De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ayla
Sergeant
Sergeant

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor Ayla » 14 mei 2014 14:32

ineke-kitty schreef:Ayla: "maar ben je ook met innerlijke ontferming over hen bewogen die daar 'slachtoffer' van zijn'."

Laat ik duidelijk zijn beste Ayla. Ik ben met elk mens innerlijk bewogen, als zij Christus Jezus [nog] niet aangenomen hebben als de Enige Ware God, daar is dus de moslim geen uitzondering op.
Nogmaals, je dient de leer van de Islam niet te verwarren met personen die daar [zonder haakjes] inderdaad slachtoffer van zijn.
Je weet heel goed dat een praktiserende Moslim niets te "kiezen" heeft dan zich te onderwerpen aan de leer van de Koran en daarmee de Islam.

Je weet ook heel goed, dat ALS een moslim tot bekering komt in de Here Jezus Christus, hij/zij officieel verstoten wordt door vaak dichtbijstaande familie, en zelfs het risico loopt omgebracht te worden.
Dus ja, het is een wonder dat jij de Heer hebt mogen leren kennen, maar ga nu niet steeds afwijken van het feit dat de Islam gevaarlijk is, door aan mij te vragen of ik wel innerlijk bewogen zou zijn met de individuele moslim.

Ik weet als geen ander hoe groot dat risico is, daar hoef je mij inderdaad niet de les over te lezen, noch over het feit hoe gevaarlijk de Islam is, dat beleef ik namelijk elke dag, die angst, voor het verliezen van familie, of misschien zelfs mijn leven (en dat in Nederland!). Ik ben daarin niet de enige, veel vrienden van mij hebben zelfs moeten vluchten (vanuit het buitenland) omdat ze hun leven niet meer zeker waren. De waarheid over de Islam mag best eens aan het licht komen, mij gaat het om de toon waarop!

Ik geef je nu fatsoenlijk antwoord, maar in feite gaat het niemand wat aan, hoe, en op welke wijze ik mijn Evangelisatie aktiviteiten toepas, al meer dan 40 jaar.
Ik ben bijv. meer dan 25 jaar actief geweest binnen de organisatie "Open Doors" die veel aan evangelisatie doet onder Moslims.

Trek je conclusies dan maar.

Ik vroeg niet om jouw cv, ik vroeg me af, met de manier waarop je sprak over de islam, of je wel beseft dat het dan ook om mensen gaat, die daar onder lijden. Fijn om te lezen dat je je inderdaad om ze bekommert. Ik snap alleen jouw boze 'toon' niet, maar misschien komt dat omdat het bij geschreven tekst lastiger is om te begrijpen wat de ander bedoelt.
~❥ Visit many good books, but live in the Bible -- C.H. Spurgeon ❥ ~

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 14 mei 2014 14:52

Ayla

Je snapt alleen mijn boze 'toon' niet?

Nee, dat vinden er wel meer hier.
Je hoeft het niet te "snappen" hoor, als je maar "snapt" dat ik uitsluitend waarschuw voor de gewelddadige wijze waarop de Islam probeert de wereld te onderwerpen en oprukt naar het Westen als een "overstromende" macht.

En ja, daar ben ik behoorlijk "boos" over.

Ayla
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ayla » 14 mei 2014 15:19

ineke-kitty schreef:Ayla

Je snapt alleen mijn boze 'toon' niet?

Nee, dat vinden er wel meer hier.
Je hoeft het niet te "snappen" hoor, als je maar "snapt" dat ik uitsluitend waarschuw voor de gewelddadige wijze waarop de Islam probeert de wereld te onderwerpen en oprukt naar het Westen als een "overstromende" macht.

En ja, daar ben ik behoorlijk "boos" over.

Jammer dat je van mijn hele verhaal alleen dat aspect eruit pakt.
Wat denk jij dat we moeten doen? Wat is de oplossing om de 'overstroming' tegen te houden?

In het begin toen ik tot geloof kwam was ik zo vreselijk kwaad, had ik zo een boosheid richting de islam, ik voelde me zo bedrogen! Maar ik besefte al snel dat ik door die boosheid niet de liefde van Jezus aan moslims kon tonen. Door hun geloof af te kraken, gaan ze niet ineens wel in de Heere Jezus geloven. Door de islam zwart te maken, wordt het christendom niet ineens aantrekkelijker. Natuurlijk moeten we mensen wijzen op de fouten in de islam, maar toen ik moslim was dacht ik dat alles wat christenen zeiden leugens waren, dat had ik toch nooit geloofd! Wat ik wel kan doen is voorleven en uitleggen hoe Hij mijn leven heeft veranderd laten zien Wie Hij is. Dat Hij mensen echt verandert en het waard is om voor te leven!

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 14 mei 2014 16:08

Ayla

Er IS geen oplossing. Die zal pas komen als Christus Jezus Zijn Koninkrijk gaat oprichten, maar voordat dat zal gaan gebeuren, zal er nog een grote verdrukking komen, eerst voor Israel en daarna voor de volkeren.

Als jij denkt door voor te leven en te laten zien wat Christus in jouw leven heeft gedaan, moet je dat vooral doen, maar het zal er echt niet beter op worden in deze wereld.
In tegendeel.
De humanitaire gedachte is altijd al geweest, dat de mens zelf wel in staat zou zijn deze wereld te verbeteren/veranderen.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 14 mei 2014 16:46

ineke-kitty schreef:
Als jij denkt door voor te leven en te laten zien wat Christus in jouw leven heeft gedaan, moet je dat vooral doen, maar het zal er echt niet beter op worden in deze wereld.
In tegendeel.
De humanitaire gedachte is altijd al geweest, dat de mens zelf wel in staat zou zijn deze wereld te verbeteren/veranderen.

Fatalisme ten top [-X

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 14 mei 2014 17:18

Op naar Europa.

Al vanaf 680 kwamen Moorse schepen naar de oostkust van Spanje [ Barcelona,Valencia] om "de kust te verkennen".
Een Moorse generaal, Tarik ibn Zijad vroeg toen aan de kalief in Damascus toestemming om over te steken naar Europa.
Hij kreeg een leger van 7.000 man mee en stak in 711 de Straat van Gibraltar over.
Vanaf die tijd werd die plaats Jabal Tarik [= de rots van Tarik] genoemd.
Gibraltar is dus een verbastering van die naam. Deze Moslim legerleider veroverde binnen drie jaar het grootste deel van Spanje en Portugal.
Daarna ging de opmars verder.
Over de Pyreneeen Frankrijk in. Hertog Odo van Aquitaine [ Zuid-Oost Frankrijk] kon niet tegen de Moslims op.
Hij sloot dus een verbond en gaf een van zijn dochters aan emir Othman.
De Frankische hofmeier Karel was hier woedend over, begon een oorlog tegen Odo en versloeg hem. Hierop trokken de Moslims naar het Noorden en ergens tussen Poitiers en Tours ontmoetten de Frankische en Moorse legers elkaar.

Om een lang oorlogsverhaal kort te houden, meteen maar de uitslag, die waarschijnlijk al bekend is. Karel Martel won in 732 de slag bij Poitiers [ of de slag bij Tours, men kent de exacte locatie van die veldslag niet].
De volgende jaren voerde hij met succes oorlog tegen de Islamitische bezetting.
Het Arabische leger trok zich toen terug over de Pyreneeen en bleef nog eeuwenlang in Spanje.
De slag bij Poitiers is een keerpunt van de opmars van de Islam in Europa.
De eerste redding van Europa van de Islamitische overheersing.

De volgende keer ga ik in op het beleg van Wenen.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 14 mei 2014 17:33

ineke-kitty schreef:De volgende keer ga ik in op het beleg van Wenen.

Oehoe! Spannend!
Wanneer komen ze mij halen, welk deel is dat? (:)

Ayla
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ayla » 14 mei 2014 22:14

ineke-kitty schreef:Ayla

Er IS geen oplossing. Die zal pas komen als Christus Jezus Zijn Koninkrijk gaat oprichten, maar voordat dat zal gaan gebeuren, zal er nog een grote verdrukking komen, eerst voor Israel en daarna voor de volkeren.

In tegendeel.

Elke keer denk ik een heel redelijk en begrijpelijk antwoord te geven maar blijkbaar komt het niet aan wat ik probeer duidelijk te maken... Wat is je doel met het plaatsen van al deze stukken informatie als we toch helemaal niets kunnen doen?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 15 mei 2014 11:16

Ayla: "Wat is je doel met het plaatsen van deze stukken informatie als we toch helemaal niets kunnen doen?"

De Bijbel zegt dat wij zouden letten op de tekenen der tijden, acht zouden nemen op de dingen die staan te gebeuren in deze wereld, de mensen te waarschuwen voor de komende grote verdrukking waarin de antichrist zal regeren, zodat degenen die de Heer nog niet hebben aangenomen, nog de kans krijgen dat te doen, voordat het te laat is, en zij achter zullen blijven als de Gemeente plotseling weg zal zijn van deze aarde.

Ik neem niet zomaar aan dat een ieder die deze "stukken" leest, automatisch behoort tot het Lichaam van Christus Jezus, namelijk de Gemeente.
De gelovigen in Christus hebben niets te vrezen, en degenen die hun Bijbel kennen, weten inderdaad dat zij niets kunnen "doen" aan de dingen die zullen gaan gebeuren met deze wereld.

Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat de Islam een grote rol gaat spelen daarin, en degenen die menen dat het allemaal wel "mee zal vallen" en het met een "korreltje zout" nemen, wil ik dan nog eens op de feiten wijzen daarmee.

Dat dat niet in "dank" wordt afgenomen, is niet mijn probleem, ik ben van mening dat er gewaarschuwd dient te worden voor de "opmars van de Islam" .

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 15 mei 2014 12:20

Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat de Islam een grote rol gaat spelen daarin, en degenen die menen dat het allemaal wel "mee zal vallen" en het met een "korreltje zout" nemen, wil ik dan nog eens op de feiten wijzen daarmee.

Ik ben daar niet zo bang voor want het blijven minimale minderheden. De meesten willen echt geen kalifaat stichten.
Het is maar klein groepje dat zoiets wil bereiken, hetgeen zal blijken een utopie te zijn.
Waar zie je in Nederland een overheersing door moslims?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 15 mei 2014 13:10

Hubert

Ik haal er de Schrift dan maar even bij.

In Daniel 9:27 staat:
En hij [= de antichrist] zal velen het verbond versterken een week [= 7 jaar] en in de helft der week [NA 3,5 jaar] zal hij het slachtoffer en het spijsoffer doen ophouden, en over den gruwelijken vleugel zal een verwoester zijn, ook tot de voleinding toe, die vastelijk besloten zijnde, zal uitgestort worden over den verwoeste.

Er zal dus verwoesting zijn tot het einde toe. Het is vastbesloten en zal gebeuren.
Ook in Daniel 7:21 staat dat de hoorn [= de antichrist] krijg [= oorlog/strijd] voerde tegen de heiligen [= het Joodse volk] en dat hij die overwon:

Daniel 7:21
Ik had gezien, dat diezelve hoorn krijg voerde tegen de heiligen, en dat hij die overmocht.

Precies hetzelfde verhaal staat daarna nog een keer in Daniel 7:25:
En het zal woorden spreken tegen den Allerhoogste, en het zal de heiligen der hoge plaatsen verstoren, en het zal menen de tijden en de wet te veranderen, en zij zullen in deszelfs hand overgegeven worden tot een tijd, en tijden, en een gedeelte eens tijds.

Met de tijdsaanduiding " tijd", en tijden, en een gedeelte eens tijds" wordt een periode van 3,5 jaar bedoeld. Uit het verband blijkt dat dit de tweede helft van de 70e week van Daniel is.
In deze 3,5 jaar is er inderdaad oorlog en wordt er krijg tegen de heiligen [= het Joodse volk] gevoerd.

Welke religie zou nu in dit "plaatje" beter passen dan de Islam, die vastbesloten is het Joodse volk uit te roeien?

De antichrist zal zich echter niet beperken tot het Joodse volk, want in Openbaring 13:7b staat toch heel duidelijk:
En hetzelve [ = die hoorn = de antichrist] werd macht gegeven over ALLE geslacht, en taal, en VOLK, dus OOK het Nederlandse volk.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 15 mei 2014 18:21

Soedanese vrouw verkiest doodstraf boven Islam.

De Soedanese vrouw die moest kiezen tussen de doodstraf en de Islam, weigert om haar eigen geloof op te geven.
De vrouw zal daarom worden opgehangen.

Bron: de Telegraaf.

Ontzettend moedig van deze vrouw.

Marloes1g
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Marloes1g » 15 mei 2014 19:27

Ayla, jij hebt goed begrepen wat de liefde van Christus inhoudt.
Haat en angst verspreiden heeft altijd al geleid tot geweld. Moord en doodslag..
Die dat doen zijn geen navolgers van Christus; kennen Hem zelfs niet zoals Hij gekend moet worden ter zaligheid.
Blijf jij maar voorleven en vertellen wat de Heere Jezus in jouw leven heeft gedaan en nog doet in zachtmoedigheid en liefde tot je naasten.
De Heere zegt daarvan: "Leert van Mij dat Ik zachtmoedig en nederig van hart ben en gij zult rust vinden voor Uw ziel".
Haat en verbittering is geen rust voor de ziel en dus geen vrucht van het ware zaligmakend geloof.
Sterkte in je strijd maar de Heere is Verwinnaar in de strijd en geeft Zijn volk de zegen.
Houdt dat nu maar vast.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 15 mei 2014 21:05

@ineke-kitty..
Je loopt wel steen en been te klagen over een ander geloof..
zelf ben je ook niet altijd even vriendelijk of netjes naar de ander toe hier op het forum..
Je loopt ons eerder af te snauwen..
zal wel een reden voor zijn (of niet) maar ik denk dat hier wel wat mensen het met mij eens zijn..

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 15 mei 2014 21:49

anoniem: "je loopt ons eerder af te snauwen"

Ik had me voorgenomen niet meer te reageren op jouw inhoudloze reacties, maar nu maak je het toch te bont.
Ik snauw geen mens af. Ik wijs deze beschuldiging dan ook met klem af, en wens verder niets te maken te hebben met mensen die zelf keer op keer minachtend reageren op de post die ik hier plaats over de Islam en menen mij persoonlijk te moeten aanvallen.
Waarvan akte.

Terug naar “Archief”