op jonge leeftijd sexueel contact.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 19 jan 2009 15:55

Maartuhhh schreef:Denk idd dat je hier niet thuishoort als christen zijnde.. Maja, daar gaat het nu niet over...
Tja, als je als gemeente vermaak op de zaterdagavond op allerlei 'wereldse' verplaatsen verbiedt, werk je dit soort taferelen wel in de hand.

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 19 jan 2009 15:59

die opmerking is onjuist.
Dat de gemeentes veel verkeerd doen, daar kan ik best inkomen. Maar a. die schuld ligt tevens bij de ouders
b. de fout is niet het "verbieden", maar de fout is het "niet bieden"(van alternatieven)
c. iedereen blijft verantwoordelijk voor zijn eigen daden. ook de jongere. de schuld kan je niet op een ander leggen.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 19 jan 2009 16:03

DesertRose schreef:die opmerking is onjuist.
Dat de gemeentes veel verkeerd doen, daar kan ik best inkomen. Maar a. die schuld ligt tevens bij de ouders
b. de fout is niet het "verbieden", maar de fout is het "niet bieden"(van alternatieven)
De schuld van 'de ouders' is nauw verbonden met de verantwoordelijkheid van de gemeente. Vertier en vermaak op de zaterdagavond verbieden en inderdaad geen alternatieven bieden (tenten als 'Hotel Gorinchem' zijn natuurlijk nog fouter dan de gemiddelde kroeg), werkt dit alleen maar in de hand.

c. iedereen blijft verantwoordelijk voor zijn eigen daden. ook de jongere. de schuld kan je niet op een ander leggen.
Ach, natuurlijk, maar ze hebben weinig keus. Hoe makkelijk is het dan om een reportage over 'onze zondigende jeugd' te schrijven, in plaats van de vinger op de zere plaats te leggen.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 19 jan 2009 16:59

@ Captain Caveman: jij bent echt negatief over gemeenten. Jammer hoor.
Gemeenten bieden genoeg alternatieven, misschien moet je die als jongere ook willen zien?
En anders: er is genoeg te doen voor de jeugd, los van wat je gemeente aanbiedt. Check jongerenavonden.nl of jijdaar.nl....
Misschien moet je als jongere ook je nuchtere verstand gebruiken en niet komen op plaatsen waar je in diverse verleidingen komt.
Niet alles wat je wilt is goed voor je! Dat is een nuchter feit en dat moet je als jongere maar eens goed in je achterhoofd houden.
Lekker makkelijk om daar de kerk/ouders de schuld van te geven. Je hebt toch ook een eigen verantwoordelijkheid? Je kunt zo altijd wel een zondebok/excuus aanwijzen om van het goede pad af te gaan.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 jan 2009 17:13

em_ma schreef:Misschien moet je als jongere ook je nuchtere verstand gebruiken en niet komen op plaatsen waar je in diverse verleidingen komt.
Niet alles wat je wilt is goed voor je! Dat is een nuchter feit en dat moet je.

Je hebt helemaal gelijk natuurlijk, maar het is wel een beetje naief om te denken dat iemand wiens hersenen de grootste reorganisatie van hun leven ondergaan, hetzelfde zullen of zelfs kunnen reageren als een volwassene.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 19 jan 2009 17:22

Mortlach schreef:
em_ma schreef:Misschien moet je als jongere ook je nuchtere verstand gebruiken en niet komen op plaatsen waar je in diverse verleidingen komt.

Je hebt helemaal gelijk natuurlijk, maar het is wel een beetje naief om te denken dat iemand wiens hersenen de grootste reorganisatie van hun leven ondergaan, hetzelfde zullen of zelfs kunnen reageren als een volwassene.

Het gaat niet alleen om jongeren rond de vijftien jaar, maar ook twintigers. Ik snap wel wat je bedoelt, maar vind dat je ook van jongeren van vijftien jaar wel wat mag verwachten. Rond die leeftijd worden er keuzes gemaakt: bv. school/studie. Dus dat kunnen ze ook :wink:

HEERE, leer mij Uw weg

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 jan 2009 17:40

em_ma schreef:Het gaat niet alleen om jongeren rond de vijftien jaar, maar ook twintigers. Ik snap wel wat je bedoelt, maar vind dat je ook van jongeren van vijftien jaar wel wat mag verwachten. Rond die leeftijd worden er keuzes gemaakt: bv. school/studie. Dus dat kunnen ze ook :wink:

Hmm, dan is mijn kijk op die leeftijdsgroep wat minder optimistisch.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 19 jan 2009 17:44

em_ma schreef:
Mortlach schreef:

Het gaat niet alleen om jongeren rond de vijftien jaar, maar ook twintigers. Ik snap wel wat je bedoelt, maar vind dat je ook van jongeren van vijftien jaar wel wat mag verwachten. Rond die leeftijd worden er keuzes gemaakt: bv. school/studie. Dus dat kunnen ze ook :wink:

Dan maken ze ook regelmatig keuzes waar ze later weer spijt van hebben.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 19 jan 2009 17:47

em_ma schreef:
Maartuhhh schreef:
DesertRose schreef:Dát zou eens pagina-groot int RD moeten staan..

Maar dan zonder de 'keet'... Het gebeurt ook thuis...! Dus waarom het imago van de keet schaden, als de plek waar het gebeurt niets toevoegd?

Niet dat ik zelf naar de keet ga ofzo, maar ik weet van vrienden die er heen gaan, en die behalven drinken geen gekke dingen doen!

Nou, het imago van de keet schaden? Een keet heeft bij mij geen enkele positieve indruk. Tuurlijk hoef je er niet ladderzat rond te lopen, maar wat er aan de wand hangt is meestal ook niet zo fraai om maar een voorbeeld te noemen. Ik vind het nou niet een plek waar je als christen thuishoort als ik de sfeer bekijk die het uitademt. Als je wat wilt drinken met vrienden kun je dat beter ergens anders doen vind ik.

Wat je wel en niet fraai aan de wand vindt is natuurlijk een kwestie van smaak 8)

rafaell

Berichtdoor rafaell » 19 jan 2009 17:49

DesertRose schreef:In de gevallen waar ik het ken komt het voor in de keet, in een dergelijke vorm. thuis zal het ook wel voorkomen, maar dat je wekelijks onder een gezelschap komt waar seks een consumtiemiddel is, dat kom je niet snel in een huis tegen.

Nee maar het gaat dan niet om de plaats maar om de sociale groep waar je in zit. Dan kun je ook prima seks thuis hebben met iemand die je daar hebt ontmoet. Dat kan trouwens ook gewoon met iemand die je op school ontmoet hebt en die er geen probleem mee heeft. Niet dat ik er bij sta te juichen dat iedereen seks maar een beetje makkelijk consumeert maar de oorzaken liggen wel wat breder dan de keet.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 19 jan 2009 17:51

em_ma schreef:@ Captain Caveman: jij bent echt negatief over gemeenten. Jammer hoor.
Gemeenten bieden genoeg alternatieven, misschien moet je die als jongere ook willen zien?
En anders: er is genoeg te doen voor de jeugd, los van wat je gemeente aanbiedt. Check jongerenavonden.nl of jijdaar.nl....
Misschien moet je als jongere ook je nuchtere verstand gebruiken en niet komen op plaatsen waar je in diverse verleidingen komt.
Niet alles wat je wilt is goed voor je! Dat is een nuchter feit en dat moet je als jongere maar eens goed in je achterhoofd houden.
Lekker makkelijk om daar de kerk/ouders de schuld van te geven. Je hebt toch ook een eigen verantwoordelijkheid? Je kunt zo altijd wel een zondebok/excuus aanwijzen om van het goede pad af te gaan.

De meeste jongeren vinden de activiteiten van de gemeente gewoon saai en willen gewoon lekker in de kroeg zitten.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 19 jan 2009 18:07

@ Raaf: viespeuk 8)
Over smaak valt niet te twisten..

HEERE, leer mij Uw weg

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 jan 2009 18:07

rafaell schreef:
DesertRose schreef:In de gevallen waar ik het ken komt het voor in de keet, in een dergelijke vorm. thuis zal het ook wel voorkomen, maar dat je wekelijks onder een gezelschap komt waar seks een consumtiemiddel is, dat kom je niet snel in een huis tegen.

Nee maar het gaat dan niet om de plaats maar om de sociale groep waar je in zit. Dan kun je ook prima seks thuis hebben met iemand die je daar hebt ontmoet. Dat kan trouwens ook gewoon met iemand die je op school ontmoet hebt en die er geen probleem mee heeft. Niet dat ik er bij sta te juichen dat iedereen seks maar een beetje makkelijk consumeert maar de oorzaken liggen wel wat breder dan de keet.

Gewoon radicaal de seksen weer scheiden, net als vroeger. Ben je in één keer overal vanaf.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 19 jan 2009 18:10

em_ma schreef:@ Raaf: viespeuk 8)

Welja nu ben ik een viespeuk omdat ik wel kan genieten van een plaat van een mooie vrouw, mits op goede wijze gefotografeerd.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 19 jan 2009 18:12

rafaell schreef:
em_ma schreef:@ Raaf: viespeuk 8)

Welja nu ben ik een viespeuk omdat ik wel kan genieten van een plaat van een mooie vrouw, mits op goede wijze gefotografeerd.

Ok, een mooi aangeklede vrouw. Dat bedoel je toch? :mrgreen:

HEERE, leer mij Uw weg

Terug naar “Archief”