Joran van der Sloot, schuldig of niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Prince Caspian

Re: Joran van der Sloot, schuldig of niet?

Berichtdoor Prince Caspian » 03 jun 2010 18:35

-Vaarwel-
Laatst gewijzigd door Prince Caspian op 23 jul 2010 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 03 jun 2010 18:37

Tja, en wat nu?! :-k

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 03 jun 2010 18:40

joran heeft echt dringend hulp nodig
Gods geduld is groot maar niet oneindig

Kris
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kris » 03 jun 2010 18:51

Als blijkt dat hij daadwerkelijk de dood van Natalee Holloway op zijn geweten heeft of erbij betrokken is en als hij ook de moord op Stephany Tatiana Flores Ramirez heeft gepleegd, heeft hij misschien hulp, maar vooral een heel erg lange gevangenisstraf nodig. Echter, tot niet bewezen is dat hij de moordenaar is of medeplichtig, wil ik er persoonlijk niet teveel over zeggen.
Wat overigens wel erg rot is voor hem, maar een fijne gedachte voor iedereen die hem haat (en dat zijn er nogal wat, ook op Refoweb zo te zien), is het feit dat hij uitgeleverd wordt door Chili aan Peru. In beide landen wil je sowieso echt niet in de gevangenis belanden - en zeker niet als blanke. Wat dat betreft heb ik het wel met hem te doen. Hij heeft zich enorm in de nesten gewerkt - ook als hij niet schuldig is (en die optie staat ook nog steeds open).

Ik ben ook benieuwd of zijn ouders nog steeds zo vierkant achter hem staan. Naar het schijnt heeft hij ook ruzie met zijn moeder en zit hij in de financiële problemen, maar ja, dat zijn vooralsnog geruchten (en ik zei net nog dat ik daar liever niet aan mee wil doen :mrgreen: ).

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 03 jun 2010 18:58

@Kris: ik zou willen dat ik al deze ervaring NIET had gehad ! Het vormt je nl. Dat zul jij precies hetzelfde ervaren, eenmaal.
Ik zal voortaan proberen mezelf eruit te laten.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 03 jun 2010 19:27

Ik ben benieuwd of hij het echt gedaan heeft en gaat bekennen.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 03 jun 2010 21:19

Heb toch eigenlijk wel meelij ergens. Moet je indenken 17 jaar jong en dan verdacht van moord op Natalee. En nu 22 jaar verdacht van nog een moord....
Wat een intriest leven. Zon goser moest met zijn 17e nog op school zitten of leer/werk project en op zijn 22e druk bezig met werk,hobbys sparen, uitgaan en een leuke meid zoeken (trouwens dat laatste deed hij al Hij heeft menselijkerwijs gesproken nog een heel leven voor de boeg en wat vergooi je zo je toekomst!
Laatst gewijzigd door pol op 04 jun 2010 08:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 03 jun 2010 21:33

pol schreef:Heb toch eigenlijk wel meelij ergens. Moet je indenken 17 jaar jong en dan verdacht van moord op Natalee. En nu 22 jaar verdacht van nog een moord....
Wat een intriest leven. Zon goser moest met zijn 17e nog op school zitten of leer/werk project en op zijn 22e druk bezig met werk,hobbys sparen, uitgaan en een leuke meid zoeken (trouwens dat laatste deed hij al :mrgreen: Hij heeft menselijkerwijs gesproken nog een heel leven voor de boeg en wat vergooi je zo je toekomst!

sorry ik vind de green smilie hier een beetje erg misplaatst overkomen :(

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 jun 2010 21:42

wat spons zegt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 jun 2010 21:58

Spons schreef:
pol schreef:Heb toch eigenlijk wel meelij ergens. Moet je indenken 17 jaar jong en dan verdacht van moord op Natalee. En nu 22 jaar verdacht van nog een moord....
Wat een intriest leven. Zon goser moest met zijn 17e nog op school zitten of leer/werk project en op zijn 22e druk bezig met werk,hobbys sparen, uitgaan en een leuke meid zoeken (trouwens dat laatste deed hij al :mrgreen: Hij heeft menselijkerwijs gesproken nog een heel leven voor de boeg en wat vergooi je zo je toekomst!

sorry ik vind de green smilie hier een beetje erg misplaatst overkomen :(

volgens mij is dat een foutje, gezien ( ).

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 04 jun 2010 08:07

Iemand gisteren Knevel & van den Brink gezien? Daarin gaf een psychologe wat meer toelichting op het 'type' mensen als Joran. Ik vond het wel mooi hoe ze dat deden. Het gaf wat meer uitleg aan de persoon en zorgt behalve voor boosheid / geschoktheid ook voor wat begrip. Geen begrip voor zijn eventuele daden, maar voor het geheel.
Ik vind het zelf trouwens nog steeds erg maf van die datum.
pobody's nerfect

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 jun 2010 08:42

Wat een intriest leven. Zon goser moest met zijn 17e nog op school zitten of leer/werk project en op zijn 22e druk bezig met werk,hobbys sparen, uitgaan en een leuke meid zoeken (trouwens dat laatste deed hij al ) Hij heeft menselijkerwijs gesproken nog een heel leven voor de boeg en wat vergooi je zo je toekomst!

Ja, mee eens. Hij zit volgens mij zo muurvast in zijn foute leventje. Heeft waarschijnlijk ook wel ergens een afwijking. Nou ja, ik hoop dat hij gaat nadenken (in de cel allicht) en hulp zoekt en verandert.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 04 jun 2010 08:51

excuse, heb het gewijzigd.
Hoorde net als je in Peru in de gevangenis komt is dat de rest van je leven....
moet er niet aan denken trouwens.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 04 jun 2010 09:22

Voor zo'n mannetje als Joran van der Sloot is de doodstraf niet overdreven, als hij inderdaad schuldig is aan de moorden.
Wat voor recht op leven heeft zo iemand zelf eigenlijk nog, als hij dat recht van anderen niet respecteert? Is het dan logisch om aan hem dat recht wel toe te kennen?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 jun 2010 09:54

Ligt er aan he. In hoeverre spelen erfelijke zaken bijvoorbeeld een rol? (zie Knevel & vd Brink van gisteren bijvoorbeeld).

Wat voor recht hebben wij op leven, op genade etc? Moeten we alleen maar kijken waar iemand van zichzelf recht op heeft?

Levenslang lijkt me gepaster dan de doodstraf. Wie weet krijgt hij berouw, komt hij nog tot inkeer. Het klinkt misschien vroom... Maar ik ben dan tegen de doodstraf. Ook al verdient iemand die wel op grond van zijn daden.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”