Homos in de Bijbel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Koffie

Berichtdoor Koffie » 04 sep 2004 00:28

Cisca schreef:Ook moest ik aan het volgende denken, ik mag denk ik toch wel aannemen, dat men tegen abortus is, ik trouwens ook, dit voor alle duidelijkheid.
Men beschermd het leven, als het later iemand blijkt te zijn met door hen niet toegestane gevoelens, wordt die mens verafschuuwd.
Dat is wel een grote tegenstelling, hoe zou men dat uitleggen.

Ik ben heel erg benieuwd!!!!!

Ik denk dat mijn geaardheid ondertussen al duidelijk is op het forum. Ik wordt inderdaad door veel mensen verafschuwt.
Maar als homoseksualiteit een zonde is in jullie ogen is dat dan de enige?????? Waarom keuren zoveel mensen homoseksualiteit dan zo sterk af dat je verafschuwt wordt? Verafschuwen jullie ook mensen die liegen????
Kijk ik vind homoseksualiteit geen zonde(de argumenten ga ik nu niet posten)
Maar onthou wel dat voor God iemand die liegt niet beter is als een homoseksueel. en andersom ook niet.

Of zijn er sommige christenen gelijk aan de farizeer die dankte dat hij niet was zoals de tollenaar?

joepie

Berichtdoor joepie » 04 sep 2004 09:17

Volgens mij is er hier al duidelijk gezegd dat de zonde van homoseksualiteit voor God een gruwel is. Net zoals dat is met, stelen, echtscheiden, liegen....enz. Elke zonde is voor God een gruwel.

Dat iemand homofiel is, dus liefde voelt voor iemand ven het gelijke geslacht maakt die persoon niet tot iemand waar je dus een gruwel (hekel) aan moet hebben. Maar blijkbaar denken mensen dat dus wel. Dat is dus een zonde bij die mensen. En ook een gruwel voor God.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 04 sep 2004 10:35

Het gaat hier over homofilie niet over een ranglijst van zonden.
Terug dus :)

Koffie

Berichtdoor Koffie » 04 sep 2004 14:08

joepie schreef:Dat iemand homofiel is, dus liefde voelt voor iemand ven het gelijke geslacht maakt die persoon niet tot iemand waar je dus een gruwel (hekel) aan moet hebben. Maar blijkbaar denken mensen dat dus wel. Dat is dus een zonde bij die mensen. En ook een gruwel voor God.

Het onderscheid wat jullie maken tussen geaardheid en praktijk, moet denk ik als onbijbels van de hand worden gewezen. Het onderscheid wil namelijk zeggen: je (ziel) mag het wel zijn, als je (lichaam) het maar niet doet.

In de Bijbel wordt er geen verschil gemaakt tussen denken, willen, voelen verlangen aan de ene kant en de daad aan de andere kant. Deze zijn in principe één. Denk aan Mattheüs 5:28 'Wie een vrouw aanziet om haar te begeren (namelijk als zijn eigen vrouw) heeft zijn hart reeds echtbreuk met haar gepleegd'.

En als je dan homofilie goed keurt waar ligt dan de grens??? Je mag niet denken en verlangen naar een relatie want dat is dan ook zonde! Evenals het praktiseren van homofilie.
Op deze manier maak je verwarde mensen die hun leven lang moeten strijden tegen hun eigen persoonlijkheid.

Heel cru, er is gewoon een keuze of je keurt homoseksualiteit en homofilie af en diegenen moet zich laten ombouwen to heteroseksueel(wat bijna onmogelijk is) of dat we gaan voor een aanvaarding van de homoseksuele geaardheid en praktijk. Dit ingekaderd binnen de Bijbelse norm van een relatie in liefde en trouw.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 04 sep 2004 15:14

wow, steengoed stukje!

BeYourself

Berichtdoor BeYourself » 04 sep 2004 22:51

HoiHoi Super stukje man:) Ben het echt helemaal met je eens joh, together we are fighting for our rights

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 04 sep 2004 23:00

jullie weten het dus beter als God?

Koffie

Berichtdoor Koffie » 04 sep 2004 23:14

Pivo schreef:jullie weten het dus beter als God?

wat bedoel je en waar haal je die uitspraak vandaan?

ik vind dit te weinig uitleg om een zinnige reactie op te geven

Cisca

Berichtdoor Cisca » 05 sep 2004 09:06

Hallo Pivo,

Jij bent echt kort door de bocht zeg!

Eerder schreef ik:
Ook moest ik aan het volgende denken, ik mag denk ik toch wel aannemen, dat men tegen abortus is, ik trouwens ook, dit voor alle duidelijkheid.
Men beschermd het leven, als het later iemand blijkt te zijn met door hen niet toegestane gevoelens, wordt die mens verafschuuwd.
Dat is wel een grote tegenstelling, hoe zou men dat uitleggen.

Heb je daar wel eens over nagedacht, en wil je hier je mening eens over geven?

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 05 sep 2004 11:02

...Over kort door de bocht zijn, gesproken :roll:

Waar is terug te vinden dat het bijbels is dat die mens wordt verafschuwd?

Ik begrijp overigens de logica van je tegenstelling niet. :)

Cisca

Berichtdoor Cisca » 05 sep 2004 12:23

Ha Henk,

In de bijbel heb ik nooit kunnen vinden, dat men verafschuwd zou moeten worden, destijds heb ik daar veel naar gezocht, omdat ik veel mensen ken, die die gevoelens hebben, mij is gebleken dat dit heel waardevolle mensen zijn, heel gevoelig, ze zijn er voor je, zonder dat je het hoeft aan te geven of te vragen, mijn ervaringen zijn dus heel positief :mrgreen:
Dit heb ik dus ook niet gesteld, want tegenwoordig baseer ik logischerwijs mijn mening niet meer op de bijbel.
Gezien de reacties in deze discussie blijken anderen dat wel te vinden, en het ook te doen, dat is iets, wat ik niet begrijp :roll:
Wat is er niet te berijpen aan de logica van mijn stelling, als je dat zo noemen wilt.
Het is toch vreemd, dat je aan de ene kant door tegen abortus te zijn, het leven beschermd, er alles voor doet om het te behouden, mi terecht, en dan aan de andere kant, mensen, waarvan men vindt dat hij/zij anders zouden moeten zijn, dat dan afkeurt, en veroordeeld, en vaak zelfs een trauma bezorgd, want dat is toch wat helaas vaak gebeurt :cry:

Koffie

Berichtdoor Koffie » 05 sep 2004 14:32

Weet je wat ik jammer vind... dan plaats ik een serieuze post krijg je een opmerking naar je hoofd dat je het beter weet dan God, die ook niet uitgelegt word!

Er wordt letterlijk in topics gezegt dat ze homos walgelijk vinden! Nou bedankt hoor!

Ciska ik denk dat je niet ver naast de waarheid zit als je zegt dat homos vaak een trauma wordt bezorgt tis dat ik ondertussen een keiharde huid heb gekregen maar ik denk dat er nog volop mensen (ook hier) die niet open durven te zijn over hun geaardheid door die opmerkingen.

Als het bijbels is om van homos te walgen dan ben ik benieuwt welke God jullie kennen.
"En gij zult den Heere,uw God liefhebben uit geheel uw hart, en uit geheel uw ziel en uit geheel uw verstanden uit geheel uw kracht. Dit is het eerste gebod. En het tweede aan dit gelijk is dit: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelven. Er is geen ander gebod groter dan deze."

sorry maar ik wordt steeds kwader als ik al die topics over homos lees
gelukkig zijn er ook nog een aantal die je wel steunen hierin, dat zal ik ook zeker niet achterwege laten

Phryxus
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Phryxus » 05 sep 2004 14:45

Ff op mijn eigen taaltje, dus niet al te ingewikkeld, vertellen wat ik vind. :mrgreen:

Is het niet dat God van ieder mens houd? Ongeacht hoe hij/zij is????? Geen mens kan toch invloed hebben op zijn geaardheid? :|
Wil jij het kruisje zijn op mijn schatkaart?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 sep 2004 17:00

Weet je wat ik nou niet snap he... Ik denk dat alle christen-homo's worstel(d)en met hoe ze met hun geaardheid om moeten gaan. Maar waarom komt de ene dan tot de zo moeilijke weg van het alleen leven, zonder relatie, en de ander komt tot de conclusie dat het wel mag van God? Horen die mensen dan verschillende dingen van God? Of luistert de ene persoon beter naar Hem dan de andere?

(natuurlijk zou je dit in meer kwesties kunnen vragen, maar hierbij gaat het om iets wat wel levensbepalend is)

Phryxus
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Phryxus » 05 sep 2004 17:06

Ik denk dat dat ligt aan je persoonlijkheid en hoe je in het leven staat. De ene gaat nou eenmaal met dezelfde situatie anders om als de ander.
Wil jij het kruisje zijn op mijn schatkaart?

Terug naar “Archief”