hoeveel kinderen??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 27 dec 2007 16:48

die is wel goed ja, dat kids op een KDV meer aandacht krijgen dan 17 waarvan moeders de hele dag thuis is ;)
Vaak hoor je toch wel dat kids 3 of meer dagen gaan hoor. En ik vraag me echt af of dat goed voor ze is. Twee dagen zou voor mij echt de max zijn.

off topique-smile
@scatie: okay, je kunt er dan géén twee auto's hebben, of een hele dikke auto. Maar met een simpel karretje kun je toch ook tevreden zijn? Wat maandlasten betreft ligt het er natuurlijk aan hoe hoog je hypotheeklasten ed. zijn

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 27 dec 2007 18:28

Wat ik wil voor mijn kinderen, als ik ze al mag krijgen:
-Ieder kind krijgt individuele aandacht, ik wil niet dat ze om aandacht moeten vechten tegen hun oudere broer/zus;
-De kinderen mogen financieel niets te kort komen. Ik wil niet dat mijn kinderen in kleren van hun 10 jaar oudere zus/broer lopen omdat ik geen geld heb om ze nieuwe kleren te geven, of dat mijn kinderen er onder lijden dat ik de huur niet kan betalen omdat ik de school moet betalen.

Mijn mening is dat je deze twee, voor mij erg belangrijke dingen, niet waar kunt maken als je meer dan 10 kinderen hebt. Dat is een reden waarom ik er maximaal 4 wil. God heeft persoonlijk aandacht voor ons, mens voor mens, zou God dan willen dat wij onze kinderen door onze kinderen deels laten opvoeden omdat we zelf te druk zijn met zwanger zijn, ontzwangeren, wassen, strijken, eten, koken en een klein beetje aandacht aan jezelf, je man en de kinderen?

Ik kan niet toveren hoor!

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 27 dec 2007 18:34

Moeders een jaar lang betaald babyverlof, dat zou idd super zijn..! Maar dat zal er vast niet doorkomen.. :?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 27 dec 2007 18:35

haha nee toveren kan ik ook niet :mrgreen:

Alleen persoonlijke aandacht wordt natuurlijk wel een heel stuk minder bij een groot gezin. Het is ook niet goed als je kind op staat gaat hangen omdat zn ouders geen tijd hebben omdat er nog 10 broertjes/zusjes rondlopen... Maar vaak leren kinderen in grote gezinnen met 'minder' aandacht genoegen te nemen, de aandacht wordt dan vaker in een groep gegeven en bij het naar bed brengen even kort persoonlijk hoe het gaat. Tja als er dan een probleem is bij een van je kinderen moet de ander het stukje aandacht van die dag 'inleveren'. De grote gezinnen die ik ken, van 7 tot 13 kinderen hebben hier geen moeite mee. Jammer dat ze hier niet even kunnen reageren, zo vaak spreek ik ze niet meer.

Wat ik wel merkte op school was dat er een klasgenoot weer een broertje erbij kreeg maar dit verzweeg omdat het de 12e was geloofk en hij zich ervoor schaamde.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 28 dec 2007 00:33

Hmz, we gaan wel weer heerlijk offtopic ontdek ik. Hoeveel kinderen ik wil heb ik al eens geplaatst geloof ik.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 28 dec 2007 10:18

Gisteren nog maar eens samen de conclusie getrokken dat wij de komende jaren nog geen kinderen willen. Eerst werken aan onze carrières.

Het maximumaantal is sowieso 2. Je eigen behoeften kunnen bevredigen is ook best fijn.

jonge moeder
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jonge moeder » 28 dec 2007 16:27

sorry maar toen ik dit onderwerp las werd ik even heel verdrietig.
waar durven we over na te denken????
niemand heeft het voor het zeggen en het zal echt zo gaan
als God bestemd heeft.
ik was voor ons trouwen in verwachting,heb daar heel veel spijt van gehad
omdat het iets is wat God niet wil maar toch is het goed geweest,
en heeft het ten goede mee mogen werken,wat een ieder er ook van zegt
ik denk zelfs dat ik nu (4mnd later)weer in verwachting ben,ik heb een keizersnee gehad dus eigenlijk is het aangeraden 6 mnd te wachten,maar God zal voor zijn eigen werk zorgen dus mocht het zo zijn,het is welkom en ik zal er blij mee zijn.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 28 dec 2007 17:19

Even lekker offtopic :oops: Als je je cv tot 10 graden laat afkoelen snachts en overdag 20 graden stook is het duurder dan hem snachts tot 15 graden te laten warmen. Niet minder dan 5 graden lager zetten blijft het goedkoopste, volgende de gebruiksaanwijzing van onze cv :wink:

Jonge moeder: Het is vrij kort ja, na een ks, maar als je er blij mee bent is het toch goed? terugdraaien kan niet meer :wink:

@PPM: als de baby er is zul je het overdag boven toch wat warmen moeten maken als de baby zich zelf nog niet goed warm kan houden... Het is reuze koud als je zo'n kleintje moet uitkleden.... zelfs 15 graden beneden is dan te koud. Maargoed dat moet je zelf weten :wink:

jonge moeder
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jonge moeder » 28 dec 2007 17:23

de risico s zijn iets groter ja,
bij mijn eerste kindje is ook niet alles zo gegaan als gedacht maar als we er nu op terug kijken is alles goed geweest en zal God zelf voor alles zorgen!

jonge moeder
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jonge moeder » 28 dec 2007 17:24

sorry ik ken alle termen nog niet zo goed maar wat is een offtopic?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 dec 2007 17:28

jonge moeder schreef:sorry ik ken alle termen nog niet zo goed maar wat is een offtopic?

"off topic" betekent iets als 'van het onderwerp af', dus als iemand een beetje afdwaalt van het oorspronkelijke onderwerp van degene die het topic (dit onderwerp) heeft geopend. Hier is het onderwerp 'hoeveel kinderen?' en als je het dan over de verwarming gaat hebben, dan is dat off topic.
Laatst gewijzigd door Lalage op 28 dec 2007 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 28 dec 2007 17:29

Dat je het in je bericht over iets hebt dat niet over het onderwerp gaat waar het topic voor bedoeld is.

Dus bijvoorbeeld:

Dit topic heet: 'hoeveel kinderen?'
En jij zet in je bericht dat je graag aardappels lust.
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 dec 2007 18:31

jonge moeder schreef:sorry maar toen ik dit onderwerp las werd ik even heel verdrietig.
waar durven we over na te denken????
als God bestemd heeft.
omdat het iets is wat God niet wil maar toch is het goed geweest,
en heeft het ten goede mee mogen werken,wat een ieder er ook van zegt
ik denk zelfs dat ik nu (4mnd later)weer in verwachting ben,ik heb een keizersnee gehad dus eigenlijk is het aangeraden 6 mnd te wachten,maar God zal voor zijn eigen werk zorgen dus mocht het zo zijn,het is welkom en ik zal er blij mee zijn.

we mogen er toch wel over nadenken... je hoeft toch niet perse veel kinderen te krijgen? je kunt je eigen verstand toch ook wel gebruiken... niet iedereen kan het aan (financieel dan wel lichamelijk/psychisch) om veel kinderen te krijgen...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 28 dec 2007 18:41

Ik merk wel dat er vaak gezegd wordt: 2 kinderen is net goed want dan kan er nog een vriendje mee op vakantie in de auto, hebben ze een eigen kamer, kunnen ze studeren, kan mama blijven werken of weer gaan werken als de kinderen op school zitten en vooral erg luxe leven. Als je zo kinderen 'plan' vind ik het eerlijk gezegd ook niet echt christelijk. Maar als je gewoon niet kunt rondkomen en 'primitief' leeft, lichamelijk of psychische afgeraden wordt door verschillende artsen... tja dan vind ik dat je met verstand 'bij elkaar moet liggen' zoals het huwelijksformulier zegt!

En erover na denken vind ik ook niet slecht, maar om te zeggen dat een moeder met meer dan 10 kinderen in soms 10 of 15 jaar tijd meteen een legbatterij of fokkerij is, dát vind ik wel heel erg!

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 28 dec 2007 19:03

jonge moeder schreef:waar durven we over na te denken????
als God bestemd heeft.

Natuurlijk heb je het als mens wel voor het zeggen.

omdat het iets is wat God niet wil

Ik wil jouw gevoelens niet negeren, maar ik denk dat louter het zwanger raken voor je huwelijk niet iets is wat God niet zou willen.

Terug naar “Archief”