Zwanger deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 7

Berichtdoor Jo'tje » 08 okt 2009 19:10

Tsja ik weet niet, het lijkt me ineens zo functioneel, terwijl ze daarvoor gewoon alleen 'mooi' waren. Daar zijn ze natuurlijk wel voor 'bedoeld', maar je hoeft er niet ineens mee te koop te lopen vind ik.
En als het een beetje discreet gebeurt, vind ik dat ook niet zo erg. En ik kan me indenken dat je met (huis)bezoek gewoon wilt blijven zitten, maar als je niet zo subtiel bent in het aanleggen, doe dat dan even uit het zicht o.i.d. Bovendien: huisbezoek duurt ook geen uren meestal, dus een beetje rekening ermee houden kan dan toch ook wel? Niet iedereen zit erop te wachten of vindt het normaal.
pobody's nerfect

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 okt 2009 19:15

Als mensen er niet tegen kunnen, dan had ik zoiets dan kijk je maar een andere kant op.. of gaat diegene maar ergens anders zitten..
BV is een heel natuurlijk iets.. en nee je hoeft niet met je borsten bloot te gaan zitten, maar dat is in principe ook niet nodig.. Als je gewoon discreet voedt, zie ik daarin geen enkel probleem..

En huisbezoek duurt hier toch zeker wel een uur.. ik ga niet mijn kind een uur lang laten wachten op eten, omdat er ouderlingen op bezoek zijn..
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 08 okt 2009 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 okt 2009 19:15

ehm.....ik zal je uit de droom helpen. Als er iets funest is voor je borsten dan is het een zwangerschap.....je krijgt dan om maar te zeggen echte moederborsten met langere tepels en grotere tepelhoven.....heeeeel lelijk,maar niets aan te doen. En dan heb je nog niet eens je kind de borst gegeven :wink: .

En over huisbezoek...dat duurt geen hele avond inderdaad, maar als je 2 x moet voeden op een avond dan doe je dat echt wel op tijd.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 okt 2009 19:43

tj heeft gelijk, je kunt het ook zo doen dat je er amper iets van ziet. Ik vind het juist wel een leuk gezicht, zo'n kleintje dat lekker bij z'n moeder drinkt.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 08 okt 2009 19:58

ik zou het ook heel mooi vinden zo'n kleintje aan de borst. Persoonlijk zou ik mij ontzettend bekeken worden. Er wordt bij alleen het woord borsten al met de tong uit de mond gezeten en sommige kijken er gewoon naar..... ik zou er niet aan moeten denken! GElukkig heb je idd een keus.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 08 okt 2009 20:49

Mensen kijken tegenwoordig amper.
Ik vind juist dat je waarderende blikken krijgt als je zelf voedt.
Anna Sofie is nu 11 maand en krijgt nog 5 keer per dag.
Ik vind het ideaal en zijzelf vindt het lekker.
Ik heb nooit het gevoel echt bekeken te worden.
De eerste keer moest ik wel even slikken maar daarna niet meer.
Time flies when you have none!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 08 okt 2009 21:25

Ik heb alle 4 zelf gevoed en nog nooit mensen half hangend over me heen gehad om maar wat te zien. Ik vind het wel raar dat mensen er een aanstoot aan nemen dat moeders hun kind in het openbaar voeden maar dat vrouwen een shirt met een heel diepe decollete aan hebben wordt als normaal gezien. Je ziet dan soms veel meer en dat de hele tijd door terwijl voeden, meestal, maar even is.

Nu nog maar even over bv en fv wel of niet geven. Ik kan makkelijk praten van tuurlijk bv want ik heb nooit een borstonsteking of spruw gehad. Zelf een hele erge stuwing ken ik (nog) niet. De keuze is voor mij dus ook nu weer erg makkelijk.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 08 okt 2009 21:41

ik heb ze ook alle 4 tot bijna een jaar gevoed, en ook echt overal, maar meestal hadden de mensen in mijn omgeving dat niet eens door, de asosiatie(hoe schrijf je dat?) met koeien, vindt ik nog al vreemd, aangezien kv van koeien komt , maar goed, De enige keer dat ik dat dacht was toen ik een elektrische kolf had geleend :mrgreen:

maar ik snap ook wel dat er nadelen aanzitten, maar ook een boel voor en ik vondt het altijd erg gezellig

ik vindt niet dat je hoeft te schamen als je kv geeft overigens.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 08 okt 2009 21:43

Nou, ik had het wel dat de mensen erboven op stonden dat ik bijna wilde vragen: ook een slokkie. En weet ook nog wel dat er een collega (lefgozertje van rond de 20) op kraamvisite was, manlief was net kaartjes uitdelen en de kraamverzorgster ging naar huis, nou dan zit je daar met je hebben en houden bloot!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 09 okt 2009 08:19

@ pol: in zo'n geval zou 'k het ook wel vervelend vinden ja.. helemaal in de kraamweek, dan zit je vaak ook nog wat te prutsen.

ik heb nooit gehad dat er mensen echt bovenop hingen, alleen m'n moeder en schoonmoeder in de eerste week om te helpen als het niet lukte :wink:
en m'n neefje van 3 dan.. die vond het ook allemaal wel interessant...
neefje: wat doet emmabeth?
ik: drinken
n: lust ze ook ijsthee?
i: nee, alleen melk
n: heeft mama ook zo'n borst?
i: ja, toen jij zo klein was dronk jij daar ook uit
n: ook met dat bjuine? (kan de r niet zeggen) :mrgreen:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 09 okt 2009 08:40

Ik vind het wel raar dat mensen er een aanstoot aan nemen dat moeders hun kind in het openbaar voeden maar dat vrouwen een shirt met een heel diepe decollete aan hebben wordt als normaal gezien. Je ziet dan soms veel meer en dat de hele tijd door terwijl voeden, meestal, maar even is.

Helemaal mee eens. Ik las laatst dat in Iran bv in het openbaar gewoon geaccepteerd is terwijl je daar nota bene verplicht een hoofddoek en lange jas dient te dragen!
Ik ga trrouwens fv geven. Mijn hele zwangerschap is een drama en ik heb er echt geen energie meer voor. Gynaecoloog zegt dat door de uitputting de kans sowieso klein is dat het goed op gang komt bij mij.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 09 okt 2009 09:51

Hoho, ik zeg niet dat het helemaal niet mag in het openbaar. Ik vind gewoon dat ze er soms zo mee te koop zitten. Dan is ook het hele argument van 'gezelligheid' wat mij betreft weg hoor. Doe het gewoon subtiel en als je dat niet lukt dan maar een sjaal of omslagdoek ofzo inderdaad.
pobody's nerfect

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 09 okt 2009 12:18

Pfft een hele discussie hier :wink: Ik denk dat ik het gewoon maar probeer, maar lukt het niet of iets dan ben ik er ook echt zo weer mee gestopt!! Ik ben ook een beetje bang dat ik er gewoon echt de energie niet meer voor heb straks.. Volgens mij vergt het best wat van je lichaam! En daarnaast idd je moet het altijd zelf doen, want kolven mag de eerste 2 maanden nog niet echt. Ben wel naar een voorlichtingsavond geweest over borstvoeding, maar mensen wat waren die PRO zeg! En iedereen eigenlijk, ik krijg geloof ik echt een schuldgevoel als ik het niet doe of als het niet lukt :( Mn ma heeft ons ook allemaal zelf gevoed dus die is ook helemaal pro-bv.. "Je hebt het toch niet voor niets?" zeggen veel mensen dan.. :roll:

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 09 okt 2009 12:24

Lenny schreef:want kolven mag de eerste 2 maanden nog niet echt

hoe kom je daaraan? heb ik nog nooit gehoord. ik moest de tweede dag al kolven omdat de kleine niet goed dronk.. en hoor ook wel van mensen die langere tijd kolven om het op gang te houden terwijl ze hun baby niet zelf kunnen voeden omdat die bijv in het ziekenhuis ligt ofzo.

Jo'tje schreef:Hoho, ik zeg niet dat het helemaal niet mag in het openbaar. Ik vind gewoon dat ze er soms zo mee te koop zitten. Dan is ook het hele argument van 'gezelligheid' wat mij betreft weg hoor. Doe het gewoon subtiel en als je dat niet lukt dan maar een sjaal of omslagdoek ofzo inderdaad.

hier ben ik het ook wel mee eens. ik ga ook niet voor de lol in het openbaar zitten voeden. als ik het enigszins kan inplannen doe ik het thuis of ergens rustig apart. maar dat lukt nou eenmaal niet altijd en dan ga ik er ook echt niet mee te koop zitten.
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 09 okt 2009 12:30

vpk schreef:
Lenny schreef:want kolven mag de eerste 2 maanden nog niet echt

hoe kom je daaraan? heb ik nog nooit gehoord. ik moest de tweede dag al kolven omdat de kleine niet goed dronk.. en hoor ook wel van mensen die langere tijd kolven om het op gang te houden terwijl ze hun baby niet zelf kunnen voeden omdat die bijv in het ziekenhuis ligt ofzo.

Dan is het een ander verhaal. Maar op die voorlichtingsavond zeiden ze als het gewoon goed drinkt aan de borst etc pas na min. 6 weken gaan kolven en in flesje geven ivm tepel/speen verwarring.

Terug naar “Archief”