de pil deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Re: de pil deel 2

Berichtdoor elvira (gast) » 12 mei 2009 07:12

Ach, ik heb dat ding jaren geslikt (nu voor het eerst niet meer, waaaah! 8)) en de vrouwenarts stelde me altijd gerust dat het echt geen kwaad kan, zeker wanneer bepaalde aandoeningen niet in de familie voorkwamen (vooral trombose)...
Ik hoop trouwens dat het stoppen met de pil ook een beetje helpt met afvallen...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 mei 2009 07:16

toen ik eerder de pil slikte kwam ik wel aan.. omdat ik meer at doordat ik meer honger had..

nu kom ik niet aan.. want ik geef niet toe aan dat extra hongergevoel :mrgreen:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 mei 2009 07:44

Ik heb de pil ook jaaaaaren geslit ( 13 jaar om precies te zijn), maar ben er ook niet van aangekomen. Ik moet zeggen dat ik het altijd prima vond. Ik kreeg er ook geen honger van ofzo.
Stoppen met de pil heeft bij mij niet geholpen met afvallen, was nl. gelijk zwanger :lol:

*Annette*
Majoor
Majoor

de pil deel 2

Berichtdoor *Annette* » 27 mei 2009 10:11

Was gister toch bij de huisarts, gelijk maar even gehad dat ik steeds weer beroerder ga worden tijdens de menstruatie, dat ik daardoor er gewoon steeds tegenop ga zien.

Er was 1 ding aan te doen, en dat is aan de pil gaan. Dit had ik ook wel verwacht, heb stediril 30 meegekregen. Iemand ervaring mee??

Heb alleen een heel tweestrijdig gevoel erbij, magoed ga er iig wel mee beginnen zodra ik weer ongesteld word, ook i.v.m. de vakantie. Maar zien hoe het gaat, anders stop ik er zo weer mee ;).
Wat de toekomst brengen moge........

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 mei 2009 10:25

Waarom sta je in tweestrijd dan?
Ik heb geen ervaring met stediril 30, maar dat is de standaard pil op mijn werk voor de meiden. Is hetzelfde als veel andere pillen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 27 mei 2009 11:04

Ik heb stediril 30 geslikt, heb nergens last van gehad.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 27 mei 2009 14:09

Dan nog heb je weinig aan ervaring van anderen. Iedereen reageert anders op elke pil.
Bij de één werkt het prima, de ander heeft veel problemen en met een nieuwe pil juist niet.
Gewoon uitproberen dus!
pobody's nerfect

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 27 mei 2009 15:15

Jo'tje schreef:Dan nog heb je weinig aan ervaring van anderen. Iedereen reageert anders op elke pil.
Bij de één werkt het prima, de ander heeft veel problemen en met een nieuwe pil juist niet.
Gewoon uitproberen dus!

Precies, ik heb de nep-microgynon (zo heet die toch?) en hoorde/las daar ook de nodige negatieve verhalen over, maar zelf heb ik he-le-maal nergens last van...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 mei 2009 15:19

heerlijk gezegd ben ik blij dat ik de pil niet meer slik. Voel me veel beter.

j-tap
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor j-tap » 27 mei 2009 15:49

Voel je je lichamelijk beter of 'tussen je oren' zegmaar?

Toen ik de pil net slikte voelde ik me lusteloos etc. maar is nu over en weet niet of het daar van kwam.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 mei 2009 15:52

allebei, maar vooral ook lichamelijk.

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 04 jun 2009 11:54

Ik ben vanmorgen ook bij de huisarts geweest omdat ik ook zoveel pijn heb bij de menstruatie. Heb ook de pil gekregen. (weet alleen ff niet welke, doosje ligt in de auto :wink: ).
Ik moet em 3 maanden slikken en dan terug komen. Ben benieuwd of het bijwerkingen gaat geven.
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

*Annette*
Majoor
Majoor

de pil deel 2

Berichtdoor *Annette* » 09 jun 2009 18:47

MissF schreef:Waarom sta je in tweestrijd dan?
Ik heb geen ervaring met stediril 30, maar dat is de standaard pil op mijn werk voor de meiden. Is hetzelfde als veel andere pillen.

Weet niet echt hoe ik dat moet uitleggen. Aan de ene kant wil ik het wel, ben het steeds zo beroerd zijn gigantisch beu, ook het vreselijk onregelmatige. Maar aan de andere kant denk ik, ik slik al een hoge dosis medicijnen en nu nog meer 'troep' erbij in m'n lichaam :roll:. Me haar reageerd gewoon heel sterk op medicijnen, wou het langer laten groeien zodat ik het wat vaker in een staart of omhoog zou kunnen, omdat het al niet wil zitten. Magoed heb het maar weer aflaten knippen, groeien doet het bijna niet, en het werd 1 dun staartje :(. Enzovoort...

Ben zondag met de pil begonnen, en zie wel hoe het gaat. Inderdaad de ene persoon heeft wel last van de bijwerkingen en de ander niet. Op internet las ik echt de meeste negatieve ervaringen ed, waarvan ik best een beetje schrok en dacht wil ik dan wel echt beginnen met de pil?

Alleen nu heb ik dus precies stopweek in het midden van me vakantie, en 1 ding wat ik absoluut niet wil is ongesteld tijdens me vakantie. Is het erg als je gelijk tijdens je 2e strip al je 3e doorslikt?
Wat de toekomst brengen moge........

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 jun 2009 22:32

Joepie, mijn doorbraakbloeding begon nu i.p.v. een week voor de stopweek maar 2 dagen voor de stopweek #-o Ik zou naar de dokter gaan als het deze keer nog zo was, die doorbraakbloeding, maar ik doe het maar niet. Het zal de volgende keer vast weer 2 dagen laten zijn, en dan zit het goed, dus ik wacht maar weer gewoon. Maar irritant blijft het. Soms wilde ik dat er een aan-uit knopje was wat vruchtbaarheid en ongesteldheid betreft, en ik had die ook gevonden in de pil, voor ik zwanger werd. Voorkwam een zwangerschap toen, en ik kon mijn ongesteldheid prima regelen. maar helaas is dat laatste voorbij blijkbaar.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 11 jun 2009 08:18

Ik heb nu ook de Stederil30 meegekregen van de apotheek, de mycroginon 30 wordt niet meer door mn verzekering vergoed. Ze beweren dat er tussen deze pillen geen verschil zit...dus ik zie wel of ik verschil ga merken.
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Terug naar “Archief”