Buik/darmproblemen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 24 jun 2008 23:12

Liesien schreef:
Jannoek schreef:handig, pds waar ze alles wat ze niet kunnen verklaren op schuiven.. Is bij mij ook gebeurd ;) alleen moet er nog een andere reden bij zitten bij mij, om dat ik duidelijk 2 soorten pijn kan onderscheiden.
Heb je nog extra vezels o.i.d. gekregen?

Nee.. helemaal niks verder. Hm, soorten pijn heeft ze verder nooit naar gevraagd bij mij, nu je het daar over hebt.

@ keessie.. mm..dan hoop ik dat de klachten daardoor idd af gaan nemen. Vervelend zeg :?

hm.. das toch vaag :S Bij stelde die arts gewoon een uur lang (!) vragen over welke pijn, waar, wat ik dan voelde, blablabla...
Vond dat trouwens wel prettig, had het idee dat ik in elk geval erg serieus genomen werd.
Ben benieuwd wat de gyn volgende week zegt..

@ Keesie, balen maar wel fijn dat je nu wat meer weet!

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 25 jun 2008 17:32

Sterkte Keessie, succes met je dieet straks, hug.

Riska

Berichtdoor Riska » 25 jun 2008 17:35

Heeft iemand gisteren Vinger aan de Pols gezien met Nance (van SBS)?
Mijn dochter zei:"Het is mijn verhaal"... en herkende zich er helemaal in.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 jun 2008 19:55

Ja, ik wel :) maar ik heb niemand in mijn omgeving die het heeft, dus voor mij is niet herkenbaar, maar wel aangrijpend op de ‚‚n of andere manier, 'hoe ze er over vertelde
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Riska

Berichtdoor Riska » 25 jun 2008 20:53

MissF schreef:Ja, ik wel :) maar ik heb niemand in mijn omgeving die het heeft, dus voor mij is niet herkenbaar, maar wel aangrijpend op de ‚‚n of andere manier, 'hoe ze er over vertelde

Mijn dochter heeft colitis, en heeft dezelfde verschijnselen.
Heel herkenbaar voor haar (en dus ook voor mij) is haar angst onderweg problemen te krijgen of bv. in een sprinter (trein) te zitten, die geen toiletten hebben. Dat is dan ook psychologisch verklaarbaar, maar toch...
En de moeheid, de eeuwige moeheid. Zij en ik hebben er heel veel van herkend - alsof het het verhaal van mijn dochter was... :wink:

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 25 jun 2008 21:04

Riska schreef:Zij en ik hebben er heel veel van herkend - alsof het het verhaal van mijn dochter was... :wink:

Lijkt me wel bijzonder zeg! Je dochter is dus niet alleen.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 25 jun 2008 21:12

@ Keessie; hopelijk mag een diët je helpen.

@ Riska; bijzonder om zo het verhaal van je dochter er in terug te zien! Heb het zelf niet gezien.

Hier gaat het niet zo lekker..... sinds vorige week worden de klachten erger. Krijg meer pijn, last van maagzuur, misselijkheid en boeren.

Gebruik nu naast me medicijnen ook nog rennies, dat neemt de pijn soms wel even wat weg. Maargoed prettig is het zo gewoon niet, het beïnvloed me soms best wel, ga mezelf er minder prettig door voelen etc. Enja het is gewoon zo frustrend want wat is het nu precies? Er word wel gezegd stress/spanning maar is dat na die jaren nog steeds niet over? Of is er toch wat anders..... :roll:.

Morgen toch maar even overleggen met me huisarts en dan zullen we wel weer horen.
Wat de toekomst brengen moge........

Riska

Berichtdoor Riska » 25 jun 2008 21:12

Nee, maar dat wist ze al. Ze komt op een jongerenforum van de crohn-colitisvereniging nederland...

Riska

Berichtdoor Riska » 25 jun 2008 21:15

Sterkte Annette - en zeker overleg plegen met je huisarts!

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 25 jun 2008 22:32

Riska schreef:Heeft iemand gisteren Vinger aan de Pols gezien met Nance (van SBS)?
Mijn dochter zei:"Het is mijn verhaal"... en herkende zich er helemaal in.

Mooie uitzending. Zo'n ziekte is dan toch heftiger dan je denkt..

Rolf

Berichtdoor Rolf » 25 jun 2008 22:42

Verwijderd.
Laatst gewijzigd door Rolf op 26 jun 2008 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Riska

Berichtdoor Riska » 26 jun 2008 07:33

Rolf, een paar vragen:

Weet jij precies wat goed is en niet goed wat eten en drinken betreft?
Er is nl. geen algemene regel. Er komt nog bij dat iemand vandaag iets supergoed verdraagt en morgen tottaal niet.
De beker water bv. 's morgens vroeg, vráágt bij mijn dochter om darmproblemen. Ik noem maar wat.

Hoe weet jij dat Annette niet inmiddels een weg gevonden heeft? Een weg om ergens iets kwijt te kunnen?

Vind je niet - op eigen leven terugkijkend - dat je pas heel erg achteraf kunt zeggen wat precies spanning en stress heeft veroorzaakt?

Dat was in Vinger aan de Pols heel erg duidelijk. Nance heeft een aantal jaren met een band/groep door de wereld gereisd en pas toen het over was merkte ze hoeveel stress dat had gegeven.

En is het je bekend dat er soms dingen in het leven gebeuren waardoor je vertrouwen een flinke deuk heeft gekregen, zodat je niet direct naar iemand stapt om hulp?

Ken je Annette persoonlijk of alleen haar bijdragen hier?

Zomaar wat vragen die bij me opkomen als ik je reactie lees.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 26 jun 2008 11:29

@Riska
Heel begrijpelijk, wat je bericht.
Water.
Ik weet dat het in sommige gevallen helpt. Kan best zijn dat het het soms
ook juist niet moet.
Vroeger hebben andere 'gewone mensen' (geen medici) bij verschillende
klachten goed geholpen. Daarom, als je iets weet kan het doorgegeven
worden. Als je het niet doet, denk je, had ik het misschien wel moeten
doen, vooral als je herkenning erin ziet? Als je het wel doet, denk je, een
beetje brutaal eigenlijk van iemand die helemaal geen medicus is. Snap
je ook mijn motivatie?

Het bericht heb ik inmiddels verwijderd.
Laatst gewijzigd door Rolf op 30 jun 2008 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 26 jun 2008 12:34

Je had hem echt niet hoeven te verwijderen hoor Rolf :P! Had je bericht ff snel gelezen, en dacht lees hm nog n keer. Maar foetsie :wink:.....

Heb overlegd met me huisarts, mag nu de medicijnen ophogen naar 2x daags. Ff kijken wat het beste werkt, 1 x daags 2 of 2 x daags 1, dit 10 dagen proberen en anders moet ik langskomen (heb nu telefonisch gebeld). Hij vroeg gelijk waar ik me druk overmaaktte, er zijn op dit moment niet echt dingen waar ik me druk over maak. Tenminste niet dingen die erbij zijn gekomen.

'S morgens drink ik standaard water zodra ik uit bed komt, niet echt met als bedoeling om een bodem te hebben, maar om ff het maagzuur weg te spoelen. De ene keer valt dit prettig, de andere keer geeft het pijn.
Wat de toekomst brengen moge........

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 30 jun 2008 14:32

ik moet morgen naar het ziekenhuis. Ben gespannen..

Terug naar “Archief”