Volgens mij is het ook belangrijk dat je in ieder geval een aantal gemeenschappelijke interesses hebt, want anders ga je op den duur uit elkaar groeien, dat heb ik bij een aantal koppels gezien. Dan komt (meestal de man) zo rond de 40 een vrouwtje tegen met wel dezelfde interesses, en gaat hij daar mee vandoor. Ik heb echt diverse huwelijke zo zien stranden.
Wel is het denk ik belangrijk, dat je ook dingetjes van jezelf hebt, dus andere interesses, maar het meest toch gemeenschappelijk.
Als je nl alleen andere interesses hebt, kun je daar ook niet oveer praten met elkaar, want de ander interesseert het nl niet, of begrijpt er niks van. Bijvoorbeeld voetbal. Mijn man houdt daarvan en kan daar met mij echt niet over praten, wel gelukkig met onze jongens en zijn vrienden, en omgekeert ben ik gek op honden en alles wat daarbij komt kijken, en daar is hij dus helemaal niet in geinteresseerd ("schat, ik heb vandaag zo'n leuk hondje getrimt") so what?
Ik denk dat wij zo lang samen zijn omdat we veel gemeenschappelijke interesses hebben, dus heel veel samen doen. Weinig mensen in onze omgeving zijn na zoveel jaar nog samen.