Moderator: Moderafo's
Het Weermannetje schreef:En daaraan kun je de ware kerk ook herkennen. Die zullen altijd streven naar het hoogste goed. Zij zullen proberen naar al de geboden Gods volkomen te wandelen.
1 Zo is er dan nu geen veroordeling voor hen, die in Christus Jezus zijn. 2 Want de wet van de Geest des levens heeft u in Christus Jezus vrijgemaakt, van de wet der zonde en des doods. 3 Want wat de wet niet vermocht, omdat zij zwak was door het vlees – God heeft, door zijn eigen Zoon te zenden in een vlees, aan dat der zonde gelijk, en wel om de zonde, de zonde veroordeeld in het vlees, 4 opdat de eis der wet vervuld zou worden in ons, die niet naar het vlees wandelen, doch naar de Geest.
Marnix schreef:Nee boontjes kunnen we niet zijn. Heilig zijn we wel. Lees de bijbel maar eens... staat er vol van dat we heilig zijn, geheiligd in Christus.
Heilig betekent trouwens niet: Zonder Zonde, of Bijzonder Vroom. Het betekent: Apart gezet, bijzonder.
Dit klinkt me toch weer te veel als wetsvolbrenging en eigen werken. Als je maar genoeg probeert, dan... De behoudenis is uitsluitend uit genade en niet uit werken der wet. In Rom. 7 kunnen we lezen dat elke poging om het heil te verwerven door wetsvolbrenging gedoemd is te mislukken.
Dit klinkt me toch weer te veel als wetsvolbrenging en eigen werken. Als je maar genoeg probeert, dan... De behoudenis is uitsluitend uit genade en niet uit werken der wet. In Rom. 7 kunnen we lezen dat elke poging om het heil te verwerven door wetsvolbrenging gedoemd is te mislukken.
Het Weermannetje schreef:Ik kan mezelf niet redden. Maar goed, het ging over de ware kerk.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 48 gasten