surfer schreef:Invincible schreef:surfer schreef:als je denkt dat je het zo kunt 'verklaren', kun je blijkbaar niet lezen wat er gewoon staat. Of je wilt het niet.
Jezus zou terugkomen voordat alle mensen, die toen leefden, gestorven waren. Dat staat er.
Toon maar aan, dan praten we verder.
wat bedoel je nu met 'toon maar aan'. Ik heb dat al lang aangetoond, het staat letterlijk in de teksten! Wat valt er in hemelsnaam nog meer aan te tonen!
Mattheus 16: 27
Want de Zoon des mensen zal komen in de heerlijkheid Zijns Vaders, met Zijn engelen,
en alsdan zal Hij een iegelijk vergelden naar zijn doen (oordeelsdag)
28 Voorwaar zeg Ik u:
Er zijn sommigen van die hier staan,
dewelke den dood niet smaken zullen, totdat zij den Zoon des mensen zullen hebben zien komen in Zijn Koninkrijk(en dus het oordeel meemaken).
Uit de teksten uit Matth. 16 trek jij een foute conclusie. Met het in Zijn koninkrijk ingaan (vers 28) wordt bedoeld: Zijn opstanding en de daarop volgende Hemelvaart! Jezus voer toen immers
voor de ogen van zijn jongeren naar Zijn Koninkrijk!
Markus 9:1 (En Hij zeide tot hen: Voorwaar, Ik zeg u, dat er sommigen zijn van degenen, die hier staan, die den dood niet zullen smaken, totdat zij zullen hebben gezien, dat het Koninkrijk Gods met kracht gekomen is.) wijst op de uitstorting van de Heilige Geest,
met kracht die een ander tijdperk inluidt: het Koninkrijk van God blijft niet langer beperkt tot het Joodse volk, maar zal wijd verbreid worden onder alle volken van de wereld!
Mattheus 24: 33 Alzo ook gijlieden, wanneer gij al deze dingen zult zien, zo weet, dat [het] nabij is, voor de deur.
34 Voorwaar, Ik zeg u: Dit geslacht zal geenszins voorbijgaan, totdat al deze dingen zullen geschied zijn.
Over welke dingen gaat het? Lees het voorgaande: "En terstond na de verdrukking dier dagen, zal de zon verduisterd worden, en de maan zal haar schijnsel niet geven, en de sterren zullen van den hemel vallen, en de krachten der hemelen zullen bewogen worden. En alsdan zal in den hemel verschijnen het teken van den Zoon des mensen; en dan zullen al de geslachten der aarde wenen, en zullen den Zoon des mensen zien, komende op de wolken des hemels, met grote kracht en heerlijkheid. En Hij zal Zijn engelen uitzenden met een bazuin van groot geluid, en zij zullen Zijn uitverkorenen bijeenvergaderen uit de vier winden, van het ene uiterste der hemelen tot het andere uiterste derzelve. (vers 29-31)
Hetzelfde geldt voor de aangehaalde tekst uit Luk. 21 (vers 31).
Als je Joh. 21 goed leest, kom je juist aan het tegengestelde aan wat jij beweert...
1 Joh. 2:18: Kinderkens, het is de laatste ure; en gelijk gij gehoord hebt, dat de antichrist komt, [zo] zijn ook nu vele antichristen geworden; waaruit wij kennen, dat het de laatste ure is.
De grote vraag is: wat wordt met
de laatste ure bedoeld? Als ik kijk naar Hebr. 1:1 kom ik daar eveneens deze term tegen, zij het in de vorm van
laatste dagen: God, voortijds veelmaal en op velerlei wijze, tot de vaderen gesproken hebbende door de profeten, heeft in deze laatste dagen tot ons gesproken door den Zoon. Hieruit blijkt al dat 'deze dagen' 'laatst' genoemd worden met het oog op het oude verbond, voor Christus' offer. Uit 'laatst' mag dus niet de conclusie getrokken worden dat het einde van de tijden nabij is. Het slaat op 'de laatste periode' voor Christus' wederkomst en daarbij wordt er geen informatie gegeven hoelang deze periode duren zal. In dit licht zie ik ook 1 Joh. 2:18. De laatste periode, juist dan zullen er veel antichristen zijn. Let er in dit verband even op wat Johannes met antichristen bedoelt: alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is (zie 1 Joh. 4:3).
Zo moeten we ook de teksten uit Joël en Handelingen zien, die Aragorn aanhaalde. Joël 2 slaat wel degelijk op het Pinksterfeest. Met de laatste dagen wordt de laatste periode voor Christus' komst aangeduid, er wordt echter niet aangegeven hoe lang deze is! Over die wondertekenen lezen we ná deze uitstorting, geheel volgens de tekst. Deze wondertekenen (bloed, vuur en rookdamp) gebeuren nog steeds: kijk maar om je heen. (bijvoorbeeld gebeurtenissen van de laatste eeuw rondom Israël) Het wordt, overeenkomstig o.a. Matth. 24 steeds erger... totdat Jezus terugkomt.
De een groeit in zijn geloof, ik groei in mijn ongeloof, en probeer na 27 jaar van indoctrinatie en bedrog af te kicken van de drug religie. Zie het zo maar.
Jij trekt, omdat jij God niet ervaart, de conclusie dat God niet bestaat... Het is de vraag in hoeverre bovenstaande opmerking dus op een vaste basis staat. Uit je gefrustreerde gezoek naar fouten in de Bijbel blijkt wel dat die basis niet echt stevig is... Ik geef je een goede raad: lees de Bijbel zoals God bedoeld heeft: opdat je gelooft, en gelovende door Hem behouden wordt. Bijbelheiligen ervaarden Gods nabijheid ook niet altijd: kijk in de psalmen (42, 43, 73, 88, etc.), Job... Wie zoekt, die vindt...(Matth. 7:8) en dat kan even duren. Gods zegen.
Ko
Laat ons dan met vrijmoedigheid toegaan tot den troon der genade, opdat wij barmhartigheid mogen verkrijgen, en genade vinden, om geholpen te worden ter bekwamer tijd. (Hebr. 4:16)