Hoe zien wij de predikant?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elbert
Moderator

Re: Hoe zien wij de predikant?

Berichtdoor elbert » 11 feb 2014 12:02

schelpje3 schreef:Er stierven ook dominees op de kansel.
Zelf ben ik geboren op dezelfde zondag dat de predikant van de gemeente waar mijn ouders lid van waren, overleed. Op de kansel werd hij onwel en op weg naar het ziekenhuis overleed hij.
O ja, hij had dezelfde voornaam als ik.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 11 feb 2014 20:27

schelpje3 schreef:Of neem ds. J. H. Koster, die in Montfoort de dienst meer dan twee keer zo lang aanhield omdat de zondagse (!) kermis pas mocht beginnen als de kerk uit was… Totdat de veldwachter op de achterdeur van de kansel klopte en vroeg wanneer zijne eerwaarde eindelijk klaar dacht te zijn. Waarop ds. Koster snedig antwoordde dat dit alleen in de hemel bekend was

Zou deze man hiermee echt een reclame voor zijn kerk en voor zijn Zender zijn geweest?
Zou Jezus zelf dit ook zo hebben aangepakt? Of zou Hij Zijn Woord juist gesproken hebben op de kermis?

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 11 feb 2014 20:28

elbert schreef:Zelf ben ik geboren op dezelfde zondag dat de predikant van de gemeente waar mijn ouders lid van waren, overleed. Op de kansel werd hij onwel en op weg naar het ziekenhuis overleed hij.
O ja, hij had dezelfde voornaam als ik.

Heftig. Kan me dan inderdaad voorstellen dat een jongen die op dezelfde dag geboren word 's mans naam meekrijgt!

Terug naar “Archief”