Zelfmoord = verdoemenis

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 04 mar 2004 15:53

Alle dingen zijn mogelijk.... maar ik denk dat God het niet zal toelaten... ik heb zelfmoord willen plegen en denk er nog steeds serieus overna. Ik ben geen kind van jullie God, ik denk inderdaad dat God het niet zou toelaten maar doe er verder geen uitspraak meer over
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

Vin

Berichtdoor Vin » 04 mar 2004 15:59

Skoezie schreef:Alle dingen zijn mogelijk.... maar ik denk dat God het niet zal toelaten... ik heb zelfmoord willen plegen en denk er nog steeds serieus overna. Ik ben geen kind van jullie God, ik denk inderdaad dat God het niet zou toelaten maar doe er verder geen uitspraak meer over

God zou 't niet toelaten? Hoezo dat niet dan, wat een gekke verantwoordelijkheid-afschuif-uitspraak :P Je bent inderdaad geen kind van mijn God dan nee, die van mij is iets anders op dat punt :wink:

Jammergenoeg is je leven niet opeens helemaal geweldig als je kind van God bent. Dat moeten we niet van onszelf verwachten, niet van God eisen, en zeker niet gebruiken om onze medemens zijn zaligheid langs te meten.

De Roomse kerk verklaard zalig, wij verklaren verdoemd? In mij ogen is allebei een even ernstige dwaling.

Maar zelfmoord sucks ja, neem een peuk :D

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 04 mar 2004 15:59

Er is inmiddels een lading off topic verwijderd. Hartelijk dank voor de werkverschaffing. We hebben inderdaad niets anders te doen.

Wil iedereen trouwens een beetje voorzichtig zijn in de uitlatingen bij zo'n gevoelig onderwerp?

sanderious
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor sanderious » 04 mar 2004 16:12

Skoezie schreef:Alle dingen zijn mogelijk.... maar ik denk dat God het niet zal toelaten... ik heb zelfmoord willen plegen en denk er nog steeds serieus overna. Ik ben geen kind van jullie God, ik denk inderdaad dat God het niet zou toelaten maar doe er verder geen uitspraak meer over

Nou lekker dan... als Hij dit niet zou toelaten, is Hij dan met vakantie tijdens alle andere ten hemel schreiende vergrijpen? Denk aan Auschwitz... denk aan incest... denk aan Naarden in de tachtigjarige oorlog waar de gehele bevolking van grijsaard tot zuigeling uitgeroeid werd...

Als dat zo zou wezen, dan zou God nog heel wat uit te leggen hebben! Maar ja: Welkom in de wereld ligged in de zonde, daar werkt het toch anders... God voorkomt niet alles, ook geen zelfmoord begaan door zijn kinderen!
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 04 mar 2004 16:15

Dus jij stelt het dat God verantwoording van zijn daden verantwoord is aan jou? lijkt mij stug, hij is rechtvaardig om ons allemaal te verdoemen... mee eens?
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

the_mask
Verkenner
Verkenner

Re: Zelfmoord = verdoemenis

Berichtdoor the_mask » 04 mar 2004 16:18

tkf schreef:Is dit zo?

Klopt het inderdaad dat mensen die zelfmoord plegen (bewust) niet meer naar de hemel kunnen, maar eeuwig verdoemd worden?

tkf

dat klopt niet nee.

depressie is een ziekte (netals bijvoorbeeld kanker) kunnen christelijke mensen ook deze ziekte krijgen. Het gevolg bij deze ziekte kan helaas (suicide) zijn.. :( Laten wij ons maar eerst een gaan verdiepen in wat deze mensen allemaal niet mee maken etc. ipv van blerren dat ze verdoemd worden :x Je doet hier trouwens ook veel nabestaanden veel pijn mee.
O taste and see that the LORD is good: blessed is the man that trusteth in him. Psalm 34:8

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 04 mar 2004 16:21

:) mensen ik hou van the_mask

sanderious
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor sanderious » 04 mar 2004 16:27

Skoezie schreef:Dus jij stelt het dat God verantwoording van zijn daden verantwoord is aan jou? lijkt mij stug, hij is rechtvaardig om ons allemaal te verdoemen... mee eens?

God is aan niemand zijn daden verantwoord, omdat God recht is. Echter op het moment dat hij alleen stelselmatig zelfdoding tegenhoudt mag je gaan vragen waarom God zo subjectief reageert, waarom stopt hij dan niet het misbruik bij een klein kind? Als hij zo stelselmatig bezig is tenminste!

Dat is Hij dus niet, dus we kunnen geen verantwoording eisen evenmin als God stelselmatig zelfdoding stopt (waaronder ook bij zijn kinderen).

sanderious
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor sanderious » 04 mar 2004 16:28

the_mask schreef:

Klopt het inderdaad dat mensen die zelfmoord plegen (bewust) niet meer naar de hemel kunnen, maar eeuwig verdoemd worden?

tkf

dat klopt niet nee.

depressie is een ziekte (netals bijvoorbeeld kanker) kunnen christelijke mensen ook deze ziekte krijgen. Het gevolg bij deze ziekte kan helaas (suicide) zijn.. :( Laten wij ons maar eerst een gaan verdiepen in wat deze mensen allemaal niet mee maken etc. ipv van blerren dat ze verdoemd worden :x Je doet hier trouwens ook veel nabestaanden veel pijn mee.

Dit roepen een aantal al sinds het begin, maar dit schijnt niet aan te komen... :(

Vin

Berichtdoor Vin » 04 mar 2004 16:32

sanderious schreef:
the_mask schreef:

tkf

dat klopt niet nee.

Dit roepen een aantal al sinds het begin, maar dit schijnt niet aan te komen... :(

Sterker nog, dan zijn wij plots gemeen omdat we zeggen dat hun mening kwetsend is... :roll:

Doortje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Doortje » 04 mar 2004 16:41

Wie heeft dat dan gezegd Vin? :roll:
"Bevalt de nieuwe secretaresse?" " Ja zeker, maar we weten nog niet van wie."

Vin

Berichtdoor Vin » 04 mar 2004 16:42

Doortje schreef:Wie heeft dat dan gezegd Vin? :roll:

*stuurt stapel boze pbs door 8) *

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 04 mar 2004 16:47

tkf

Ik weet het niet, echt niet, ik hoop het niet. Wanneer pleeg je bewust zelfmoord? wanneer onbewust?

Ik heb drie keer meegemaakt dat mensen in mijn omgeving zelfmoord hebben gepleegd. Wat de drijfveer was, bij de 1 duidelijk (depressie), bij de anderen geen idee, dat is alleen gissen. Vragen, waar je je hele leven mee bezig blijft. (Wat mensen ertoe drijft, geen idee, heel veel (geestelijke) pijn, denk ik)
of ze in de hemel zijn, geen idee, wist ik het maar. Maar dat is iets wat ik in Gods Hand moet laten.

Wat ik wel mag weten is dat God een Liefhebbende Vader is, voor ons Zijn kinderen. Bron van Troost.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 04 mar 2004 17:00

Nooit geweten dat dit ondewerp zoveel stof van overdenking geeft.
Ach ja, misschien is het wel goed ook.
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 04 mar 2004 17:07

Een Judas?

statenvertaling.net schreef:Mattheüs 27

1 Als het nu morgenstond geworden was, hebben al de overpriesters en de ouderlingen des volks te zamen raad genomen tegen Jezus, dat zij Hem doden zouden.
2 En Hem gebonden hebbende, leidden zij Hem weg, en gaven Hem over aan Pontius Pilatus, den stadhouder.
3 Toen heeft Judas, dien Hem verraden had, ziende, dat Hij veroordeeld was, berouw gehad, en heeft de dertig zilveren penningen den overpriesters en den ouderlingen wedergebracht,
4 Zeggende: Ik heb gezondigd, verradende het onschuldig bloed! Maar zij zeiden: Wat gaat ons dat aan? Gij moogt toezien.
5 En als hij de zilveren penningen in den tempel geworpen had, vertrok hij, en heengaande verworgde zichzelven.
6 En de overpriesters, de zilveren penningen nemende, zeiden: Het is niet geoorloofd, dezelve in de offerkist te leggen, dewijl het een prijs des bloeds is.
7 En te zamen raad gehouden hebbende, kochten zij daarmede den akker des pottenbakkers, tot een begrafenis voor de vreemdelingen.
8 Daarom is die akker genaamd de akker des bloeds, tot op den huidigen dag.
9 Toen is vervuld geworden, hetgeen gesproken is door den profeet Jeremia, zeggende: En zij hebben de dertig zilveren penningen genomen, de waarde des Gewaardeerden van de kinderen Israëls, Denwelken zij gewaardeerd hebben;
10 En hebben dezelve gegeven voor den akker des pottenbakkers; volgens hetgeen mij de Heere bevolen heeft.
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

Terug naar “Archief”