Wat zijn de vereisten van Jouw vriend(in)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 01 mar 2004 10:06

Volgens mij is het ook belangrijk dat je in ieder geval een aantal gemeenschappelijke interesses hebt, want anders ga je op den duur uit elkaar groeien, dat heb ik bij een aantal koppels gezien. Dan komt (meestal de man) zo rond de 40 een vrouwtje tegen met wel dezelfde interesses, en gaat hij daar mee vandoor. Ik heb echt diverse huwelijke zo zien stranden.
Wel is het denk ik belangrijk, dat je ook dingetjes van jezelf hebt, dus andere interesses, maar het meest toch gemeenschappelijk.
Als je nl alleen andere interesses hebt, kun je daar ook niet oveer praten met elkaar, want de ander interesseert het nl niet, of begrijpt er niks van. Bijvoorbeeld voetbal. Mijn man houdt daarvan en kan daar met mij echt niet over praten, wel gelukkig met onze jongens en zijn vrienden, en omgekeert ben ik gek op honden en alles wat daarbij komt kijken, en daar is hij dus helemaal niet in geinteresseerd ("schat, ik heb vandaag zo'n leuk hondje getrimt") so what?
Ik denk dat wij zo lang samen zijn omdat we veel gemeenschappelijke interesses hebben, dus heel veel samen doen. Weinig mensen in onze omgeving zijn na zoveel jaar nog samen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 mar 2004 10:12

Mariamagdalena schreef:Volgens mij is het ook belangrijk dat je in ieder geval een aantal gemeenschappelijke interesses hebt, want anders ga je op den duur uit elkaar groeien, dat heb ik bij een aantal koppels gezien. Dan komt (meestal de man) zo rond de 40 een vrouwtje tegen met wel dezelfde interesses, en gaat hij daar mee vandoor. Ik heb echt diverse huwelijke zo zien stranden.

Haha. Ik weet niet of daar sprake is van gemeenschappelijke interesses hoor. Misschien meer van verschillende interesses die toevallig tot hetzelfde leiden (belangenverstrengeling zegmaar :wink: ). Hij heeft interesse in seks met een aantrekkelijke jongedame, en zij heeft interesse in een oudere (lees: rijkere, machtigere en krachtigere) man.

Femke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Femke » 01 mar 2004 15:36

Hij moet lief zijn, humor hebben, minstens twee maal op een dag aan me denken...... :roll:
en niet al te bezitterig en jaloers :?
De mooiste dingen in het leven zijn niet tastbaar.

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 04 mar 2004 10:17

Lopen jullie altijd met een (was)lijst met vereisten rond? als iemand aan 1 van die dingen niet voldoet word hij dus direct afgeschreven??

Ik heb ook wel dingen die ik graag bij me vriendin ziet. Als zij iets niet heeft wat ik graag bij haar zie of iets heeft/doet waar ik niet blij mee ben, dan maak ik me verkering daarom echt niet uit. :?
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 04 mar 2004 11:19

Eisen zijn vervelend, zeker als je niet aan eisen kunt voldoen...

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 04 mar 2004 18:10

kurtyo schreef:Eisen zijn vervelend, zeker als je niet aan eisen kunt voldoen...
:roll:

Zeker... helemaal met je eens. Waarom zouden we eisen gaan stellen? :| hebben we dan garantie dat alles goed gaat?? als je geleerd hebt met dingen te leven of te veranderen lijkt me een betere garantie en hoef je ook niet zolang te zoeken :P :lol:
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

Tuppy
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Tuppy » 15 mar 2004 21:30

Ik ben persoonlijk tegen eisen stellen tegenover je vriendin/vriend. Waar is dat nou voor nodig :? Echt, ik snap dat niet. Stel je voor hé! Dit moet ze kunnen, en dat mag wel van mij en dit niet. Kom op! Dat vind ik echt nergens op slaan. Ik vind dat je anderen moet accepteren zoals ze zijn. het is fijn als er dingen bij elkaar overeen komen als je verkering hebt. Helemaal mee eens. Maar eisen stellen. vind ik niet kunnen. Mensen zijn geen DINGEN die aan bepaalde eisen moeten voldoen.
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel

joepie

Berichtdoor joepie » 16 mar 2004 08:03

Mariamagdalena schreef:Ik denk dat wij zo lang samen zijn omdat we veel gemeenschappelijke interesses hebben, dus heel veel samen doen. Weinig mensen in onze omgeving zijn na zoveel jaar nog samen.

Misschien komt dat doordat je in een bepaalde omgeving leeft?
Want in mijn ongeving komt het zelden voor dat mensen scheiden.

Doortje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Doortje » 17 mar 2004 11:29

Ik ben persoonlijk tegen eisen stellen tegenover je vriendin/vriend. Waar is dat nou voor nodig Echt, ik snap dat niet. Stel je voor hé! Dit moet ze kunnen, en dat mag wel van mij en dit niet. Kom op! Dat vind ik echt nergens op slaan. Ik vind dat je anderen moet accepteren zoals ze zijn. het is fijn als er dingen bij elkaar overeen komen als je verkering hebt. Helemaal mee eens. Maar eisen stellen. vind ik niet kunnen. Mensen zijn geen DINGEN die aan bepaalde eisen moeten voldoen.

ben ik helemaal met je eens! Ik vind het ook onzin om eisen te gaan stellen, al denk ik dat iedereen dat onbewust toch wel een beetje doet. Je hebt allemaal wel een bepaald beeld van hoe je je 'toekomstige' vriend/vriendin graag ziet, maar om mensen af te gaan wijzen omdat ze niet aan de voorwaarden voldoen vind ik echt belachelijk.
"Bevalt de nieuwe secretaresse?" " Ja zeker, maar we weten nog niet van wie."

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 mar 2004 19:42

Femke schreef:Hij moet lief zijn, humor hebben, minstens twee maal op een dag aan me denken...... :roll:

Wel 2x per dag aan je denken en weer niet bezitterig... :roll: Komt dat erop neer dat jij wel zijn gedachten wilt beheersen, maar hij niet die van jou mag claimen?

joepie schreef:Mariamagdalena schreef:
Ik denk dat wij zo lang samen zijn omdat we veel gemeenschappelijke interesses hebben, dus heel veel samen doen. Weinig mensen in onze omgeving zijn na zoveel jaar nog samen.

Misschien komt dat doordat je in een bepaalde omgeving leeft?
Want in mijn ongeving komt het zelden voor dat mensen scheiden.

Ssst, niet op elkaar ingaan dames, geen insinuaties, ja inderdaad, jullie komen beide uit een andere omgeving, oke, geeft niet, ho maar, relax... (voordat we weer aan het ruziemaken gaan... :mrgreen: )

Femke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Femke » 17 mar 2004 19:55

Aragorn schreef:
Femke schreef:Hij moet lief zijn, humor hebben, minstens twee maal op een dag aan me denken...... :roll:

Wel 2x per dag aan je denken en weer niet bezitterig... :roll: Komt dat erop neer dat jij wel zijn gedachten wilt beheersen, maar hij niet die van jou mag claimen?

Nee, dat bedoelde ik niet, ik hou inderdaad nit van claimen, vind het belangrijk om vrij te zijn in een relatie, zonder ook maar overal 'verantwoording' voor hoef af te leggen, dat heeft te maken met een kwestie van vertrouwen. Wat ik met dat twee maal op een dag bedoelde was meer, dat het wel gezond is, dat je een aantla keren per dag aan je geliefde denkt, dat doe ik ook, ik bedoelde dus, stel nou dat ie helemaal niet aan me denkt, nou, dat zou ik niet leuk vinden... en andersom ook niet, stel nou dat ik niet aan mijn vriend denk, dan zit er toch wel iets mis. En ik bedoel echt niet dat je constant in elkaars gedachten hoeft te zijn. Want dat lijkt me ook niet gezond.
De mooiste dingen in het leven zijn niet tastbaar.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 mar 2004 19:58

Femke schreef:
Aragorn schreef:

Nee, dat bedoelde ik niet, ik hou inderdaad nit van claimen, vind het belangrijk om vrij te zijn in een relatie, zonder ook maar overal 'verantwoording' voor hoef af te leggen, dat heeft te maken met een kwestie van vertrouwen. Wat ik met dat twee maal op een dag bedoelde was meer, dat het wel gezond is, dat je een aantla keren per dag aan je geliefde denkt, dat doe ik ook, ik bedoelde dus, stel nou dat ie helemaal niet aan me denkt, nou, dat zou ik niet leuk vinden... en andersom ook niet, stel nou dat ik niet aan mijn vriend denk, dan zit er toch wel iets mis. En ik bedoel echt niet dat je constant in elkaars gedachten hoeft te zijn. Want dat lijkt me ook niet gezond.

Ja, nee, ja, is al goed... :wink: Het was ook een beetje om te stangen.. Maar ik vind dat zelf ook wel erg belangrijk ja (dat wat jij nu beschrijft).

Centrifugist
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Centrifugist » 17 mar 2004 20:51

Ik ben nu al zolang vrijgezel :D dat ik alleen genoegen neem met een hele mooie............. :D :D Kortom de perfecte.
de klompn mai anholn

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 18 mar 2004 11:34

En wie is er zo perfect? Met zo'n instelling blijft je vrijgezel :)

Nogmaals: het stellen van eisen is belachelijk. Je past bij elkaar of niet, eisen sucks!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 mar 2004 11:37

Sterker nog: de perfecte vriendin lijkt mij een filosofische onmogelijkheid!

En wanneer pas je eigenlijk bij elkaar? Ik kan ook wel stellen: bij elkaar passen sucks! Mijn vriendin (nog wel :shock: ) en ik passen op meerdere punten niet echt bij elkaar, zijn iig anders. Maar als je elkaar dan toch kunt waarderen, boeie!

Terug naar “Archief”