ineke-kitty schreef:Ayla: "maar ben je ook met innerlijke ontferming over hen bewogen die daar 'slachtoffer' van zijn'."
Laat ik duidelijk zijn beste Ayla. Ik ben met elk mens innerlijk bewogen, als zij Christus Jezus [nog] niet aangenomen hebben als de Enige Ware God, daar is dus de moslim geen uitzondering op.
Nogmaals, je dient de leer van de Islam niet te verwarren met personen die daar [zonder haakjes] inderdaad slachtoffer van zijn.
Je weet heel goed dat een praktiserende Moslim niets te "kiezen" heeft dan zich te onderwerpen aan de leer van de Koran en daarmee de Islam.
Je weet ook heel goed, dat ALS een moslim tot bekering komt in de Here Jezus Christus, hij/zij officieel verstoten wordt door vaak dichtbijstaande familie, en zelfs het risico loopt omgebracht te worden.
Dus ja, het is een wonder dat jij de Heer hebt mogen leren kennen, maar ga nu niet steeds afwijken van het feit dat de Islam gevaarlijk is, door aan mij te vragen of ik wel innerlijk bewogen zou zijn met de individuele moslim.
Ik weet als geen ander hoe groot dat risico is, daar hoef je mij inderdaad niet de les over te lezen, noch over het feit hoe gevaarlijk de Islam is, dat beleef ik namelijk elke dag, die angst, voor het verliezen van familie, of misschien zelfs mijn leven (en dat in Nederland!). Ik ben daarin niet de enige, veel vrienden van mij hebben zelfs moeten vluchten (vanuit het buitenland) omdat ze hun leven niet meer zeker waren. De waarheid over de Islam mag best eens aan het licht komen, mij gaat het om de toon waarop!
Ik geef je nu fatsoenlijk antwoord, maar in feite gaat het niemand wat aan, hoe, en op welke wijze ik mijn Evangelisatie aktiviteiten toepas, al meer dan 40 jaar.
Ik ben bijv. meer dan 25 jaar actief geweest binnen de organisatie "Open Doors" die veel aan evangelisatie doet onder Moslims.
Trek je conclusies dan maar.
Ik vroeg niet om jouw cv, ik vroeg me af, met de manier waarop je sprak over de islam, of je wel beseft dat het dan ook om mensen gaat, die daar onder lijden. Fijn om te lezen dat je je inderdaad om ze bekommert. Ik snap alleen jouw boze 'toon' niet, maar misschien komt dat omdat het bij geschreven tekst lastiger is om te begrijpen wat de ander bedoelt.