Ik heb enige tijd nagedacht voordat ik deze vraag wilde/durfde te stellen.Ik wil ook zeker geen mensen afkraken die een bepaalde keuze maken,dat is namelijk hun goed recht, maar ik heb er zelf moeite met de keuze voor het kiezen van kinderen als je weet dat je dat niet aankunt.Misschien klinkt dat heel hard en dat is zeker niet mijn bedoeling.
Ik heb zelf meerdere malen in mijn omgeving meegemaakt dat mensen die te kampen hadden met depressies ook een kind kregen. Het resultaat was in meerdere gevallen dat de depressie als een boemerang terugkwam. De zorgvraag werd dan voor de moeder heel hoog en zij waren na de bevalling vaak nauwelijks of niet in staat hun kind te verzorgen. Dat is nog tot daar aan toe, maar dan vraag ik mij af hoe het dan verder gaat. Kies je dan voor meerdere kinderen?Of misschien bewust maar voor 1? Is de depressie erfelijk?
Zoals al aangegeven is het niet mn bedoeling om mensen aan te vallen.ik merk dat het toch lastig op schrift is te zetten wat ik bedoel en ik hoop niet dat mensen zich aangevallen voelen. Ik vraag het mij gewoon al enige tijd af