Gezin en ... hobby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 27 jun 2008 20:58

soooooooooooooow

jij ben creatief!

nu snap ik waarom je zo weinig forumt, je bent altijd aan het breien ende haken.

mocht je je nieuwe creatie aan, op je verjaardag?

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 27 jun 2008 21:14

Knap gedaan Renee, en lekker zomers

Renee
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Renee » 27 jun 2008 23:46

:lol:

vond dit ook wel erg leuk geworden, maar ik maak ook wel es iets wat me zwaar tegenvalt en dat is zooo jammer van al die uren werk :!:

dan pak ik tegenwoordig liever maar mn tekenspullen, en post dan af en toe ook nog iets in een ander topic :wink:

forumdiscussies enzo ben k niet zo goed in ... :mrgreen:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 jun 2008 08:24

Wow Renee wat knap! Echt heel leuk.

Ik heb vroeger wel veel geborduurd, dat is gewoon lekker voor de ontspanning. Eigenlijk wil ik nog wel een keer een mooi tafelkleed borduren. Ik was ooit aan een tafelkleed met bloemen begonnen, maar die stof is vrij dun (was een pakket van de Aldi ofzo) en het is een rond kleed terwijl wij nu een rechthoekige eettafel hebben.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 28 jun 2008 17:49

borduren vind ik ook wel ontspannend om te doen en je krijgt ook echt wat moois. Zal mijn creaties ook ooit es posten.

Van de week hadden ze bij kruidvat een startersbreiset voor wel 1 euro te koop. Die heb ik. 7 steken opgezet en nu ga ik een poppensjaal breien. Je moet toch ergens mee beginnen. Praten en breien ging best gelijkertijd, vind ik met borduren minder, is toch meer uittellen enzo.

Lalage, als je nu aan je kleed begint is ie misschien af tegen de tijd dat je een andere tafel nodig hebt! Of leuk voor balkon (die heb je toch??) tafel!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 29 jun 2008 11:45

Ik heb van de handbagage koffers op wielen. Hoe noem je die? Troleys ofzo? Maar ze zien er zo oubollig uit. Nu ga ik binnenkort naar de ALbert Cuyp en wil dat ding dan meenemen om zoveel mogelijk :lol: mee te kunnen nemen zonder al te veel moeite. Hoe kun je dat ding beetje leuk pimpen?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 jun 2008 13:09

*Annet* schreef:Lalage, als je nu aan je kleed begint is ie misschien af tegen de tijd dat je een andere tafel nodig hebt! Of leuk voor balkon (die heb je toch??) tafel!

We hebben niet echt een balkon, alleen een rand van 70 cm waarop je kunt lopen om ramen te zemen of de plantjes water te geven... als ik nog eens ga borduren dan begin ik met een nieuw tafelkleed, misschien wel in kruissteek. Het ding waar ik mee bezig was, was zo'n voorgedrukte lap stof. Je hoeft dan dus niet te tellen.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 30 jun 2008 07:25

Annet, moet-ie ook nog netjes blijven voor een vakantie, of niet? Je kunt 'em namelijk beschilderen met bloemen, slingers, lijnen, krullen of wat dan ook. Als het van dat stoffen materiaal is kan het met texielverf, bij zo'n plastic geval had ik van ie bussen verf die ze op basisscholen vaak gebruiken.

En jij bent ook handig met lappies toch? Versieringen van vilt en dan vastzetten met wol is ook leuk.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 03 jul 2008 21:49

diverse borduursels van me in de loop der jaaaren:
Afbeelding

hou je hoofd ff scheef:
Afbeelding

dan is dit een eitje:
Afbeelding

beetje donker:
AfbeeldingAfbeelding

deze heb ik als laatste gemaakt:
Afbeelding

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 03 jul 2008 22:06

Mijn moeder heeft ook jaren geborduurd, ze deed er wel lang over maar het werd wel gaaf.
Precies in de stijl van jouw onderste foto Annet!
Ik vind het knap, zou er het geduld niet voor hebben geloof ik.
pobody's nerfect

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 03 jul 2008 22:09

kan nog komen Jo'tje.

als je weet hoe ik voorheen op school was tijdens de handwerkles.... en thuis zat te zuchten en steunen. Vergeet nooit dat mijn lieve oma op een gegeven moment het uit mijn handen pakte en zei: geef maar hier, dit kan ik niet aanzien, ik maak het wel af.

Nu zit ik dagen achter het naaimachine of te borduren of wat ook.

Renee
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Renee » 03 jul 2008 22:32

*Annet* schreef:kan nog komen Jo'tje.

als je weet hoe ik voorheen op school was tijdens de handwerkles.... en thuis zat te zuchten en steunen. Vergeet nooit dat mijn lieve oma op een gegeven moment het uit mijn handen pakte en zei: geef maar hier, dit kan ik niet aanzien, ik maak het wel af.

Nu zit ik dagen achter het naaimachine of te borduren of wat ook.

Hoe herkenbaar :!: Bij mij was het mijn moeder die het voor me afmaakte (en daar stuurde ik natuurlijk ook op aan). En nu....
alleen borduren doe ik niet. Heb wel een paar keer zo'n miniding gemaakt maar heb daar toch te weinig geduld voor. Duurt veeeeels te lang voor het af is. Dan hang ik liever mn eigen tekencreaties aan de muur :mrgreen:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 jul 2008 06:18

Toen ik 14 was heb ik een halfjaar over het alfabet van Vera de Muis gedaan, in borduursel :) Het ding hangt nu bij mijn ouders, maar was wel erg leuk om te maken. Ik was toen nogal fan van Vera de Muis. Voor een meisjeskamer is zoiets wel erg leuk. Het is trouwens niet de goedkoopste hobby: je moet precies de goede kleuren borduurzijde kopen en het inlijsten kost ook nog wat. Mijn moeder heeft dozen vol splitzijde van DMC. Eigenlijk jammer dat we daar niets meer mee doen.... *brengt mij op een idee*

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 04 jul 2008 07:47

Met al dat DMC zijde kun je ontzettend leuke armbandjes vlechten, dat heb ik een keer met m'n meidenclubje gedaan! Je kunt op Internet denk ik wel voorbeelden vinden, ik zou zo uit m'n hoofd niet kunnen uitleggen hoe we dat geknoopt hebben, maar het ziet er wel heel leuk uit!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 jul 2008 09:07

lalage: je kan ook kant en klar paketten kopen!

ik ben hier bezig met aapnootmies.. een tienjaren project, nog een plaatje en dan issie af!

Terug naar “Archief”