgericht: Het ... (verwijderd op verzoek van de jaloerse politieke concurrentie). Het is een bundeling van alle goede ideeën uit alle partijen. Een partij voor rechtse christenen met een links-sociaal hart. De proefballon is actief in het virtuele spel hier op Refoweb, de Refobliek en is daar de grootste partij. Het zijn dus ideeën die blijkbaar mensen wel aanspreken. Tijd voor lancering in de plaatselijke en landelijke politiek dus.
Laatst gewijzigd door Omega op 19 aug 2005 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 19 aug 2005 14:11

Beste heer Omega, er mag hier geen reclame gemaakt worden voor de RefoBliek. :( Dus gaarne uw posting aanpassen. :lol:

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 19 aug 2005 14:32

Zo niet, dan toch. Anders volgt er onvermijdelijk een casus voor de Senaat en zal u ongeoorloofde promotiepogingen ten behoeve van uw partij ten laste worden gelegd.

Jürgen
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Jürgen » 19 aug 2005 17:04

Lid van de B.U.B(=Belgische Unie-Union Belge)

Belgische partij die de splitsing van België, in Vlaanderen en Wallonië, wil bestrijden en van België terug een geheel maken.

Webmaster CU Leiden
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Webmaster CU Leiden » 20 aug 2005 16:43

mw schreef:
Webmaster CU Leiden schreef:
mw schreef:nergens lid van

plaatselijk voel ik me het beste thuis bij CU
en landelijk bij de SGP. de landelijk cu heeft een standpunt waar ik me totaal tegen ben. het vrouwenstandpunt van de sgp geef ik niet om.

Kunt u duidelijker zijn over het standpunt van de landelijke CU?

natuurlijk,

met de mening over het beleid t.a.z. van de visserij van de landelijke CU kunnen wij absoluut niet eens zijn, aangezien wij van de visserijleven.
Als ze die zouden bijstellen (en wij het erdan mee eens zouden zijn) kregen ze gelijk mijn stem.

en exact welk onderdeel is het grote struikelblok? Hoe zou u dat liever zien?

http://www.christenunie.nl/artikels.php ... mma_tk2003

4.6 Visserij
Het nieuwe Europese visserijbeleid richt zich op het scheppen van gunstige randvoorwaarden waarbinnen en sociaal-economisch en ecologisch verantwoorde exploitatie van de visbestanden tot zijn recht kan komen. Het is van groot belang dat op basis van goed rentmeesterschap en een verantwoorde omgang met het zee-ecosysteem een duurzaam gebruik van de zee kan worden gegarandeerd. De eigen verantwoordelijkheid van de beroepsgroep speelt hierbij een belangrijke rol. In geval van natuur-compensatie moet voldoende rekening worden gehouden met de belangen van de visserij-sector.

4.63 Om een duurzame exploitatie van de zee en een verantwoord evenwicht tussen visserijbelangen en natuurbelangen te garanderen, worden beheersplannen opgesteld op basis van wetenschappelijk verantwoorde gegevens. Vangstquota, ook die in het kader van noodvisplannen, worden mede vastgesteld op basis van een advies van een commissie waarin zowel visserijbiologen, de visserijsector als de Europese Commissie participeren.

4.64 Met het oog op een duurzame exploitatie worden de Waddenzee en de Oosterschelde aangewezen als proefgebied. In dat kader wordt de (schelpdier)visserij in deze gebieden getoetst aan de criteria van het Marine Stewardship Counsel (MSC).

4.65 De visserij dient erop gericht te zijn de omvang van de bijvangsten zoveel mogelijk terug te dringen. De industrievisserij, waarbij gericht kleine vis wordt gevangen om te worden verwerkt tot vismeel, wordt verboden.

4.66 Om een gezonde bedrijfstak in stand te houden, wordt het werken via de "Biesheuvelgroepen" voortgezet. Door middel van een stillegregeling, een zeedagenregeling en meerjarige vangstquota worden perioden waarin vangstbeperkingen gelden, opgevangen. Wanneer de vangstcapaciteit structureel dient te worden ingekrompen, dan wordt daarvoor een goede schadeloosstellingregeling opgesteld.
.
4.67 Nederland blijft zich sterk maken voor een verbod op de walvisvangst en voor een algeheel verbod op het gebruik van drijfnetten. Verder dient wereldwijd bezinning plaats te vinden op de visvangstmethoden. Dit met het oog op enerzijds het voorkomen van dierenleed en anderzijds de bedreiging van diersoorten.

4.68 De commerciële winning van schelpen in de Waddenzee wordt zo spoedig mogelijk gestaakt.
Duidelijk, Eerlijk, Echt. ChristenUnie dus.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 20 aug 2005 18:29

Laten we on-topic blijven, over het CU beleid kun je een ander topic openen.

Jürgen
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Jürgen » 20 aug 2005 18:47

Waarom werd mijn vorige bericht verwijderd?

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 20 aug 2005 19:14

Jürgen schreef:Waarom werd mijn vorige bericht verwijderd?

Omdat het off-topic was.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 aug 2005 21:57

Pieter schreef:Zo niet, dan toch. Anders volgt er onvermijdelijk een casus voor de Senaat en zal u ongeoorloofde promotiepogingen ten behoeve van uw partij ten laste worden gelegd.

De Senaat dient sowieso in te grijpen, anders is het net zo'n slap koffieresidu als de president in de ogen van de PLV.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

mark1983
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor mark1983 » 17 sep 2005 13:57

ik ben zelf lid van de christenunie op grond dat ze de bijbel als grond voor hun programma hebben en ben zelf ook sinds kort actief
je bent een parel in gods hand alleen is het soms moeilijk te geloven

Terug naar “Archief”