Beetje off-topic maar ik ben benieuwd naar de Bijbelse onderbouwing hiervan, dat dit voor wedergeboren christenen ook zou gelden. Dat iets gebrekkig is is volgens mij heel wat anders dan dat het onrein zou zijn.
Lewis vergelijkt onze zondige in combinatie met wat we doen als een klein kind die aan zijn vader geld vraagt om een kado voor hem te kunnen kopen. De vader doet dat en is blij met het kado, ook al is het een klein kadootje. Hij gebruikt ook het beeld van een klein kind die een tekening voor vader maakt. Hij zegt vervolgens niet: Dit is niet goed, dat is niet goed, je armen zien er niet uit als harken.
Als we niet in zonde waren gevallen hadden we veel grotere kado's en mooiere tekeningen kunnen maken. Wat dat betreft is het dus gebrekkig. Maar dat is wat anders dan dat het allemaal onrein zou zijn. Dus, waar staat dat?
(oh en als het al zo zou zijn, dan mogen we nog weten dat door Jezus (die ons rein maakt!) die dingen niet onrein zouden zijn in Gods ogen. Denk aan het visioen van Zacharia, de hogepriester in vuile kleren die een wit gewaad krijgt.)
Ik ben benieuwd naar je reactie!