Stacie, bedoel je dit:
God weet wat het beste voor ons is, dus laten we maar naar Hem luisteren. Het gaat er niet om dat de eerste keer zo speciaal is, maar we wachten omdat God dat van ons vraagt.
Moderator: Moderafo's
Lalage schreef:Stacie, bedoel je dit:
God weet wat het beste voor ons is, dus laten we maar naar Hem luisteren. Het gaat er niet om dat de eerste keer zo speciaal is, maar we wachten omdat God dat van ons vraagt.
kurtyo schreef:joepie schreef:kurtyo schreef:Mij gaat het niet om top presteren of om het waardeloze argument van Petrus dat je ervaring moet hebben omdat het anders zo tegen valt. het gaat mij erom dat ik het absoluut niet met velen van u eens ben dat seks iets is voor alleen binnen het huwelijk!
Misschien moet ik wel terug lezen om je argumenten daarvoor te lezen, maar kun je deze mening misschien nog eens beargumenteren.
Misschien kun jij dan eens het gedeelte lezen op www.ronduit.nl wat hierover gaat.
Lees maar terug, heb niet zoveel zin om alles te herhalen. Bovendien ben ik volgens velen van jullie toch al zwaar zondig dus... ronduit kijk ik niet op, houd ik niet van.
Aragorn schreef:Hm, ik denk dat die manier van denken een grotere zonde is dan alle zonden die eruit voort kunnen komen...![]()
Dit is toch funest voor de menselijke moraal? Als het goed is doe je niet alleen goed voor God, maar ook omwille van het goede zelf. Omdat je weet het goed is en omdat iedereen diep van binnen toch beseft dat je als mens goed moet doen. (Maar ik begrijp dat dit lastig wordt als het gaat om dingen die alleen maar niet goed zijn omdat God ze verbied, zoals werken op zondag ofzo.)
Petrus schreef:Lalage schreef:Stacie, bedoel je dit:
Hier kan ik me in vinden.
Maar ik doe meer niet wat God van mij vraagt dan wel.
Ik vint vind het niet erg.
Okey het is zonde, als je 1 keer wat verkeert denk is ook zonde.
Dan heb ik liever dit dan 1 keer wat verkeert denken.
Ik denk vaak: Ach deze zonde kan er ook nog wel bij dan doe ik dit of dat wel weer minder.......
t Is verkeert weet ik maar zijn er niet die het zelfde denken???
Mzzl,
Petrus
Petrus schreef:Lalage schreef:Stacie, bedoel je dit:
Hier kan ik me in vinden.
Maar ik doe meer niet wat God van mij vraagt dan wel.
Ik vint vind het niet erg.
Okey het is zonde, als je 1 keer wat verkeert denk is ook zonde.
Dan heb ik liever dit dan 1 keer wat verkeert denken.
Ik denk vaak: Ach deze zonde kan er ook nog wel bij dan doe ik dit of dat wel weer minder.......
t Is verkeert weet ik maar zijn er niet die het zelfde denken???
Mzzl,
Petrus
janneman83 schreef:omdat nergens in de bijbel staat dat de ene zonde zwaarder weegt dan de ander. op de zonde tegen de heilige geest na dan..
als jij dat wel kan vinden in de bijbel dan wil ik dat graag weten.
Aragorn schreef:Het is helemaal goed lieve meschianza...
janneman83 schreef:omdat nergens in de bijbel staat dat de ene zonde zwaarder weegt dan de ander. op de zonde tegen de heilige geest na dan..
als jij dat wel kan vinden in de bijbel dan wil ik dat graag weten.
Je hebt gelijk als je zegt dat je door een minieme zonde evengoed verloren gaat als door een hele grote, in die zin is het gelijk.
Maar je wilt toch niet gaan beweren dat iemand verkrachten en vermoorden op gelijke voet staat als het stelen van een snoepje?
Aragorn schreef:Dat vind ik een belachelijke gedachte..![]()
God zegt Zelf dat je je naaste lief moet hebben. Denk je dan dat Hij het erger vindt dat je een snoepje pakt dan wanneer je je naaste op gruwelijke wijze leed aandoet?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten