Naar iedereen behalve Horeb?schaapje schreef:Naar wie was die opmerking nouschelpje ?
Moderator: Moderafo's
Naar iedereen behalve Horeb?schaapje schreef:Naar wie was die opmerking nouschelpje ?
schaapje schreef:Tja Riska dat denk ik ook, en die kan er wat van hé....zo christelijk reageren bedoel ik.
En hij lijkt er nog trots op te zijn ook, want gelukkig is hij altijd zo...zei die.![]()
Ik snap er soms geen snars van, daar moet ik dan een voorbeeld aan nemen![]()
Want in zijn kerk zitten de ware kinderen Gods.
Soms denk ik wat zit ik op dit web te doen
Riska schreef:Ik denk dat het te maken heeft met de omgeving waarin je bent opgegroeid en wat je vanaf baby (bij wijze van spreken) met de paplepel hebt ingegoten gekregen.
Van wat ik hier op Refoweb gelezen heb in de loop der jaren had ik voordat ik hier terechtkwam, nog nooit gehoord. Maar als je alleen onder die prediking komt en catechese krijgt die daarop is gebaseerd, dan is het een 'logische reactie'.
schelpje3 schreef:Ontmoeting met mondchristen.
Ze bestaan !
Mensen die LIJKEN vroom te zijn, waar christen, maar slechts met de mond en niet met het hart.
quote="Noir"
Voel je je alleen daar over bewogen? Ik voel me nog meer bewogen over de mensen die menen Jezus te hebben maar die straks voor eeuwig teleurgesteld worden.
Lukas 13
En Hij zal zeggen: Ik zeg u, Ik ken u niet, van waar gij zijt; wijkt van Mij af, alle gij werkers der ongerechtigheid!
Je mag wel weten wat er in mijn hart is hoor: ik voel me bewogen over al die mensen die vast zitten in het systeem denken en een voorwaardelijk evangelie.
Voel je je alleen daar over bewogen? Ik voel me nog meer bewogen over de mensen die menen Jezus te hebben maar die straks voor eeuwig teleurgesteld worden.
Nog nooit? Dan heb je de Bijbel niet goed gelezen. Lees psalm 17 eens.
'Ik zet mijn treden in Uw spoor,
opdat mijn voet niet uit mocht glijden.
Wil mij voor struikelen bevrijden en ga mij met Uw heillicht voor.'
Lees Psalm 121:
Ik hef mijn ogen op naar de bergen, vanwaar mijn hulp komen zal.
Mijn hulp is van den HEERE, Die hemel en aarde gemaakt heeft
Dan je vraag nog voor de aardse talenten?
Weleens van algemene genade en bijzondere genade gehoord?
Noir schreef:Oordeel ik? Volgens mij is het puur Bijbels wat ik citeer. Oordeel ik over jou, 1a2b3c, Schepje etc.? Nee. Ik wil wel graag waarschuwen want dat is ook mijn plicht om dat te doen.
Er staat niet voor niks in de Bijbel:
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten