Sex voor het huwelijk?? Mag dat??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 02 mei 2004 13:41

Stacie, bedoel je dit:
God weet wat het beste voor ons is, dus laten we maar naar Hem luisteren. Het gaat er niet om dat de eerste keer zo speciaal is, maar we wachten omdat God dat van ons vraagt.

Stacie

Berichtdoor Stacie » 02 mei 2004 19:04

ja precies
bedankt voor het verwoorden van mijn gedachten :wink:

Petrus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Petrus » 02 mei 2004 22:25

Lalage schreef:Stacie, bedoel je dit:
God weet wat het beste voor ons is, dus laten we maar naar Hem luisteren. Het gaat er niet om dat de eerste keer zo speciaal is, maar we wachten omdat God dat van ons vraagt.

Hier kan ik me in vinden.
Maar ik doe meer niet wat God van mij vraagt dan wel.
Ik vint vind het niet erg.
Okey het is zonde, als je 1 keer wat verkeert denk is ook zonde.
Dan heb ik liever dit dan 1 keer wat verkeert denken.
Ik denk vaak: Ach deze zonde kan er ook nog wel bij dan doe ik dit of dat wel weer minder.......
t Is verkeert weet ik maar zijn er niet die het zelfde denken???
Mzzl,
Petrus
Niet jezelf presenteren, maar Jezus reflecteren!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 mei 2004 23:00

Hm, ik denk dat die manier van denken een grotere zonde is dan alle zonden die eruit voort kunnen komen... :wink:

Dit is toch funest voor de menselijke moraal? Als het goed is doe je niet alleen goed voor God, maar ook omwille van het goede zelf. Omdat je weet het goed is en omdat iedereen diep van binnen toch beseft dat je als mens goed moet doen. (Maar ik begrijp dat dit lastig wordt als het gaat om dingen die alleen maar niet goed zijn omdat God ze verbied, zoals werken op zondag ofzo.)

joepie

Berichtdoor joepie » 03 mei 2004 07:47

kurtyo schreef:
joepie schreef:
kurtyo schreef:Mij gaat het niet om top presteren of om het waardeloze argument van Petrus dat je ervaring moet hebben omdat het anders zo tegen valt. het gaat mij erom dat ik het absoluut niet met velen van u eens ben dat seks iets is voor alleen binnen het huwelijk!

Misschien moet ik wel terug lezen om je argumenten daarvoor te lezen, maar kun je deze mening misschien nog eens beargumenteren.
Misschien kun jij dan eens het gedeelte lezen op www.ronduit.nl wat hierover gaat.

Lees maar terug, heb niet zoveel zin om alles te herhalen. Bovendien ben ik volgens velen van jullie toch al zwaar zondig dus... ronduit kijk ik niet op, houd ik niet van.

Ik kijk ook eigenlijk nooit op ronduit, maar deze keer zou geen kwaad kunnen om het eens te doen.
En dat je zwaar zondig bent? Ach ben je beetje depri?

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 03 mei 2004 10:30

Aragorn schreef:Hm, ik denk dat die manier van denken een grotere zonde is dan alle zonden die eruit voort kunnen komen... :wink:

Dit is toch funest voor de menselijke moraal? Als het goed is doe je niet alleen goed voor God, maar ook omwille van het goede zelf. Omdat je weet het goed is en omdat iedereen diep van binnen toch beseft dat je als mens goed moet doen. (Maar ik begrijp dat dit lastig wordt als het gaat om dingen die alleen maar niet goed zijn omdat God ze verbied, zoals werken op zondag ofzo.)

hoe kom je erbij dat die zonde zwaarder is?? kan je mss wel denken mar dat is niet zo.
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 mei 2004 10:49

Waarom niet?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 mei 2004 11:12

Petrus schreef:

Ik denk vaak: Ach deze zonde kan er ook nog wel bij dan doe ik dit of dat wel weer minder.......
Mzzl,
Petrus

Romeinen 6
Wat volgt hieruit? Zullen we maar blijven zondigen, om zo Gods genade te doen toenemen? 2 Absoluut niet! De zondige mens in ons is gestorven; hoe kunnen we dan nog in zonde blijven leven? 3 Door de doop die ons een maakte met Christus Jezus, werd zijn dood ook onze dood. Dat weet u toch wel! 4 Door de doop zijn we dus met hem gestorven en begraven. En zoals Christus uit de dood is opgewekt door de verheven macht van de Vader, zo gaan ook wij een nieuw leven leiden. Want als wij een zijn geworden met Christus door te sterven zoals Hij, zullen wij ook een met Hem zijn door op te staan zoals Hij. 6 Dit weten we: de zondige mens die we vroeger geweest zijn, is met Christus aan het kruis geslagen om aan ons zondig bestaan een einde te maken, en zo staan we niet langer in dienst van de zonde.

12 Laat dan ook de zonde uw sterfelijk bestaan niet langer beheersen, zodat u gehoorzaamt aan de verlangens van dat bestaan. 13 U moet uzelf niet in dienst stellen van de zonde en u niet laten gebruiken als een werktuig voor haar kwade praktijken. Nee, stel uzelf in dienst van God, als mensen die dood waren maar weer levend gemaakt zijn. U moet u laten gebruiken door God als een werktuig van gerechtigheid. 14 De zonde mag niet meer over u heersen, want u bent niet meer onderworpen aan de wet maar aan Gods goedheid. 15 We zijn dus niet meer onderworpen aan de wet maar aan Gods goedheid. Betekent dat nu dat we zomaar kunnen zondigen? Geen sprake van!

23 Want de zonde betaalt een loon uit: de dood, maar God geeft een geschenk: eeuwig leven in eenheid met Christus Jezus onze Heer.
En het mooie hieraan vind ik dat Jezus je bevrijden kan van je zonden! Vraag Hem of Hij je wil veranderen en Hij zal in je gaan werken.

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 03 mei 2004 11:34

Aragorn schreef:Waarom niet?

omdat nergens in de bijbel staat dat de ene zonde zwaarder weegt dan de ander. op de zonde tegen de heilige geest na dan..

als jij dat wel kan vinden in de bijbel dan wil ik dat graag weten.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 03 mei 2004 11:58

Petrus schreef:

Mzzl,
Petrus

Hmm... zolang je God als een tiraniserende koning ziet, kan je zo wel blijven denken ja.
Zodra je God echt als een Persoon gat zien waar je een relatie mee hebt, zal dat veranderen.
Als je veel van je pa houdt zeg je toch ook niet: Pa, u boft, ik heb vandaag ongveraagd uw auto meegnomen, wat u niet leuk vind, maar ik heb niet mijn ma uitgescholden, wat u nog veel erger vind.

Zou dat de relatie tussen jou en je vader okee zijn? :?

Ff nog over dat huwelijksnacht gebeuren... Ik ben daar volgens mij als eerste over begonnen? En ik zag dat er een discussie losbarste of dat dan wel zo leuk is, de eerste keer seks in je huwelijknacht na een vermoeiende huwelijksdag.
Hang me daar liever niet aan op, ik neem aan dat iedereen wel begrijpt dat ik bedoelde , dat seks na je huwelijk voor mij de huwelijksnacht is, al
is het een week na je huwelijksdag.
Het gaat erom dat sommige mensen het moeilijk vinden om in de bijbel terug te vinden waar God expleciet sex voor het huwelijk verbied.
Ik gaf vervolgens nog een waardevolle reden aan, buiten de bijbel, om te wachten tot na het huwelijk.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 mei 2004 13:05

Het is helemaal goed lieve meschianza... :lol:

janneman83 schreef:omdat nergens in de bijbel staat dat de ene zonde zwaarder weegt dan de ander. op de zonde tegen de heilige geest na dan..

Je hebt gelijk als je zegt dat je door een minieme zonde evengoed verloren gaat als door een hele grote, in die zin is het gelijk.

Maar je wilt toch niet gaan beweren dat iemand verkrachten en vermoorden op gelijke voet staat als het stelen van een snoepje?

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 03 mei 2004 14:44

Aragorn schreef:Het is helemaal goed lieve meschianza... :lol:

janneman83 schreef:omdat nergens in de bijbel staat dat de ene zonde zwaarder weegt dan de ander. op de zonde tegen de heilige geest na dan..

Je hebt gelijk als je zegt dat je door een minieme zonde evengoed verloren gaat als door een hele grote, in die zin is het gelijk.

Maar je wilt toch niet gaan beweren dat iemand verkrachten en vermoorden op gelijke voet staat als het stelen van een snoepje?

voor mij is iemand verkrachten erger dan een snoepje stelen. maar waar haal jij het vandaan dat God dat ook erger vind.. wij mogen wel naar zijn beeld geschapen zijn maar dat wil niet zeggen dat Hij het zelfde over dingen denkt als wij. mischien vind Hij dat snoepje stelen wel erger.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 mei 2004 14:50

Dat vind ik een belachelijke gedachte.. :shock:

God zegt Zelf dat je je naaste lief moet hebben. Denk je dan dat Hij het erger vindt dat je een snoepje pakt dan wanneer je je naaste op gruwelijke wijze leed aandoet?

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 03 mei 2004 14:53

Aragorn schreef:Dat vind ik een belachelijke gedachte.. :shock:

God zegt Zelf dat je je naaste lief moet hebben. Denk je dan dat Hij het erger vindt dat je een snoepje pakt dan wanneer je je naaste op gruwelijke wijze leed aandoet?

Met mijn gevoel ben ik het 100% met je eens.. maar toch zou ik het open laten. In de bijbel staat er niks over en laten wij niet voor God gaan beslissen wat erger is en wat minder erg is. Waarom zou je de waarde van je zonden willen weten? wil je er een optel soms van gaan maken?

Frans
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Frans » 03 mei 2004 15:34

Er staat in de bijbel wel èèn zonde die erger is dan alle andere zondes, en dat is zonde tegen de Heilige Geest.
Wat hier precies mee bedoelt wordt, er zijn verschillende uitleggingen over....

Terug naar “Archief”