kirdneh schreef: basistype zijn de als eerste geschapen dier met alle genetische kenmerken in zich.
Ok, vallen Leeuwen, lynxen en huiskatten onder hetzelfde "Basistype"?
Moderator: Moderafo's
kirdneh schreef: basistype zijn de als eerste geschapen dier met alle genetische kenmerken in zich.
kirdneh schreef:Punt 1. Er zijn ook bewijzen gevonden buiten de bijbel om.
kirdneh schreef:Punt 2. Iedereen mag mij een vraag stellen ongeacht de vraag, behalve vragen wat onzin is, maar dat geef ik wel aan.
kirdneh schreef:Punt 3. Definities zijn 'uitleggingen' die niet door iedereen gedragen worden, basistype zijn de als eerste geschapen dier met alle genetische kenmerken in zich.
kirdneh schreef:Punt 4. Met deze opmerking maak je je zelf belachelijk, dus kan ook weg.
hettys schreef:
We hebben al eerder vastgesteld dat de hoofdstukken in de bijbel pas heel veel later zijn ingedeeld. Het tweede scheppingsverhaal begint in Genesis 1: 4.
Zie bijvoorbeeld het ned. bijbelgenootschap:
http://www.voederbak.nl/index.php?main=art.Gen.1.schei
hettys schreef:
Volgens het eerste scheppingsverhaal groeide en bloeide alles al op de derde dag. In het tweede verhaal groeide er nog niets toen Adam werd geschapen.
hettys schreef:
Als ik kijk naar een ijsbeer, ten opzichte van andere beren, zie ik geen enkele vorm van degeneratie. integendeel. De ijsbeer heeft doorzichtige holle haren die waterafstotend zijn en zonnewarmte kunnen vasthouden. Ze hebben zelfs vliezen tussen de tenen om beter te kunnen zwemmen. Onder hun poten zitten aanpassingen om niet uit te glijden en hun voorpoten zijn heel groot, geschikt als peddels. Hun naam, Ursus maritimus, betekent zelfs 'zeebeer' Wie beweert dat het gaat om degeneratie mag dat even uitleggen.
hettys schreef:
Betekent dat nou dan dat 'Basistypen' niet de vertegenwoordigers zijn van een bepaalde familie, maar van een geslacht? Dan heeft Adam toch echt veel meer namen moeten noemen. De hondachtigen, (canidae) bestaan al uit 14 geslachten. de katachtigen uit minstens 8 geslachten, 5 geslachten beerachtigen, 11 geslachten kangoeroes, krokodillen bestaan uit 3 geslachten, maar daar vallen Alligators, kaaimannen en gavialen niet onder.
Maak van die 700 beesten maar vast 7000 beesten en tel daar alle uitgestorven dieren nog es bij op. En dan nog es ongelooflijk veel vogels reptielen en amfibieën.
Te veel om op te noemen.
hettys schreef:Dat ze nageslacht kunnen krijgen is alleen een bewijs voor het feit dat ze genetisch vrij dicht bij elkaar staan. Geen bewijs voor een basistype, want die heeft niemand ooit gevonden.
DesertRose schreef:@Hettys:
1. mijn vraag: heb je bronnen die je mening ondersteunen?
DesertRose schreef:Op een dag berooft een rover een ouder echtpaar. Dat verliep als volgt: hij komt binnen. allereerst neemt hij de sok met spaargeld mee. verder ook de trouwbijbel met koperen sloten. ten slotte verlaat hij de woning.
Als de man en de vrouw later bij de politie een verklaring indienen, klinken die als volgt:
De man:
Er is een rover in ons huis gekomen! hij heeft de sok met spaargeld meegenomen, en ook de trouwbijbel! toen ik thuis kwam was hij er niet meer
De vrouw:
Onze trouwbijbel is weg! en ook al ons spaargeld heeft hij meegenomen! ik vind het zo erg, we hebben niets meer. Ik heb de dief niet gezien.
De dief is gevangen, en wordt berecht. De rechter oordeelt als volgt:
Dit verhaal klopt niet. Volgens de man is een rover in het huis gekomen, maar de vrouw zegt geen dief te hebben gezien. ten tweede wás de trouwbijbel waarschijnlijk al weg volgens de vrouw, omdat ze daarná pas over een eventuele dief spreekt. Ten derde spreekt de vrouw uit, niets meer over te hebben. dat lijkt me onwaarschijnlijk, ze hebben nog minstens een huis.
Dus ik oordeel dat dit verhaal niet klopt.
kirdneh schreef:De beren hebben inderdaad een ongelooflijke variatie, geeft duidelijk blijk van een creator.
kirdneh schreef:jij gelooft dat we afstammen van een gemeenschappelijke voorouder, terwijl die ook nooit is gevonden.Hoe leg je dat uit dan?
Mortlach schreef:kirdneh schreef: basistype zijn de als eerste geschapen dier met alle genetische kenmerken in zich.
Ok, vallen Leeuwen, lynxen en huiskatten onder hetzelfde "Basistype"?
GRVDA schreef:GRVDA schreef:Die hebben we wel gevonden. Hoe leg jij dat uit?
Met vriendelijke groet,
kirdneh schreef:hettys schreef:
We hebben al eerder vastgesteld dat de hoofdstukken in de bijbel pas heel veel later zijn ingedeeld. Het tweede scheppingsverhaal begint in Genesis 1: 4.
Zie bijvoorbeeld het ned. bijbelgenootschap:
http://www.voederbak.nl/index.php?main=art.Gen.1.schei
Dat hebben wij niet vast gestelt, dit is nou waarom ik deze vertaling die jij voorstelt niet gebruikt, want die weet de indeling geeneens, en veronderstelt dat er een tijd voor genesis 1 vs 4 is die nergens op gebaseerd is.
Kirdneh schreef:hettys schreef:
Volgens het eerste scheppingsverhaal groeide en bloeide alles al op de derde dag. In het tweede verhaal groeide er nog niets toen Adam werd geschapen.
Waar lees jij dat dan?
Ik lees dat God een hof had geplant en daar heeft Hij de mens ingezet.
Kirdneh schreef:hettys schreef:Als ik kijk naar een ijsbeer, ten opzichte van andere beren, zie ik geen enkele vorm van degeneratie. integendeel. De ijsbeer heeft doorzichtige holle haren die waterafstotend zijn en zonnewarmte kunnen vasthouden. Ze hebben zelfs vliezen tussen de tenen om beter te kunnen zwemmen. Onder hun poten zitten aanpassingen om niet uit te glijden en hun voorpoten zijn heel groot, geschikt als peddels. Hun naam, Ursus maritimus, betekent zelfs 'zeebeer' Wie beweert dat het gaat om degeneratie mag dat even uitleggen.
Wie weet is de ursus maritimus wel de type waar alles van gedegenereerd is, dat weet je niet.Trouwens de haren zijn gewoon van keratine net zoals alle ander schepsels.(Daniel W. Koon, ‘Power of the polar myth’ New Scientist, April 25, 1998, p. 50.)
Misschein zijn de andere beren die eigenschap verloren van bv vliezen enz.Dus daar kun je gewoon het degenereerden in zien dacht ik zo.De beren hebben inderdaad een ongelooflijke variatie, geeft duidelijk blijk van een creator.
Kirdneh schreef:Nee, de basistypen zijn die dieren waar alle genetische kenmerken in zitten,dus als de lynx niet verwant is aan deze basistype dan zal of de lynx zelf een basistype zijn, maar volgens mij komt hij voort uit de basistype.Dat geloof ik, jij gelooft dat we afstammen van een gemeenschappelijke voorouder, terwijl die ook nooit is gevonden.Hoe leg je dat uit dan?
hettys schreef:DesertRose schreef:@Hettys:
1. mijn vraag: heb je bronnen die je mening ondersteunen?
bedoel je m.b.t. de verschillen tussen de twee Scheppingsverhalen? Die zijn volgens mij naleesbaar in de bijbel, maar het bijbelgenootschap schrijft er ook wel wat over. Er is veel over gepraat in theologische kringen.
DesertRose schreef:Ok. heb je er misschien wat verwijzingen naar? Ik bedoel niet naar de Bijbel, maar naar interpretaties, die jij ook ondersteunt
DesertRose schreef:nou, alleen de eerste link stuit me ontzettend tegen de borst.
a. er staan veel (typ)fouten in. Dus laat ze vooral geen commentaar hebben op fouten in de Bijbel
DesertRose schreef:b. Bovenaan staat: "Scheppingsmythen". Zo serieus als dat men de Bijbel neemt, zo serieus neem ik hen ook. niet dus.
DesertRose schreef:c. Waar baseerd men het op, dat de priesters dit verhaal geschreven(verzonnen hebben).
DesertRose schreef:sorry hettys, ik ga de andere stukken nog wel lezen. Het is even een eerste reactie, die vanuit mijn maag omhoog gestuwd word.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten