Heb je er al eens met je kerkenraad over gesproken? Heb je wel eens een brief aan de leden van het curatorium gestuurd?
ja ik heb het er best wel een over gehad, en vele voor mij hebben dat ook gedaan. Mischien heb ik het te weinig gedaan, maar ik ken mensen die het er over hebben gehad. Door de jaren heen is dit een hot item geweest. Zelfs vreugendenhil heb ik horen bidden of God de vastgelopen systemen los wou maken.
Als je gegronde bezwaren hebt, moet je bij hen zijn.
Daarnaast hou ik niet van kreten als "die en die zouden er nu niet door heen komen". Dat weten we niet, dus kunnen wij er geen oordeel over vellen.
man, echt ik zou ook simpel weg rustig kunnen blijven zitten. En zeggen, ik vertrouw er op dat die mensen geleid worden door de heilige Geest. Maar als ik de resulaten zie, dan kan ik niet anders zeggen dan dat ik niet geloof dat ze vol van de heilige geest zijn. Ik heb lang gebeden voor het curatorium, maar geloof niet dat als we zo blijven zitten en alleen elk jaar bidden of God bij hun wil zijn dat er dan wat verandert. Soms moet je niet alleen bidden, maar moet er ook wat gebeuren.
Laten we in ons gebed de mannen van het curatorium opdragen en vragen of God, die de harten kent, hen wilt helpen met het maken van de beslissingen.
sorry, this echt mooi dat je dit zegt. Maar het is naief. de resulaten zijn er, elk jaar weer. Zolang het curatorium geen openheid geeft op welk gebied ze beoordelen is het voor mij iets wat niet door de beugel kan.
Je zei eerder dat gebed niet genoeg is, maar dat er ook actie moet komen. Ik denk dat jij persoonlijk je grieven maar aan de kerkenraad/curatorium moet melden. Daarnaast, áls zij fout bezig zijn, zou God niet machtig zijn daar in te grijpen?
God is machtig ja. Maar God wil door mensen heen werken. Hij kan mensen veranderen.. maare hij vraagt of wij en de mensen van het curatorium hun hart willen openen voor de volheid van de heilige Geest.