Troonsafstand Koningin Beatrix

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Floppie
Sergeant
Sergeant

Re: Troonsafstand Koningin Beatrix

Berichtdoor Floppie » 23 mar 2013 15:21

boer schreef:Ja die aandelen in Shell leggen geen windeieren.
Dat verklaart ook de dikke vriendschap met de Saoedi's en Dubai etc, waar slavernij (filipino's etc) nog aan de orde van de dag is.
Het bezit van een bijbel levert er gevangenisstraf op en de verspreiding ervan de doodstraf.
daar kon.Beatrix wel eens over gehoord?

Misschien is het handig als je eens met valide bronnen komt. Je roept van alles en ik ben het met je eens dat het koningshuis ook fouten heeft gemaakt, maakt en zal maken, maar daarvoor zijn het mensen. Alleen is het erg triest als je dingen naar voren gaat halen die je vermoedt maar waar je totaal geen grond voor hebt. Dus graag valide argumenten en geen woeste uitspraken zonder reden.
Floppie heeft het forum nu definitief verlaten.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 23 mar 2013 15:30

Boer, ik neem aan dat jij wel eens in een auto rondrijdt?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 23 mar 2013 20:52

Optimatus schreef:Boer, ik neem aan dat jij wel eens in een auto rondrijdt?

Zelden, ik heb alleen een motor :-)
De grondstof voor het maken van plastic is ook aardolie.
Ik snap nl. al welke weg je wilt gaan. ;-)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 23 mar 2013 20:56

Dan is het jou bekend dat de (asfalt)weg (jawel, ook olie) leidt naar de conclusie dat iedereen meelapt voor de Shell. Dat H.M. daar een paar aandeeltjes van heeft, is dan ook gewoon slim beleggen.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 23 mar 2013 21:08

Optimatus schreef:Dan is het jou bekend dat de (asfalt)weg (jawel, ook olie) leidt naar de conclusie dat iedereen meelapt voor de Shell. Dat H.M. daar een paar aandeeltjes van heeft, is dan ook gewoon slim beleggen.
Mwah, met een paar aandeeltjes Shell wordt je geen multimiljardair, denk ik.
Het is vooral oud vermogen.

kwam nog een leerzame video tegen op youtube

http://www.youtube.com/watch?v=tYwPimYdCK8

Als er onwaarheden inzitten, hoor ik het graag.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 23 mar 2013 21:20

Ik heb eerder al uitgelegd dat het Huis van Oranje-Nassau halverwege de 19e eeuw zo arm als een kerkrat was. Ik denk dat een deel van mijn eigen familie over ouder geld beschikt dan de Oranjes.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 23 mar 2013 21:28

Optimatus schreef:Ik heb eerder al uitgelegd dat het Huis van Oranje-Nassau halverwege de 19e eeuw zo arm als een kerkrat was. Ik denk dat een deel van mijn eigen familie over ouder geld beschikt dan de Oranjes.

In geld msschien, maar weet je hoeveel onroerend goed ze bezitten?
Ook nog interessant:

http://www.express.be/joker/nl/platdujo ... 184996.htm

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 23 mar 2013 21:36

Hoeveel o.g. bezitten de Oranjes?

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 23 mar 2013 21:47

Optimatus schreef:Hoeveel o.g. bezitten de Oranjes?

Ook dat is geheim, natuurlijk (en boeit me eigenlijk ook niet zo)
Maar wat vind je van die video?
Aannemelijk?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 23 mar 2013 22:16

Bezit van o.g. lijkt me een slimme belegging, zeker in grote steden. Ongetwijfeld zullen er wel meer instanties zijn die dergelijke portefeuilles hebben.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 25 mar 2013 11:05

Dit las ik net op RD.nl:

Koning Willem-Alexander heeft straks geen militaire rang meer. Daarmee vormt hij een uitzondering ten opzichte van zijn Europese collega’s.

Dat blijkt uit een inventarisatie die deze krant heeft gemaakt. De koningen van Zweden, Noorwegen, Spanje, België, de koninginnen van Engeland en Denemarken en de groothertog van Luxemburg zijn allemaal opperbevelhebber van de strijdkrachten. De koningen en de groothertog hebben ook allemaal de rang van admiraal of generaal.

Het gaat om een eretitel. De vorsten kunnen in geen van de landen zelf het leger commanderen. De uiteindelijke bevoegdheid ligt in alle landen bij regering en parlement. Dat neemt niet weg dat de mannelijke monarchen in Europa –met uitzondering van Willem-Alexander– wel allemaal de hoogste militaire rang(en) hebben.

Ook in het Nederlandse leger zijn officieren die het opmerkelijk vinden dat Willem-Alexander als koning geen militaire status meer heeft. Een viceadmiraal buiten dienst van de marine noemt het verrassend. Bij sommige marineofficieren leefde de hoop dat de oude rang van admiraal weer nieuw leven zou worden ingeblazen.

Ook historische gezien is het besluit om Willem-Alexander geen hoge officiersrang te geven nieuw. Zijn mannelijke voorgangers waren allemaal nauw aan het leger verbonden en hadden hoge officiersrangen. Wel is het zo dat ook de koninginnen Wilhelmina, Juliana en Beatrix geen generaals- of admiraalsrang hadden.

De prins zelf stelde recent in de Defensiekrant dat hij zijn militaire status moet neerleggen: „Aangezien de Koning behoort tot de Nederlandse regering, kan ik geen actief dienend militair meer zijn.” Onduidelijk is waarom de koning geen militaire rangen met de aanduiding reserve heeft kunnen houden.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 25 mar 2013 11:15

schelpje3 schreef:Dit las ik net op RD.nl:

Koning Willem-Alexander heeft straks geen militaire rang meer. Daarmee vormt hij een uitzondering ten opzichte van zijn Europese collega’s.

Dat blijkt uit een inventarisatie die deze krant heeft gemaakt. De koningen van Zweden, Noorwegen, Spanje, België, de koninginnen van Engeland en Denemarken en de groothertog van Luxemburg zijn allemaal opperbevelhebber van de strijdkrachten. De koningen en de groothertog hebben ook allemaal de rang van admiraal of generaal.

Het gaat om een eretitel. De vorsten kunnen in geen van de landen zelf het leger commanderen. De uiteindelijke bevoegdheid ligt in alle landen bij regering en parlement. Dat neemt niet weg dat de mannelijke monarchen in Europa –met uitzondering van Willem-Alexander– wel allemaal de hoogste militaire rang(en) hebben.

Ook in het Nederlandse leger zijn officieren die het opmerkelijk vinden dat Willem-Alexander als koning geen militaire status meer heeft. Een viceadmiraal buiten dienst van de marine noemt het verrassend. Bij sommige marineofficieren leefde de hoop dat de oude rang van admiraal weer nieuw leven zou worden ingeblazen.

Ook historische gezien is het besluit om Willem-Alexander geen hoge officiersrang te geven nieuw. Zijn mannelijke voorgangers waren allemaal nauw aan het leger verbonden en hadden hoge officiersrangen. Wel is het zo dat ook de koninginnen Wilhelmina, Juliana en Beatrix geen generaals- of admiraalsrang hadden.

De prins zelf stelde recent in de Defensiekrant dat hij zijn militaire status moet neerleggen: „Aangezien de Koning behoort tot de Nederlandse regering, kan ik geen actief dienend militair meer zijn.” Onduidelijk is waarom de koning geen militaire rangen met de aanduiding reserve heeft kunnen houden.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Het antwoord op die laaste vraag, is hopelijk gebaseerd op een motief, gebaseerd op nog een beetje realisme.
Je kunt dan wel hetzelfde soort jasje aantrekken als Brezjnev, incl al de speldjes, maar een eretitel moet Je natuurlijk wel verdienen en niet krijgen omdat je achternaam toevallig koninklijk is.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 25 mar 2013 21:48

Ik zou het geen probleem vinden om W.A. ook een mooie rang te laten houden.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 26 mar 2013 07:47

Optimatus schreef:Ik zou het geen probleem vinden om W.A. ook een mooie rang te laten houden.

Dan moet ie hem wel verdiend hebben, natuurlijk.
Wees anders blij dat die poppenkast juist weggedaan wordt.
Straks krijgen de prinsesjes ook allemaal een 10 op hun rapport, omdat ze prinses zijn.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 26 mar 2013 10:02

De operette wordt steeds leuker. Maxima bij de Milva?
Wanneer houden we eens op met die onzin van een erfelijk koningschap? Het past m.i. niet in een echte democratie. Waarom hechten zoveel zware christenen zo aan dit koningshuis? Het is mij echt een raadsel. De bijbel is er duidelijk over: vest op prinsen geen betrouwen!
Vroeger had het wellicht zin, maar tegenwoordig is het echt folklore, die ook nog eens heel duur is. We zijn toch heel goed in staat zelf een regering te kiezen.
Het gaat mij niet om de personen, maar wat heeft WA eigenlijk voor bijzonders gepresteerd in zijn leven, behalve het sprookje (vroeger met tegenzin) in stand houden?

Terug naar “Archief”