Gezin en financiën deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor ajl » 09 mar 2010 15:09

Ik ben het helemaal met sterretje eens. Ik wil ook goed en lekker eten met afwisseling en niet elke dag uit een pot of blik en/of zakje. Dat kan soms inderdaad ook met spullen van de Aldi of iets dergelijks, maar daar hebben ze ook niet heel veel keus in groente en fruit. Dat haal ik altijd bij de AH.
En vis eten doen wij ook heel regelmatig. Ik vind het belangrijk dat ook Hugo dat leert eten en niet bij voorbaat al roept dat hij vis niet lust.

Ik wil ook altijd wat lekkers in huis hebben als er visite komt en persoonlijk vind ik het wat karig als er maar 1 pak koeken in huis is voor een hele week. Ik hoef daar bij mn man ook niet mee aan te komen.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 09 mar 2010 15:18

Wij hebben eigenlijk ook altijd wel lekkere koeken in huis. Meestal voor de visite. Zelf eten wij vrij laat (half acht) en als we dan rond half negen klaar zijn en koffie drinken hebben we vaak geen zin in koek meer. Mijn man neemt wel elke dag een lekkere koek mee naar zijn werk en ik heb altijd liga/sultana in de la liggen op kantoor.

Net even in de pauze eten gehaald. 3x vlees en 2x aardappels voor nog geen € 6,-. Vandaag eet ik alleen iets makkelijks en morgen eet ik bij een vriendin. Zijn we deze week ook weer klaar!

Wat wij wel altijd in huis hebben is chips en ijs. Als het er niet is valt het mijn man op. Is het er wel, ligt het gerust 3 weken in de kast voordat het open gaat :wink: . Ik heb niet het idee dat we zuinig aan doen en overal op letten. We hebben het goed, maar geven toch minder uit dan eerder. Maar meer omdat we nu bewuster dingen kopen of juist niet. En de dingen die we eerder uit gemakzucht kochten blijken we helemaal niet te missen. Het zoveelste shirtje (wat vervolgens in de kast beland), paar leuke sokken (heb er nog een berg), allerlei lekker dingen (die we vervolgens niet opeten omdat we weinig thuis zijn), iets lekkers op het station halen etc.
Nu ik bewuster dingen koop geniet ik er ook meer van! :D.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 09 mar 2010 17:48

ajl schreef:Een knipcursus volgen wil ik absoluut niet. Ik vind dat je eigenlijk altijd kunt zien wie de kinderen en partner zel knippen. Je volgt 1x een cursus en knipt altijd hetzelfde kapsel. Een kapster moet zich ook vaak bijlaten scholen en nieuwe kniptechnieken leren. Een tondeuse gebruiken bij een jongen/man vind ik ook heel lelijk en zal dit bij Hugo ook zeker niet gaan doen. Nu heeft hij nog niet zoveel haar dus dat scheelt weer. Als zijn haar gaat groeien, wil ik het sowieso wat langer hebben i.p.v opgeknipt.

Nou daar ben ik het niet mee eens.
Mijn moeder heeft ook een knipcursus gedaan. Ze knipt iedereen precies altijd goed. Nooit te kort, nooit te lang. Ze doet ook altijd wat anders, dan heeft ze iets in haar hoofd en dan gaat ze dat knippen. Dus niet altijd hetzelfde...Ze vraagt bij mij bijvoorbeeld altijd: mag ik wat nieuws proberen? En ik vind het altijd oke en ben het nooit zat.
M'n zus is ook vaak beter tevreden over m'n moeder als over de kapper.
Het voordeel is dat ze echt weet hoe kort je het wil en dat ze dan niet teveel er afknipt.
Maar er zijn idd ook kinderen die een knippende vader of moeder hebben en die alleen de puntjes eraf halen en verder niets... (en dan is het ook vaak scheef)
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 09 mar 2010 17:58

de kapper wil mijn haar ook iedere keer verven, elke knipbeurt begint ze er over. mijn ouders waren ook allebei vroeg grijs. Ik ben 36, je ziet af en toe er wel een grijze tussen, maar ik heb er geen last van.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 mar 2010 18:52

@annet: haak ff in op jou gevulde koek mee naar school! hier heeft dan deze uk echt een probleem, ze kan hoog of laag springen! gezond en anders niks! ik neem ook niet dagelijks een gevulde koek als tussendoortje! dus zal het voor haar, ontbijtkoek worden, of zag vanlaatst een moeder die geroosterd brood met kaas ertussen had uitgestoken met leuke figuurtjes. Niet duur, maar wel verantwoord en gezond.

@ajl.. mijn man heeft geen andere opties voro kapsels! dat stijle stugge haar belieft maar één ding, en dat is... lekker kort!

hier ook geen zelf brood bakken. Geen tijd voor en daar komt nog bij dat je ook weer zo giga aparaat moet kopen. Hier kost een bol brood wat prima te eten is 89 cent. daar ga ik echt niet voor bakken.

nina: het gebeurd hier wel eens als mensne onverwachts komen ik niks heb. Als ze kort van tevoren nog bellen, de iwnkel zit haast om de hoek dus op een holletje ben ik met twee min weer terug, met koek, en anders zeg ik gewoon eerlijk dat ik geen koek heb, jah.. pech! Gelukkig bellen mensen altijd van tevoren en anders heb ik altijd ontbijtkoek liggen! smaakt ook heerlijkb ij koffie, soms ligt er ngo een gekregen reep chocola! met dank aan de kinderverjaaragen op school, dus, dat kan dan mooi bij thee! :)

Heb overigens gelukkig geen last van hebberijen als ik de kruitvatfodler lees! vind alles prachtig maar ben het niet nodig, dus kan het dan prima laten liggen! Zelfs met kinderkleertjes heb ik daar geen moeite mee! dat is wel heerlijk! ik kan dus heerlijk shoppen, kijken kijken en niks kopen! haha

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 mar 2010 19:13

Ik snap niet zo dat mensen denken dat je met verse groenten duurder uit bent. Ik heb vandaag flink wat witlof gehaald, voor 2 dagen zelfs, omdat ik morgen moet werken, was ik 70 cent voor kwijt. Gewoon goed kijken naar aanbiedingen en seizoensgroenten, het heeft niks met potjes enzo te maken. Een pot sperziebonen is duurder dan wanneer de bonen in de aanbieding zijn en het seizoen er voor is.
Vlees en vis is niet goed elke dag, dus is makkelijk op te besparen.
Wij hebben ook lange tijd geleden samen met familieleden een koe gekocht, geslacht door de slager, en dan allemaal 1/4e deel. Dan heb je 50 kilo rundvlees van perfecte kwaliteit, en stukken goedkoper dan in de winkel. Nadeel is wel dat je vriezer stampvol zit en je ook nog ergens een andere vriezer moet hebben.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 09 mar 2010 19:34

Hier nog één die wel van lekker en goed eten houdt :D Ik kijk best uit wat ik koop en omdat wij alle vier heel weinig eten ben ik ook niet zo heel veel per week kwijt aan boodschappen, 60 a 70 euro ofzo, incl luiers. Maar zeker zondags staan er altijd wel lekkere dingen op tafel hoor. Toastjes, olijven, verschillende kaasjes, tapenade...zeker ons oudste dochter geniet er onwijs van. En wijzelf vinden het ook heel gezellig. Doordeweeks eten we vaak 'gewone' kost met net even wat extra's. Bijvoorbeeld bonen met ham en champignons of sla met geitenkaas enzo. En zeker één keer per week vis; heerlijk! Met die olijven is het trouwens wel grappig: als wijzelf ze niet snel genoeg opeten hebben de meiden ze al opgegeten. Vooral de jongste is er helemaal dol op en die is nog maar net twee, echt grappig, de meeste kinderen spugen die dingen direct weer uit :wink: O ja, en lekkere koeken zijn er hier altijd in huis; als die er niet zijn krijg ik ruzie met m'n man 8) En bakken ja, niet al te duur maar wel erg lekker en zo heb je altijd wel wat in huis voor onverwacht bezoek.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 09 mar 2010 19:47

Ik denk dat wij zo'n 80 pond per week kwijt zijn aan wekelijkse boodschappen, als er Pampers of kattenvoer of wasmiddel nodig is, dan meer. Verder vlees van de boerenmarkt eens per twee weken. Dan nog wat we tussendoor kopen aan extra melk, wat lekkers voor tussen de middag etc etc. Ik vind het belangrijk dat Michael 3 verschillende soorten fruit en tenminste 1 groente per dag eet. Dus er gaat heel wat doorheen. Wij eten overigens als bouwvakkers ;) Ik bak zaterdag altijd voor het weekend, lekkere muffins of ander gebak. Voor door de week lekkere koeken of stroopwafels (uit NL) bij een 'speciale' weekdag. Ik houd gewoon van lekker eten :oops: O ja, en bijvooorbeeld ipv pizza's uit de diepvries maak ik ze gewoon zelf met bloem, gist etc etc. Nog lekkerder ook maar als je ziet hoeveel het scheelt...
@Merisja: Michael houdt ook van olijven! En rode pesto etc etc. Vanaf dat het 'mocht' eet hij echt alles wat wij ook eten (tenminste, geen chocola en koffie/thee) en daar plukken we nu echt de vruchten van. DV volgende week hopen we naar Istanbul te gaan en ik weet dat ik me geen zorgen hoef te maken of Michael het eten wel gaat lusten =P~
Ik ga bijna nooit naar de kapper, misschien twee keer per jaar. Heb makkelijk haar en draag het lang en opgestoken dus vandaar. Zoonlief eens per maand, rond de 8 pond, maar dat heb ik er graag voor over, want ik denk niet dat ik het geduld heb om hem zelf te knippen. Manlief eens per maand, 3 pond ofzo, krijgt korting via z'n werk.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 mar 2010 20:18

Wij hebben ook altijd verse groenten en heel af en toe uit de vriezer maar dat vinden wij vaak veel te waterig. Van de week had ik een spitskool(70cent) witlof 1kg (60cent) wortels weet ik de prijs niet meer maar was onder de euro.
Ik kan niet echt goed zeggen wat wij kwijt zijn aan eten en drinken omdat we drinken 1 keer in de 2 maanden groot inslaan en vlees slaan we ook groot in. Aardappels haal ik bij de boer super goedkoop appels haal ik ook bij een boerderij voor 50 cent de kilo (of nog minder)
Koek,snoep,chips is er altijd al eten we daar zelf zeer weinig van maar als er iemand onverwachts komt is er altijd iets lekkers. Ook kunnen er altijd mensen onverwachts mee eten er is altijd wel iets in de vriezer wat ik warm kan maken en een paar extra aardappels is ook zo gemaakt.
Vleeswaren en vlees komt allemaal vers van de slager (slacht nog zelf) en is vele malen goedkoper dan de AH of c1000 daar betaal ik voor een ons gebraden gehakt met kaas 1.70 en bij onze slager 89cent.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 09 mar 2010 20:56

Evelien schreef:
kwebbel schreef:met alle respect voor iedereen die al gereageerd heeft: ik wil best vertellen hoeveel ik kwijt ben voor vaste weekboodschappen e.d. Maar ik ga dus NIET mijn vaste lasten op internet kwakken. Wie weet wie er allemaal meelezen en dan heb ik de gasten nog niet meegerekend!

Maar waarom niet? kun je dat ook uitleggen?
Ik was laatst "betrapt" door iemand die ik zelf niet op hyves had zitten maar via via er achter was gekomen dat ik iets over m'n werk had gezegd. Stom natuurlijk van mij maar ik had uiteindelijk ook geen namen genoemd. Gewoon "iets" van een nieuwe opname. Tsja... daar kreeg ik een waarschuwing voor. Kan je nagaan dat ik amper collega's toen op hyves had en dat ze er gewoon achter kunnen komen! (tenzij je profiel EN dat van de ander naar wie je schrijft afgeschermd is) Ik bedoel maar... er kunnen zomaar collega's, vrienden, buren meelezen en schrijven. Ik moet er niet aan denken dat mensen van mij weten hoeveel ik per maand kwijt ben. Ik vind dat volstrekt overbodig. Zoals j-tap aangeeft: sommige dingen zijn echt privé en (algemeen bedoeld) sommige mensen moeten echt uitkijken wat ze schrijven. MissF schreef bijv. dat ze haar huis te koop had staan in Kesteren. Het duurde mij nog geen halve minuut om op Funda te kijken waar die stond en voor hoeveel. Met kwade bedoelingen zou er heel wat kunnen gebeuren. Snap je? Maar ff een voorbeeld hoor, ik val MissF hierbij niet aan (!!!!) maar zulke dingen vind ik te privé. Ik schrijf wel hoeveel ik voor boodschappen kwijt ben, dat is ieder voor zich. Maar bijv. een hypotheek, verzekeringen en vaste lasten. Nee hoor, daar heeft niemand wat bij nodig.

Ik probeer trouwens 3, à 4x per jaar naar de kapper te gaan. De kapster van m'n oude werk, daar betaal ik nog onder de 20 euro voor.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 09 mar 2010 21:12

kwebbel schreef:
Maar waarom niet? kun je dat ook uitleggen?
Ik was laatst "betrapt" door iemand die ik zelf niet op hyves had zitten maar via via er achter was gekomen dat ik iets over m'n werk had gezegd. [/quote]

Voorzichtig zijn op internet is geen schande [-X Er zijn toch ook zat inbraken omdat mensen op hyves haarfijn aangeven welke periode ze op vakantie zijn?
Dus, dat.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 09 mar 2010 21:14

Kate Spade schreef:Voorzichtig zijn op internet is geen schande [-X Er zijn toch ook zat inbraken omdat mensen op hyves haarfijn aangeven welke periode ze op vakantie zijn?
idd en dan nog vreemd afvragen: "O echt waar? Tsjonge dat wist ik niet." Een beetje slim figuur komt er zo achter......... En dan NU nog (terwijl er ZOVEEL media-aandacht is..) afvragen waarom, hoe, wat, waar en waarom... :x
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 09 mar 2010 21:36

LauraC schreef:..
Ik ga bijna nooit naar de kapper, misschien twee keer per jaar. Heb makkelijk haar en draag het lang en opgestoken dus vandaar. Zoonlief eens per maand, rond de 8 pond, maar dat heb ik er graag voor over, want ik denk niet dat ik het geduld heb om hem zelf te knippen. Manlief eens per maand, 3 pond ofzo, krijgt korting via z'n werk.

ik ga ook zoiets naar de kapper, en johan doe ik met de tondeuse. Dat ding heeft z'n geld al flink opgebracht, was geloof ik 25 euro, en hij doet het nog steeds, heb hem al heel wat keertjes gebruikt.
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 mar 2010 22:04

@Kwebbel, haha, een huis in Kesteren hebben wij nooit te koop gehad,maar zeker met de verkoop van een huis zou ik het juist van de daken schreeuwen. Iedereen mag weten wat we ervoor vragen, hoor. Graag zelfs :) Hoe sneller verkocht, hoe beter.
Met dingen als verhalen over werk zou ik idd voorzichtiger zijn. Maar het kan mij weinig schelen als de wereld weet hoeveel wij verdienen, al hoeft het van mij niet open en bloot op een site te staan. Maargoed, ik ben soms ook wel iets te open misschien :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 10 mar 2010 08:59

@ PPM: zo redeneerde ik ook 10 jaar terug :mrgreen: maar ik snap best dat ze echt geen zin hebben om elke dag hetzelfde mee naar school te nemen. Af en toe die gevulde koek of es een zakje chips is toch echt een verrassing voor ze. Meestal is het evergreen of sultana of zoiets. Fruit en groente eten ze bijna nooit bij mij, lusten ze niet maar ze krijgen wel elke dag groenten op hun bord, en (ff afkloppen) ze zijn nooit ziek.

@ Liefie: waar zit die slager? Moet ie ook maar een vestiging bij ons nemen. Ik vind de slager over het algemeen vreselijk duur, daar ga ik de laatste jaren niet meer heen. Jammer van het lekkere vlees maar ik wil gewoon elke dag vlees en dan maar wat minder kwaliteit alhoewel dat per supermarkt heel erg verschilt.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Terug naar “Archief”